Inderdaad weet ik het verschil tussen zeg maar burgelijk ongehoorzaam en iets wat daar ver buiten ligt. Maar, en nu gaan we misschien een beetje off-topic....
Al is een leuke discussie nooit weg
Wat gaat het mij aan...
Als iemand van een uitkering leeft en belasting ontduikt steelt hij indirect mijn geld.
Ik moet zeggen dat sinds ik een aantal jaren in een wat mindere buurt woon, en dus meer 'vrije jongens'waarneem, en daar veel hinder van heb. Ik meer en meer daar tegen op wil treden (dat vindt ik soms ook wel jammer dat het moet). Dus niet afwachten tot een agent eens langs komt maar zelf eens wat ondernemen.
De ik weet uit wat voor hout gesneden opmerking vam Ricardo is misschien een beetje te kort door de bocht. Maar een 4 a 5 jaar geleden dacht ik net zo. Leven en laten leven.
Het is jammer dat veel mensen denken: "Hebben ze jou echt niet voor nodig..."
Indirect stelen ze jou geld, via belasting of verzekeringspremies. (alfa content, je auto verzekering is duur door wanbetalers, doorrijden na een ongelukje etc.)
Vraag aan Ricardo: Ik zie dat iemand een deuk rijdt in jou auto en door rijdt. Zou je van mij dan zijn kenteken willen hebben. Of zeg je, ach er komt wel een punt dat ze dat op hun brood krijgen...
En over vrijheids van meningsuiting op dit forum. Loopt allemaal wel los. Zie dit topic.
Niet geheel alfa content, stevige discussie maar geen ingrijpen. Onze zorgen zijn misschien iets te voorbarig. Maar kritisch moet je altijd zijn.