Ik heb echt hemel en aarde bewogen om er een te leasen. Helaas is de prijs voor een 120 pk JTD hoger dan een 320d! En de uitrusting is niet veel rijker. Ga er dan maar eens aan staan met bijtelling. Willen ze echt iets doen, dan moeten ze denk ik echt met de restwaarde gaan werken. Wellicht een hele lading die a la formula in de zakelijke markt woren gezet, dus met een gegarandeerde restwaarde.
Nogmaals, ik vond het echt een domper op de feestvreugde.
Maar het is en blijft een heel fraai automobiel die zeker nog eens voor de deur komt.
Groet,
Rob
In de prijslijst is een "kale" 320d ruim 3000 Euro duurder dan een JTD16v in zeer luxe Distinctive uitvoering.
Het leasebedrag wordt natuurlijk voor een groot deel bepaald door de te verwachten restwaarde. Die is bij een 3-serie natuurlijk ongekend sterk.
Als voorbeeld, m'n broer heeft een 318d compact geleased in redelijk luxe uitvoering. Een 147 JTD16v, waar hij ook voor heeft gekeken was duurder in de lease.
Met gelijke uitrusting denk ik dat de 200 pk 159 2.4JTD even duur is als de 320d.
Daarbij heeft de Alfa dan nog eens 3 jaar gratis onderhoud. Of dit laatste slim is valt nog te bezien,
aangezien veel mensen in 1e instantie de prijs met elkaar vergelijken. En in geval van lease krijg je daar wel nog een keer bijtelling overheen.
Heb daar al een discussie met m'n Alfa dealer over gehad
De toekomst zal moeten uitwijzen of het goed uitpakt. Als de kwaliteit van de 159 écht een stap vooruit is, zal dat op termijn ook gunstig op de leasetarieven werken.