Vanochtend voor het eerst sinds de laatste post de auto weer eens gestart. De pomp liep even bij het omdraaien van het contact maar de startmotor draaide niet rond. Ik hoorde wel een gezoem, dus ik denk dat de startmotor wel stroom kreeg maar niet aan sloeg. Een paar tikjes met de hamer en de startmotor deed het.
Klein stukje mee gereden en stil gezet. Daarna (na een kwartiertje) weer proberen te starten, startmotor draaide nu wel rond maar de motor sloeg niet aan. Ik hoorde de pomp ook niet lopen bij het aanzetten van het contact. Pas na een paar keer starten hoorde ik de pomp lopen en toen sloeg het kanon ook direct aan.
Ik heb zonet de spanning bij de brandstofpomp gemeten terwijl de auto liep, het was niet makkelijk af te lezen op een schaal van 50V (analoge meter

Ik denk dat er twee parallele problemen zijn: 1) het slechte starten en 2) het inhouden. Als de pomp wel loopt bij het aanzetten van het contact doet de startmotor het niet altijd en als de startmotor het wel doet loopt de pomp niet altijd. Volgens mij wordt de startmotor direct gestuurd door het contactslot dus zonder tussenkomst van relais oid, dus dit startmotor probleem staat op zich. Aangezien het probleem zich ook voordoet bij koude motor en altijd te verhelpen is met een tik van de hamer denk ik dat de startmotor gewoon toe is aan revisie, en het niet zozeer ligt aan de extra weerstand over het contactslot.
De oorzaak van het inhouden is nog altijd ongewis. Het niet schakelen van de brandstofpomp tijdens het aanzetten van het contact zou nog altijd op een probleem met het hoofdrelais kunnen duiden. Als dit relais tijdens het rijden ook af en toe uit valt dan stoppen de pompen er mee. Ik denk dat dit relais dus nog steeds de hoofdverdachte is, vandaar ook http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=67058 . Ik wil dit toch eerst even uitsluiten voordat ik verderop in het schema ga zoeken.