@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: boete voor het niet schorsen van de Alfa voor APK

zo okt 09, 2005 18:12

Ik kon er hier niets over vinden, maar ik heb wel eens gelezen dat je 1 dag mag rijden naar een evenement met je geschorste auto, mits hij verzekerd is.
Heb ik ook gelezen, ja (Kan dit ook niet meer vinden op de RDW site. Zouden ze die regel hebben ingetrokken?)

Verder kan ik nog toevoegen (Uit eigen ervaring :oops: ) dat als je eenmaal een keer een APK-prent hebt gehad, dat je speciale aandacht van de RDW krijgt: Eerstvolgende keer dat je te laat bent met de APK krijg je direkt weer een acceptgirootje van het CJB....
Nou die regel geldt nog steeds hoor. Het moet echter wel controleerbaar zijn dat je een afspraak voor de keuring hebt. (Vraag de folder maar aan, daar staat het dus wel in. :wink: )

Al die controles zijn idd registercontrole's.

FF Off topic:

Een collega van mij had een keer een leuk geintje. : Naast hem zat een handelaar in tweedehandsauto's die nooit iets betaalde. na heel wat gezeik met die gast besloot hij dit adres maar eens door te geven aan de heren van de Houderschapsbelasting............

vier weken later kreeg hij zelf een acceptgiro in de bus dat hij zijn mrt belasting niet had betaald. Hij balen, wij in een deuk gelegen. :jumping: :wink:

Vervolgens dacht ie: Ach dan betaal ik die boete wel, maar betaal ik de eerst volgende drie maanden weer geen belasting dan valt het per saldo wel weer wat mee......je raad het al................Drie maanden later...
:jumping::jumping:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 09, 2005 18:13

Alweer dubbele posting. Er gaat iets mis.. :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op zo okt 09, 2005 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo okt 09, 2005 18:27

Verder heb ik gehoord dat als de schorsing verlopen is je eerst 3 maanden wegenbelasting moet betalen voordat je de auto opnieuw kunt schorsen. Weet iemand ook of dit klopt? :? Dit ter aanvulling van deze topic.
Nee dit klopt niet ik heb mijn 33 QV uit '89 vorig jaar september geschorst dat koste dan iets van €60. Aangezien die nog niet af is :oops: :wink: . Heb ik heb in september dit jaar weer geschorst en heb geen belasting of iets hoeven betalen. Dit kost dan iets van €23.

Zou ook wel een beetje raar zijn, je betaald al om niet te hoeven rijden, dan moet je betalen maar je kunt niet rijden en dan kun je daarna nog een keer betalen om te schorsen. Wordt dan wel een duur geintje :wink:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: boete voor het niet schorsen van de Alfa voor APK

zo okt 09, 2005 19:24

@Rens: wat jij bedoelt is verlenging van de schorsing en dan betaal je idd iets van 23 euro en verder niets. Klopt!

wat Kas bedoelt is dat als je de schorsing niet verlengt (dus laat verlopen) je eerst de houderschapsbelasting moet voldoen voordat je weer kan schorsen....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 09, 2005 19:33

@Rens: wat jij bedoelt is verlenging van de schorsing en dan betaal je idd iets van 23 euro en verder niets. Klopt!

wat Kas bedoelt is dat als je de schorsing niet verlengt (dus laat verlopen) je eerst de houderschapsbelasting moet voldoen voordat je weer kan schorsen....
Loopt een schorsing dan niet zover door tot het moment dat je de auto opnieuw aanmeldt :?
Wellicht zijn de regels verandert maar vroeger was dat wel zo :wink:

Eric
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 09, 2005 19:39

Loopt een schorsing dan niet zover door tot het moment dat je de auto opnieuw aanmeldt :?
Wellicht zijn de regels verandert maar vroeger was dat wel zo :wink:
Nee, een schorsing is een jaar geldig. De einddatum wordt geprint op het deel II dat je krijgt bij schorsing.
SCARB 00694

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo okt 09, 2005 19:41

@ravado: oke.

@alfetta owner: Dan is die regel veranderd, want ik kreeg van te voren van de rdw een brief dat de schorsing over een tijdje af zou lopen. En er stond in dat je hem dus voor een lager bedrag weer kan schorsen, of anders moet je weer gewoon APK, belasting en verzekering regelen. Dus nu is die van mij weer voor 1 jaar geschorst. ZO zal dat ieder jaar gaan, wat dan verder de kosten zijn weet ik niet.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 09, 2005 19:41

Yep.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 09, 2005 19:43

@alfetta owner: Dan is die regel veranderd, want ik kreeg van te voren van de rdw een brief dat de schorsing over een tijdje af zou lopen. En er stond in dat je hem dus voor een lager bedrag weer kan schorsen, of anders moet je weer gewoon APK, belasting en verzekering regelen. Dus nu is die van mij weer voor 1 jaar geschorst. ZO zal dat ieder jaar gaan, wat dan verder de kosten zijn weet ik niet.

Rens
Die regels ook allemaal ](*,)
Met 25 jaar hoef je hem in elk geval maar 1 keer te schorsen :wink: automatisch aflopen is niet aan de orde d8t ik.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo okt 09, 2005 20:08

ik kreeg ook keurig een brief van de rdw dat mijn schorsing bijna afliep.......
vd week maar weer ff naar het postkantoor om em te verlengen..

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 09, 2005 20:09

ik kreeg ook keurig een brief van de rdw dat mijn schorsing bijna afliep.......
vd week maar weer ff naar het postkantoor om em te verlengen..
Hoe oud is ie?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo okt 09, 2005 20:18

mijn 75 van bjr. 1992........

arne
Member
Member

do mei 11, 2006 09:28

En, jawel, het was weer prijs voor de jongens in Veendam... Heb mijn 33 al een hele tijd stil staan, maar had mijn deel III iets te goed opgeborgen. Dan zou je dus een nieuwe moeten aanvragen, maar dan krijg je zo'n 1-tje op je kenteken en dat vind ik ook geen zicht. Zo stond de auto al 2,5 jaar...
Vorige maand de papieren gevonden, dus zo blij als een kind naar het postkantoor voor de schorsing. Happy dat ik de boetes was ontsprongen. Krijg ik gisteren een briefje van een routinecontrole van een paar dagen voor mijn schorsing. Je raad het al, boete dus... Balen hoor.
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

Emilio
Guru
Guru

do mei 11, 2006 20:29

En ik was voor 75,- euro het haasje.....
Schorsing van een gesloopte wagen laten verlopen zonder de papieren op te sturen.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Ruviano
Advanced Member
Advanced Member

di mei 16, 2006 20:11

Even voor de duidelijkheid, je krijgt eerst een brief van de RDW. Daarin staat een aantal gegevens, die kloppen of niet. Als de gegevens niet kloppen stellen ze een datum waarvoor je gereageerd moet hebben. Kloppen de gegevens niet en geef je dit aan dan heeft de RDW de bevoegdheid om hun schrijven terug te draaien/ corrigeren en om het niet uit handen te geven aan justitie. Reageer je niet dan ontvang je automatisch van justitie een beschikking. Tegen deze beschikking kun je vervolgens bezwaar maken. Termijn hiervoor bedraagt zes weken. Het is dus niet zo dat een negatieve reactie van de RDW resulteerd in een negatieve reactis van justitie en dat zij je bezwaar ongegrond zullen verklaren! Verzoek in een bezwaar ook altijd om gehoord te worden voordat ze tot beslissing over gaan op je bezwaar. Dit is namelijk een lastenverzwaring voor justitie en zullen zij (theoretisch) eerder gunstig reageren op het bezwaarschrift.

Ik heb het zelfde geintje nu aan de hand, ff vergeten om 'm te laten keuren want hij staat toch binnen.... bovendien liep de APK tot November, en dan is het te koud om haar naar buiten te laten..
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”