Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

RE: Moderators.

wo sep 07, 2005 01:00

Robert,

Er is helemaal niets geheims aan moderatie, alles gebeurt gewoon openlijk en (belangrijk!) achteraf! Per definitie is er dus geen sprake van censuur!

Zeker omdat op dit forum zowel donateurs als buitenstaanders kunnen posten, is dit één van de uithangborden van de SCARB. Het lijkt mij toch niet meer dan normaal dat je daar als bestuur enig toezicht wilt houden? En gelieve dit "toezicht" niet te verwarren met: "Alles wat het bestuur onwelgevallig is verwijderen!"

Het gaat alleen om bijvoorbeeld:

- Buitensporig grof taalgebruik
- Fysieke bedreigingen
- Commerciele advertenties in de "te koop" of "gezocht"-secties

Ik begrijp de hele paniek echt niet hoor.. er verandert gewoon helemaal niets ten opzichte van de situatie zoals die was met alleen Jorick achter de knoppen.

En wat betreft de "klikknop": dit is niets anders dan een privéberichtje aan de moderator(s), dus die was er ook al lang...

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Moderators.

wo sep 07, 2005 01:24

Jouw opmerkingen richting bestuur staan er allemaal nog, dus welke censuur heb je het over? Wie het verwijderen van een topic met louter blootplaatjes censuur durft te noemen heeft niet opgelet tijdens de geschiedenisles.

Nou, het topic is helaas verwijderd (in de zin van niet meer na te gaan) maar ik heb dacht ik maar een half blote dame gezien en die had van mij verwijderd mogen worden (dat is voor mij wel de grens). Voor de rest viel het allemaal dacht ik best wel mee.

Als ik zie wat er bijvoorbeeld aan bepaalde spelletjes of ernstige ongelukken op dit forum langs komt vind ik dat persoonlijk aanstootgevender dan een paar mooie (aangeklede) dames al dan niet naast een alfa geportretteerd.

Als het topic is verwijderd omdat het niet alfa gerelateerd is dan snap ik niet dat de rest van de niet alfa gerelateerde onzin nog niet is verwijderd.

Vr gr,

Rody

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 07, 2005 08:43

Jouw opmerkingen richting bestuur staan er allemaal nog, dus welke censuur heb je het over? Wie het verwijderen van een topic met louter blootplaatjes censuur durft te noemen heeft niet opgelet tijdens de geschiedenisles.
Je hebt deels gelijk Dink. Ik heb inderdaad niet ALTIJD opgelet tijdens de geschiedenisles want bepaalde onderwerpen vond ik niet interessant, zoals de posts met gedeeltelijk danwel geheel ontklede dames. Gelukkig heb ik de vrijheid dan niet op te hoeven letten :wink:

Ik kies nog altijd welke posts ik wel of niet wil lezen en posts of onderwerpen die mij niet aanstaan lees ik gewoon lekker niet. Ik heb het al druk genoeg 8)
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 07, 2005 09:15

Ik begrijp soms de heisa hier rond niet goed. Ik begrijp dat velen zich “gecontroleerd” voelen, maar met Jorix had toch niemand een probleem ? Die was hier toch ook al ? Alleen zijn er nu een paar Jorixen bijgekomen, da’s al.
Waarom al die drukte ? Die jongens hebben nu al ontelbare keren geschreven dat ze niks veranderen aan de huidige structuur, alleen dat ze Jorix een beetje ontlasten. En dan de klik-knop: die is net democratisch, want zo “modereren” we allemaal een beetje mee, en kunnen we er met z’n allen tot bijdragen dat ons forum blijft zoals het was en niet ten onder gaat aan zijn eigen succes.
Dingen die de jongste weken gebeurd zijn, schrikken nieuwe donateurs af (althans toch diegenen die geen karate kennen :mrgreen: )
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

steven

wo sep 07, 2005 10:58

Ik blijf het eng vinden om maar even het Alfa 33 Q4 topic van stal te halen.

Uit een reactie van mij is gewoon een zin gehaald, zonder enige vorm van kennisgeving, het enige wat er stond was dat ik de nieuwe advertententie van de verkoper ook niet vriendelijk van toonzetting vond en dat ik me afvroeg of zo de verkoop wel zou plaatsvinden.
(of woorden van gelijke aard en/of strekking)
Hoppa weg ermee!

En dat babes topic nota bene de eerste dagen het meest druk bezochte topic de rooie bel knalde je PC bijna uit, daar zaten prachtige fotos bij van oude autoreclames met dames ja maar niks bloot dat is dus ook weg.
Waarom is dat weg gehaald ??????????

Het gaat mij puur om het principe.
Alsof het weghalen van een topic de lucht ineens zou klaren tussen twee kemphanen.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 07, 2005 11:18

Uit een reactie van mij is gewoon een zin gehaald, zonder enige vorm van kennisgeving, het enige wat er stond was dat ik de nieuwe advertententie van de verkoper ook niet vriendelijk van toonzetting vond en dat ik me afvroeg of zo de verkoop wel zou plaatsvinden.
(of woorden van gelijke aard en/of strekking)
Hoppa weg ermee!
Ik heb dat gelezen, en die opmerking van je was zeker terecht, maar volgens mij wilde Jorix vermijden dat het opnieuw uit de hand ging lopen. En dan moet je soms ook op (onschuldige) tenen trappen.
En dat babes topic nota bene de eerste dagen het meest druk bezochte topic de rooie bel knalde je PC bijna uit, daar zaten prachtige fotos bij van oude autoreclames met dames ja maar niks bloot dat is dus ook weg.
Waarom is dat weg gehaald ??????????
Dat babes topic ligt gevoelig :lol: Maar serieus: ik meen begrepen te hebben dat het is weggehaald op vraag van het bestuur. Of het terecht is of niet, laat ik in de midden, maar feit is dat Jorix ook maar aangesteld is door het bestuur en moet doen wat hem opgedragen wordt. Stel dat het bestuur morgen geen zin meer heeft om geld te pompen in het forum, dan vervalt er voor ons wel een onuitputtelijke bron van hulp en kennis. EN een stukje sociaal leven ;)
Alsof het weghalen van een topic de lucht ineens zou klaren tussen twee kemphanen.
Niet per definitie. Weet je Steven, ik ben ooit moderator geweest op een politiek forum. En geloof me, da's andere koek dan hier hoor. Dat gaat van het publiek maken van persoonlijke gegevens van tegenstanders, tot schelden van het laagste niveau en dreigementen. :roll: En als moderator moet je meteen handelen, vanuit je eigen gevoel. Je hebt geen tijd om over de beste oplossing na te denken. Soms doe je dat goed, soms minder goed. Er er zijn er altijd wel misnoegd. Wanneer het topic in kwestie totaal geen meerwaarde bood aan het forum, verwijderde ik het ook. Inclusief waarschuwingen naar de kemphanen. Verwijderen kan goed zijn, om te voorkomen dat de rest er zich ook nog eens mee gaat bemoeien.

Verder wil ik benadrukken dat bovenstaande allemaal nog gebeurde VOOR de aanstelling van de moderators ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 07, 2005 15:28

@Robert,

En wat betreft de "klikknop": dit is niets anders dan een privéberichtje aan de moderator(s), dus die was er ook al lang...
Nou haal het dan maar weg :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

wo sep 07, 2005 18:53

@Robert,

Want?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 07, 2005 19:15

"...much ado about nothing..."

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 07, 2005 20:22

@Robert,

Want?
Want het is kennelijk dubbelop zoals je zelf al aangaf :!:

Als het echt uit de hand loopt kunnen forummers kennelijk een moderator bereiken. Is prettiger dan die belerende enge uitroepteken bij iedere post :!:

Alfasassie

wo sep 07, 2005 20:35

Want het is kennelijk dubbelop zoals je zelf al aangaf :!:

Als het echt uit de hand loopt kunnen forummers kennelijk een moderator bereiken. Is prettiger dan die belerende enge uitroepteken bij iedere post :!:
brrr... eng :wink:

Hehe.. nou nou...

Kom op heren.. laat lekker zo.. en get on with your lives.. :!: (oops.. sorry :oops: )

moderators zijn op vrijwel elk forum.. en zolang het gewoon gezellig blijft, niks aan de hand!

Let's have some fun... :idea:

Meetinkje met alle mods.. en iedereen die gereageerd heeft op dit topic.. lekker in de kroeg met een pilsje.

Lijkt me veel gezelliger :D

Groetjes Saskia

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 07, 2005 20:40

ook goed :lol:

Alfasassie

wo sep 07, 2005 20:41

ook goed :lol:
niet OOK goed.. veel gezelliger :P

eigenwijs ;)

Groetjes Saskia

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 07, 2005 21:35

Mag er a.u.b nu eindelijk een slotje op dit topic??????????I.p.v eindeloze en zinloze discussies over wel of geen moderators. :?

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo sep 07, 2005 21:50

Meetinkje met alle mods.. en iedereen die gereageerd heeft op dit topic.. lekker in de kroeg met een pilsje.

Ook maar effe reageren dan, een biertje gaat er altijd wel in. :wink:
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”