Jullie mogen best wel iets enthousiaster reageren en niet vanuit jullie mannelijke hersenhelft reageren hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er is geen fysieke of prycholgische reden om aan te nemen dat vrouwen niet zo goed kunnen rijden als de mannen.
Sterker nog; rij velen jullie van de baan durf ik te stellen.

Ik hou wel van de knuppel in het hoenderhok, en hier komt-ie dan:
Er is wel degelijk een reden om aan te nemen dat vrouwen
door de bank genomen niet zo goed zouden kunnen rijden als mannen (en let wel: door de bank genomen. Ik ga hier niet beweren dat iedere man beter rijdt dan iedere vrouw, da's onzin!!!!).
Dat komt door het verschil tussen mannen-en vrouwenhersens. Vanuit de oertijd zijn de mannelijke hersens gericht op het 3-dimensionaal denken, afstand en snelheid inschatten en zich orienteren, dit in verband met de jacht. Als je deze vaardigheden niet had, kon je het schudden, dan moest je bessen eten. Deze 'erfenis' dragen mannen nog steeds bij zich, zodat (ik noem maar iets) 1 op de 3 mannen ineen blinde kamer op intuitie het noorden aan kan wijzen tegen maar 1 op de 10 vrouwen. Voor de gemiddelde man is zoiets als autorijden dan ook een soort automatisch verlengstuk van de hersens, omdat het aansluit bij de ingebakken ontwikkeling van de hersens.
Vrouwen joegen niet, vandaar dat het deel van de hersens dat zich met afstand/snelheid etc. bezighoudt zich bij de meeste vrouwen minder sterk ontwikkelt dan bij mannen. Aan de andere kant, mannen hebben een kleinere 'kijkhoek' (ongeveer 90 graden), tegen vrouwen bijna 180. Deze 'oogkleppen' hadden mannen nodig om zich te concentreren op de prooi en niet afgeleid te worden door (letterlijk) randzaken. Wat vrouwen ookvoor hebben op mannen, vanuit die oertijd, is dat ze bijvoorbeeld verschillende dingen tegelijk kunnen doen. Een man niet, die kan maar 1 ding tegelijk.
Bovenstaande is in ieder geval grofweg de algemene consensus van onderzoekers van het menselijk brein.
Nogmaals: ik zeg hier niet dat iedere man automatisch beter rijdt dan iedere vrouw! En uiteraard zijn er busladingen vrouwen die rondjes rijden om iedereen op dit forum, maar daar gaat het me even niet om.
En, even helemaal on-topic: als Minardi zoiets doet, heeft het waarschijnlijk voor een significant deel met geld te maken. Op het moment dat Renault met een vrouw als coureur komt, kun je er vergif op innemen dat ze beter is dan Alonso, want Renault wil kampioen worden. Bij Minardi liggen de zaken wat anders... Als ze daar genoeg geld krijgen om met chocolade zuigers te rijden, zouden ze het ook doen
(Kijken of er nou iemand boos op me wordt....)
Yuri