Kan ik ze ook geen ongelijk in geven. Ik vind het ook zeer leuk om met een 75 wat muggen op de zijramen te gaan plettenik weet wel dat de heren instructeurs zelf dol zijn op 6 cyl 75`s voor driften....
Je zou eens een "moderne" Honda S2000 moeten proberen, ik ben geen japanner fan maar die mag je me kado doen. Dat is nog echt een rijders auto. Let wel op dat je voor de 9000 rpm schakeld anders ga je het rode gebied in.Met moderne auto's kun je praktisch niet driften omat autofabrikanten geen leuke auto's
meer willen of kunnen maken.
Nissan Skyline is bijvoorbeeld een uitzondering maar met een 318 is standaard een powerdrift niet mogelijk.
Helaas vanwege de mode en de wens naar brede banden met teveel grip en banden die praktisch niet verwormen is de slip angle sterk verkleind.
Power oversteer is niet mogelijk met een 115 pk BMW met moderne 205 banden maar het is wel mogelijk als je maar voldoende vermogen ter beschikking hebt zoals met een M3.
Maar helaas wordt bij een M3 nog bredere banden gemonteerd.
De keuze voor een oudere BMW ligt voor de hand omdat oudere modellen zijn uitgevoerd
met McPherson voor en langsdraagarmen achter. Geheid driften.
Ook zijn modellen met behoorlijk wat vermogen van BMW nog in grote getale aanwezig
en voor niet al te veel geld aan te schaffen.
Echt powerdriften gaat het best met achterwielaandrijving en 150+ pk dus blijven er niet
veel Alfa's over.
Ik settle voor de helft op mijn 33..........Idd, die Supra's en Mazda's met rotatiemotor persen ze met giga compressors zo richting de 1000pk uit .. echt NIET NORMAAL !! Die gasten zijn écht ziek gewoon!
Ik krijg mijn 33 erg lastig in drift, zo goed is de wegligging. Maar me goedkope 245 16" bandjes zal het wel goed gaan lijkt me..Een Alfa met voorwielaandrijving is als een vis op het droge. Het kan misschien best
overleven maar toch klopt er gevoelsmatig iets niet helemaal.
Hoe heb je die nou onder een 33 gekregenMaar me goedkope 245 16" bandjes
Hé, die ken ik.Het kan wel uiteraard... Ik zeg alleen dat het in een Alfa 75 moeilijker is dan in een E30 325i. Daarom is het veel zinvoller om alleen voor puur driften een BMW te gebruiken. Alles imho uiteraard.
@ Bert je spreekt jezelf tegen evenlater zeg je n.l. 'Driften heeft niets met grip te maken. Een Ferrari 550 heeft enorm veel grip maar kan mee gedrift worden.'Helaas vanwege de mode en de wens naar brede banden met teveel grip en banden die praktisch niet verwormen is de slip angle sterk verkleind.