stennie
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Ook terug uit vakantie in Italie.....

wo sep 21, 2005 15:41

Ff voor de duidelijkheid: Er was geen gevaar en ik neem NOOIT overbodig risico terwijl ik rij - zeker niet met mijn gezin in de auto. Voor de twijvelaars (Luc): Ga eens op een zondag over de Serenissima scheuren. Dan zie je dat je bij 180 naar rechts moet voor de Ferrari's. :wink: Het gaat snel maar ook veiliger als op de A4 met 120 km/u omdat mensen weet dat het in sommige rijstroken snel gaat.

Het gevaar voor mijn relatie (en dus kind) lag eerder in het feit dat IK had voorgesteld om met de auto te gaan en ZIJ met de vliegtuig.......... :roll:
[/b][/size]

laat me raden het begon met.....ik zei nog zo........ :twisted:
het feit blijft dat het erg kl@#$%ten is natuurlijk[/b]
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ook terug uit vakantie in Italie.....

wo sep 21, 2005 15:47

Even tussendoor, we moeten nou niet allemaal "moraalriddertje" spelen he ;) wedden dat we allemaal al eens 180 gereden hebben ;) (met vrouw en kind). Zoals Kroehlur zegt: op een lege snelweg zit je daar snel aan hoor.
't is voor iedereen goed afgelopen, en een uitgelopen lager (met de gevaren van een eventuele vastloper) kan ook bij 120 hoor ;)

Maar.....had jij niet nog pas de koppakkingen vervangen ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

aso69
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo sep 21, 2005 15:51

280 ook bijna! (niet in een Alfa)
en 180 (op de teller) vanaf Italie naar NL achterelkaar door in..... Giulia Super!! geen enkel probleem, gewoon pech, succes ermee.

jaben
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 21, 2005 16:32

dit voorval komt me bekend voor.

Ik heb nu m'n bert in de garage staan en voor dagelijks gebruik een Toyota. Bevalt me prima. Ik kan in nederland toch niet meer lekker rijden en ik gebruik mijn auto meer als vrachtwagen. Dus echt zuinig ben ik er niet op. Tja, en op vakantie.........ik pak altijd het vliegtuig!

Dan heb ik altijd nog mijn Alfa trots in de garage staan.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do sep 22, 2005 08:16

Tja, met de auto op vacantie....

- Met een 9 jaar oude Alfetta (eerste auto) naar Frankrijk leverde pech en garage bezoek op. (heel leerzaam, autotermen in het Frans). Eerste keer met vriendin op vacantie. Uiteindelijk waren de klachten opgelost bij de dorpsrenaultgarage in het binnenland door kontaktpunten uit een oude Ford Taunus te monteren. Gek genoeg waren de problemen toen wel verholpen. (slechte onsteking)
- Daarna met een 3 jaar oude 75 (net gekocht, nog in de garantie), wederom pech. 3 dagen vast gezet in Senlit (vlak voor Parijs bij Parc Asterix). Dynamo doorgebrand. Kom maar eens aan een nieuwe op 14 July in Frankrijk. Schadepost: 3 dagen hotel, 900 gulden voor een nieuwe dynamo en sleepkosten. Allemaal wel vergoed, maar toch irritant...
- Met de lease Golf naar Corsica. Wederom Franse garage bezocht, Massakabel was afgebroken. Maakte soms wel, some geen contact. Fijn om zo'n storing te vinden.
- Met een nagelnieuwe vervang Nissan Almera met 450 km op de teller (lease auto stond bij schadehersteller) in Duitsland een gebroken distributieriem. Heeel irritant.

Mijn vriendin is nog steeds bij me sinds de eerste keer met de Alfetta op vacantie 18 jaar geleden

Mijn moraal: met zowel nieuwe als met oude auto's, met zowel italiaanse als met duitse en Japanse auto's kun je pech onderweg hebben tijdens vacantie. En je relatie overleeft het ook wel.

Sterkte...

Adios, JR

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 22, 2005 23:45

Da's mooi balen :( , maar kan iedereen overkomen met iedere auto! :shock:
D.w.z. als je de auto (nog) niet goed kent. :wink: Heeft niks met het budget, het merk of de km-stand te maken. Wel met de kwaliteit van dei specifieke auto. [-(

Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd, het is maar blik. :D
En je vrouw ook haar zin: terug met het vliegtuig. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 23, 2005 01:32

dat is toch voornamelijk het risico met een goedkoop autootje.
toevallig vandaag met een ex collega bij een (durf het bijna niet te zeggen, maar hij geeft niet om auto's) Opel Corsa wezen kijken.
Net ding, maar 450 van de prijs afgeluld want geen duidelijke historie. ergo: grote beurt, distributie etc GELIJK doen. Voorkomen is beter dan genezen. Onderhoud is nu eenmaal belangrijk bij auto's en zeker als ze wat ouder zijn. Bij vakanties met de auto gaat hij ook altijd eerst de brug op, alles nakijken, verse olie etc. Weet je dat je er alles aan gedaan hebt. En, eenmaal op pad geen gekke dingen doen als 180 rijden.....
Relax, je hebt VAKANTIE!!!!
Mijn auto's zijn niet altijd even fraai, maar technisch wel up to date!!!
Ik rij al JAAAAAAAAAAAAAAREN ouwe goedkope Alfa's, nog nooit lid geweest van de club van Dre, en nog NOOIT met pech komen te staan.....Altijd thuisgekomen...
Ook met mijn 69er bertje vanuit Italie.. met mijn Mini vanuit Frankrijk,
En zoals hier gezegd, een Toyota is ook geen garantie dat het wel goed gaat.
Murphy's Law: Het GAAT fout, als het fout kan gaan. Misschien niet nu, maar EEN KEER wel. Dus: Zorg dat het niet fout kan gaan.......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

kroehlur

vr sep 23, 2005 08:24

Dat is joust het gekke aan Murphy's law.......
Murphy's laws

If anything can go wrong, it will

At the most inopportune time

If there is a possibility of several things going wrong, the one that will cause the most damage will be the one to go wrong

If anything just cannot go wrong, it will anyway

If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

Corollary: It will be impossible to fix the fifth fault, without breaking the fix on one or more of the others

Left to themselves, things tend to go from bad to worse

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Nature always sides with the hidden flaw

Corollary: The hidden flaw never stays hidden for long.

Mother nature is a bitch.
Niets aan te doen dus.....

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 23, 2005 09:59

De betrouwbaarheid van een Alfa heb ik nooit problemen mee gehad maar het zijn meer
echt de kleine dingen die voor ergenis zorgen zoals afgebroken achterruitkijkspiegels, opeens oplichtende interieurverlichting midden in de nacht gedurende het rijden, deuren die je wel open krijgt bij vrieskou maar niet dicht en de verwarming komt pas laat op gang zodat pas na 10 km de deur kan worden gesloten, deuren die dicht moet worden gesmeten,
van de transaxlebak kan ik behoorlijk over de kook geraken als het weer eens onmogelijk is om normaal te schakelen,richtingaanwijzers die het niet doen wanneer de koplampen zijn ingesteld, koplampringen die weer eens missen etc etc.

De enige keer dat ik genoeg van Alfa heb, is echt als ineens de achterruitkijkspiegel
naar beneden lazert tijdens het rijden of de ruitenwissers niet willen werken.
Maar ja, het rijdt zo leuk en dure motorpech kan met ieder merk kan optreden.

Mijn vader heeft ook Saab gereden en goed afgewerkt maar een keer per jaar ben je
wel aan de beurt. Nogal prijzige onderdelen en als het je het afzet tegen het rijden
van een Alfa ben je met de laatste goedkoper uit.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”