SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: Moderators.

di sep 06, 2005 21:55

Lijkt mij alles behalve logisch.
Waarom moeten meer mensen meer problemen veroorzaken ???????
Ik zou wel eens willen weten welke berichten op dit forum hebben gestaan die echt niet zouden kunnen.

Ik heb nog nooit iets gezien wat ook maar leek op een ordinaire scheldpartij, wel pittige verschillen van mening maar daar is dit medium ook voor.

Voor iets als een hobbieforum is dat toch allemaal wat overdreven dat gegluur achter de schermen, ik vind het ook eng.
Zoiets kan je verwachten bij de vm BVD of de MID maar een alfa forum alstjeblieft zeg !
En laten we nou niet beginnen over normen en waarden en dat opgeheven vingertje als iedere discussie of verschil van mening zoals hier zo worden be en uitgesproken zou de samenleving er prachtig uitzien.

Laten we ons verder niet verbeelden dat als wij hier zeer hoog de normen en waarden (die overigens voor een ieder weer net anders liggen) gaan hanteren dit ook maar een minimale impact op wat dan ook heeft

:thumbs:
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

RE: Moderators.

di sep 06, 2005 22:02

Het is een simpel reken voorbeeld.
Als 1 persoon maximaal 1000 berichten kan lezen (of er nu scheldpartijen in staan of niet) heb je 3 personen nodig als het 3000 berichten zijn.

Zeg niet dat meer mensen meer problemen veroorzaken. Je hebt alleen meer werk! Daarnaast is er wel eens iemand op vakantie. Dus snap nog steeds de commotie niet?
Werk zelf ook in de IT en ook daar, meer gebruikers... Meer beheerders/ dba's.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 06, 2005 22:09

Ik heb nog nooit iets gezien wat ook maar leek op een ordinaire scheldpartij, wel pittige verschillen van mening maar daar is dit medium ook voor.
Helaas zijn die er wel geweest, en wanneer wordt voorgesteld om het meningsverschil op een andere dan verbale manier op te lossen, wordt er duidelijk een grens overschreden.
Voor iets als een hobbieforum is dat toch allemaal wat overdreven dat gegluur achter de schermen, ik vind het ook eng.
Stel je nou alsjeblieft niet teveel voor van het gemodereer, het aantal posts is op dit forum (gelukkig) zo hoog dat het nooit te doen is om alles te lezen. We gaan er gewoon vanuit dat dit een gezellig clubforum is en blijft, waar gewoon op een normale manier met elkaar omgegaan wordt. Streven is om niet in te grijpen, maar zo af en toe ontspoort helaas een thread, net zoals in het echte leven...
Tot afgelopen week heb ik er nooit aangedacht om te modereren, maar bij de bespreking voor de nieuwe clubsite kwam ter sprake dat er nu wel heel veel op het bordje van Jorix kwam te liggen. Jorix is zelf aan het verhuizen, er moeten nog wat zaken naar de nieuwe server verhuisd worden en we zijn een nieuwe site aan het bouwen, waarvan het meeste werk door Jorix gedaan gaat worden. Zo raar is het toch niet als we dan bijspringen?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

steven

di sep 06, 2005 22:12

Aikon

Snap jou redenatie wel.

Maar we hebben het hier over een hobbie forum waarom moete moderators alles lezen , omdat "ze" " ons" niet vertouwen.
Tis geen bedrijf ofzo, dit gedeelte van de SCARB is een praatclubje, krijgen we dan bij een bijeenkomst waar lijfelijk bij zijn ook een moderator mee om te kijken of we wellicht ruzie maken of onwelvoeglijke taal uitslaan?

Ik heb geen enkel probleem met toezicht of zo maar wel wanneer het tot een doel dient en dat zie ik hier dus niet, het blijft toch "maar"een hobbieclubje. (en dat is niet kleinerend bedoeld)

Rees Cees

di sep 06, 2005 22:18

Ipv MODERATOR:

MODENATOR, MADENONATOR of in mijn geval DETONATOR
:blue_lol:

Kappe jongens net als in het echte leven is de pliesie je beste vriend. [-X :whistle: :thumbs:

Alfasassie

di sep 06, 2005 22:40

krijgen we dan bij een bijeenkomst waar lijfelijk bij zijn ook een moderator mee
Lijkt me gezellig! :D Heb er 1 nog op SS gesproken.. of 2? Weet niet meer.. maar zijn in ieder geval gewoon mensen als jij en ik die dit gewoon uit hobby doen en het toevallig nog leuk vinden ook..

Wat mij betreft zijn ze meer dan welkom op een meeting! :!:

Groetjes Saskia

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

di sep 06, 2005 22:42

Helaas zijn die er wel geweest, en wanneer wordt voorgesteld om het meningsverschil op een andere dan verbale manier op te lossen, wordt er duidelijk een grens overschreden.
Die situatie ken ik nog maar al te goed :roll:. Daar is door Jorix adequaat en op tijd gehandeld. Dan lijkt dit knopje Afbeelding me meer dan adequaat genoeg.
Wat ik eng vind is dat er topics op last van het bestuur worden verwijderd. Hierin zijn wij als gebruikers kennelijk afhankelijk van de normen en waarden van een ander en dat voor zoals steven het omschrijft een hobbieclubje.
Bij een ander hobbieclubje waar in nog wel eens post zijn de regels simpel. Geen pron, warez of illegale downloadlinks. C'est ca.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 06, 2005 22:50

maar zijn in ieder geval gewoon mensen als jij en ik die dit gewoon uit hobby doen en het toevallig nog leuk vinden ook..
tuurlijk ! heb nog met eentje staan praten, besefte achteraf maar dat ie mod was ! Hulde aan de jongens, ik zou 't niet willen doen !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di sep 06, 2005 23:39

Alfisti,

Als oprichter van dit Forum wil ik hierbij vermelden dat het NOOIT de bedoeling is geweest welk censuur dan ook toe te passen. Het verbaasd mij niet dat dit er nu van gekomen is maar het is uitermate eng en ik had hier nooit in toegestemd als ik nog deel van de organisatie uit zou maken!

Het Forum moet open blijven en een ieder moet zijn of haar mening mogen uiten. Als iemand zich te buiten gaat haalt hij of zij alleen zichzelf omlaag. Ieder wel denkende ander zal er alleen om lachen en zijn of haar schouders ophalen. Als men met elkaar wil kibbelen moet dat ook kunnen. Wat maakt het toch allemaal uit! Wij hebben allemaal de vrijheid die onzin NIET te lezen.

Deze Stichting is van de donateurs en van niemand anders. Als donateurs hebben wij naar ik vermoed geen behoefte aan een polit bureau of geheime dienst die al onze wegen volgen en ons waar nodig op de vingers tikken. Wij zijn allemaal volwassenen die voor onze eigen daden in kunnen staan.

Ik wens u allen veel plezier op dit forum en hoop dat deze geheime dienst onzin zo spoedig mogelijk wordt opgeheven om zo het forum in haar oorspronkelijke vorm voort te kunnen zetten met zowel zin als onzin. En die verklik knop is iets dat eind 1945 werd afgeschaft. Laten wij van het verleden leren. Glasnost & perestrojka graag!

Cordiale saluti,

Robert Hoogenbosch

SCARB website oprichter
Forum oprichter
voormalig Voorzitter SCARB
voormalig Penningmeester SCARB
Alfa 75 6V 3.0
Alfa 155 Q4
2600 Sprint
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo sep 07, 2005 00:06

@ Robert: ik kan dat van die "censuur" niet plaatsen, daar is nergens sprake van...
Feit blijft dat er in het recente verleden discussie's zijn geweest die duidelijk de verkeerde kant op gingen en waar ingrijpen wel degelijk gewenst was. Met meer dan 1500 leden is dit forum imho behoorlijk "uit de kluiten gewassen" en ik kan dan ook best begrijpen dat er enige vorm van toezicht/moderatie nodig is. Het is immers heel gemakkelijk om vanachter je pc iets te posten (non-verbaal, zonder rechtstreeks contact met "de tegenpartij", zelfs zonder dat je die persoon ook maar ooit ontmoet hebt) dat verkeerd wordt begrepen. In zo'n geval gaat een discussie heel snel over in een woordenstrijd die beter via PB's gevoerd zou kunnen worden (= iets persoonlijker) of zelfs telefonisch of via e-mail (= véél persoonlijker).
Ik ben het eens met het aanwezig zijn van moderatoren, en de "melding" knop!
Daarbij ga ik er overigens wél vanuit, dat er geen sprake zal zijn van censuur, het is nog steeds een open forum (waarvoor hulde) en dat moet het ook blijven, daarvoor zorgen de moderatoren.

Bedankt voor het oprichten van dit forum :!:
It's not easy, being green (kermit)

Dinky Boy
Miniaturista

wo sep 07, 2005 00:11

Tsjongejonge, wat een kabaal om één verwijderde topic.....

alfasud1972
Guru
Guru

wo sep 07, 2005 00:13

@ Robert :thumbs: .

Vr gr,

Rody

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 07, 2005 00:16

Dat bedoel ik.... gewoon dóórgaan :wink:

Ik ga gewoon OffTopic: goed verhaal van je in KB nr. 100, Dink 8)
It's not easy, being green (kermit)

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 07, 2005 00:27

Het aantal verwijderde topics is niet relevant. Het feit dat het gebeurt wel. Het gaat om het principe :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Dinky Boy
Miniaturista

wo sep 07, 2005 00:51

Jouw opmerkingen richting bestuur staan er allemaal nog, dus welke censuur heb je het over? Wie het verwijderen van een topic met louter blootplaatjes censuur durft te noemen heeft niet opgelet tijdens de geschiedenisles.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”