Na aanzienlijk meer dan een jaar geleden voor het laatst op de ring te zijn geweest kwam het er dan afgelopen woensdag eindelijk van: op naar de ring. En met m'n TS ringtool. De shakedown had tie op het SS al met goed gevolg door staan dus het moest eindelijk maar eens gaan gebeuren.
Bij aankomst bleek het voor een woendag nog redelijk druk, veel duur spul vooral. Gelijk een halfjaar kaart gekocht met de credit card dus de klap komt later..............
Eerste ronden vielen niet helemaal mee maar het gevoel kwam al vrij snel terug mede dankzij de talloze keren RS instructie DVD kijken. Maar het is net als met de playstation, echte vangrails en echte hoogte verschillen en verkeerde verkanting voelen toch ff anders, vooral met een beetje gang.
Het idee was eerst een beetje de baan weer leren kennen maar na een stuk of 10 rondjes was het 6 uur of zo en rustiger op de baan en toen ging het in keer toch al weer harder dan de planning was (had m'n helm thuis gelaten, ik ging immers rustig aan doen......)
Foutje bij Aremberg, over de curb en die zijn daar behoorlijk hoog en 2 keer te hard wehrseifen in dus flinke onbalans bij remmen. Verder op paar plekken nog wat moeite om de goede lijn te pakken. Maar alles is heel gebleven.
Zelfs de eerste M3 "gepakt" maar dat zal wel zijn omdat de bijrijder van de M3 piloot zat te filmen en dus een beetje rustig beeld wilde........... Ook nog tijd staan praten met een nederlander die er met z'n mercedes 190 2.5E16 was. Ook behoorlijk zeldzame auto en met 200pk (het was geen evo) behoorlijk rap maar z'n onderstel was nog brandhout, veel te slap. Ron Simons ook nog ff gezien maar die was druk aan het werk dus niet echt gesproken.
Heb nog wel wat te doen: na paar snelle ronden was de motorolie 130 plus en de bakolie 110 plus. Ga dus maar gauw de oliekoeler erop zetten die ik nog heb liggen en eens informeren naar van die mooie cooling ducts voor achter die Roy en ErwinV6 ook hebben. Tevens rammelt m'n handmade uitlaat nu in een keer toch heel irritant ergens tegen aan. Daar moet ook naar gekeken worden.
Al met al dik vermaakt en ff bijna 1000km gestuurd. En de TS heeft inclusief de ring en flink wat snelle autobahn en snelweg km's op de terugweg sávonds (lekker rustig) notabene beter dan 1 op 10 gereden!! Dat zie ik met een V6 of turbo nog niet gebeuren.
Komende zondag ben ik weer op de ring, misschien nog meer forummers?
Mzzl,
DJ