charlotte

RE: File rijden

di okt 18, 2005 12:37

Hallo,

Volgens de garage moet mijn distributieriem vervangen worden. Heb net de koppakkingen laten vervangen = dus balen. En verder houden 33-jes niet van files en stilstaan!!!!!!

Dat gaat weer geld kosten, maar goed dat ik ze zoveel van haar hou!!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 13:38

Euh.....welke garage kwast vervangt er nou koppakkingen en zet de oiriginele D-riemen terug :roll: Wil niet bot klinken hoor, maar daar zou ik meneer garage toch eens even over aan de tand voelen.

Verder gedraagt een 33-je zich in de file zoals het hoort. Ze zijn eerder aan de warme kant, dat wel, maar als je nu verschil opmerkt tegen voorheen, dan scheelt er toch iets ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

alfaRob33

Re: RE: File rijden

di okt 18, 2005 14:18

Euh.....welke garage kwast vervangt er nou koppakkingen en zet de oiriginele D-riemen terug :roll: Wil niet bot klinken hoor, maar daar zou ik meneer garage toch eens even over aan de tand voelen.

Verder gedraagt een 33-je zich in de file zoals het hoort. Ze zijn eerder aan de warme kant, dat wel, maar als je nu verschil opmerkt tegen voorheen, dan scheelt er toch iets ?
Helemaal mee eens.....

ik heb zondag in de file in Duitsland gestaan.... ff maar hoor :^o .....geen enkel probleem
qua koelingsproblemen......ik denk zelfs dat mijn 33 het wel ff fijn vond ...
kon ze ff tot rust komen :biggrin:

ik zal eens wat vertellen......als voorbeeldje
ik ging met mn vader richting Groningen met zijn Toyota....onderweg ging een lampie
op het dashboard branden........vroeg ie wat is da :? ....ik kijken in het Instrutieboekje
das een elektries probleem pa!!!!.......we waren in Joure op de rotonde..en daar is
een bp station....dus we dachten die halen we wel...kijken we daar wel ff...... :?
Nou mooi niet dus.....stonden we dan op de rotonde.......ik de kap open en???
geen druppel water meer te zien alleen maar stoom.......nou pa als je geluk hebt
is het bijvullen en weer gaan... :^o .......Heel de kop eruit.....zegt ie leuk..ik heb net
een grote beurt gehad bij de Dealert...ik hoef toch nergens naar te kijken!!!!! :?

tis maar een voorbeeldje......met andere woorden... kijk eens wat vaker onder de kap

tsjek regelmatig de vloeistoffen, tsjek regelmatig de werking van het fannetje, de waterslangen.......enz enz enz enz
Geeft geen garantie dat er nix kan gebeuren maar ik denk dat je er wel bij tijds iets kan
voorkomen....en dus geld en frustratie kan besparen........

liefde gaat verder dan alleen maar rijden :biggrin:

Zo schoolmeester AlfaRob33 heeft gesproken :biggrin:

Rees Cees

di okt 18, 2005 16:05

Helemaal mee eens.....

ik heb zondag in de file in Duitsland gestaan.... ff maar hoor :^o .....geen enkel probleem
qua koelingsproblemen......ik denk zelfs dat mijn 33 het wel ff fijn vond ...
kon ze ff tot rust komen :biggrin:

ik zal eens wat vertellen......als voorbeeldje
ik ging met mn vader richting Groningen met zijn Toyota....onderweg ging een lampie
op het dashboard branden........vroeg ie wat is da :? ....ik kijken in het Instrutieboekje
das een elektries probleem pa!!!!.......we waren in Joure op de rotonde..en daar is
een bp station....dus we dachten die halen we wel...kijken we daar wel ff...... :?
Nou mooi niet dus.....stonden we dan op de rotonde.......ik de kap open en???
geen druppel water meer te zien alleen maar stoom.......nou pa als je geluk hebt
is het bijvullen en weer gaan... :^o .......Heel de kop eruit.....zegt ie leuk..ik heb net
een grote beurt gehad bij de Dealert...ik hoef toch nergens naar te kijken!!!!! :?

tis maar een voorbeeldje......met andere woorden... kijk eens wat vaker onder de kap

tsjek regelmatig de vloeistoffen, tsjek regelmatig de werking van het fannetje, de waterslangen.......enz enz enz enz
Geeft geen garantie dat er nix kan gebeuren maar ik denk dat je er wel bij tijds iets kan
voorkomen....en dus geld en frustratie kan besparen........

liefde gaat verder dan alleen maar rijden :biggrin:

Zo schoolmeester AlfaRob33 heeft gesproken :biggrin:
Hé Hé Hé,

Schoolmeestertje Rob: wie kon er niet wachten op zijn speciale busjes voor de schokbrekers??? Nou Nou???

De Hoofdmeester. :blue_lol:

patje1100
Guru
Guru

di okt 18, 2005 16:33

Rob, proefondervindelijk heb ik uitgevonden dat toyota motoren blijven draaien. Ook zonder olie en koelvloeistof. Zelfs als je een hand bouten en moeren in de olie vuldop gooit. ( het rammelt dan wel enigzins). Pas als je er een paar scheppen zand bij doet stopt ie pas :lol:

Maar Charlotte, ik ben het met de jongens eens. Koppakking vervangen en vervolgens aankomen met D ( istributie) riemen is niet netjes. Qua arbeidsloon zou ie je toch echt tegemoet moeten komen.

Ik neem aan dat het wel bij dezelfde garage is gebeurd he ?

Luc33
Guru
Guru

di okt 18, 2005 16:36

Je moet ook niet met een Toyota naar Groningen komen, maar in een Alfa! :lol:
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Rees Cees

di okt 18, 2005 16:36

Rob, proefondervindelijk heb ik uitgevonden dat toyota motoren blijven draaien. Ook zonder olie en koelvloeistof. Zelfs als je een hand bouten en moeren in de olie vuldop gooit. ( het rammelt dan wel enigzins). Pas als je er een paar scheppen zand bij doet stopt ie pas :lol:
Hé dat wist ik nog niet van een toyota. Heb zo wel eens een keer een opelblok getest op duurzaamheid. :blue_lol:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 16:39

Ik neem aan dat het wel bij dezelfde garage is gebeurd he ?
Heb ik ook aan zitten denken, Patje. Stel dat garage 1 de koppakkingen deed en meteen de D-riemen vervangen heeft (zoals het hoort) en garage 2 (de huidige) baseert zich op de kilometerstand....Dat betaal je natuurlijk voor een onnodige reparatie.

Lijkt me sterk dat die nummer 1 ook niet meteen preventief de waterpomp vervangen heeft...boeltje lag toch uit elkaar en er waren koppakkingsproblemen (hoeft er niet mee te maken te hebben, maar voorkomen is beter enz enz) ....maar ja, ik ben liefhebber, geen garagist. dat scheelt weer ;)

patje1100
Guru
Guru

di okt 18, 2005 17:22

Nee Michel. dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik dacht er aan dat ze bij de ene garage d'r koppakking had laten vervangen en dat nu een andere garage zegt dat d'r distributie moet.

Tja, je weet het nooit bij vrouwen he ? Soms denk je dat je hun denkpatroon hebt .. uhh ontrafeld.. en dan komen ze weer opeens met allerlei andere gedachten spinsels :lol: :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 17:26

OF die garagist ziet haar graag veel terug ! 8)

arne
Member
Member

di okt 18, 2005 17:29

OF die garagist ziet haar graag veel terug ! 8)
Maar dan kan hij het toch veel beter met allerlei kleine dingetjes doen? Dan heeft ze ook nog geld om eens langs te komen.. ;)
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

Rees Cees

di okt 18, 2005 17:33

ha ha , lol

daarom repareer ik de 145 van mijn vrouw altijd zelf (stukje voor stukje je weet maar nooit) :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 18, 2005 18:29

Ja zeg schat, dat kan echt niet hoor! :shock: Eerst koppakkingen vervangen zonder meteen nieuwe riempjes te monteren! [-X Het is op dat moment echt nul extra werk, dus op die drie tientjes voor nieuwe riempjes kan een ieder zichzelf respecterend monteur het niet laten schieten. :o

Mocht het toch nodig zijn................heeft er iemand of iets niet goed begrepen, of iemand iets niet goed overgebraccht. :roll: De betreffende monteur was wellicht wat overdonderd door jou(w auto's) schoonheid? :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”