harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: vervuiling van het forum

zo aug 28, 2005 15:54

bladiebla...

bladiebla...

bladiebla...

bladieblabla

......... 8)

wat een gezever :twisted: :evil:

het forum is inderdaad minder gezellig op deze oude-wijve-gezeik-manier :roll: :?

gatver.... :evil:

happy :driving:
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2005 15:55

wat mij nu al een tijdje opvalt is dat:
de term censuur m.i. toch wel misbruikt wordt. Ook de alom geloofde vrijheid van meningsuiting heeft gewoon (morele) grenzen.
Er zijn fatsoensnormen die op het alom aangehaalde Babe topic worden overschreden. Het weghalen hiervan heeft niets maar dan ook niets met censuur te maken!! er word/werd ook duidelijk vermeld dat daar andere fora/sites voor zijn, die zijn (volgens sommigen helaas) vrij toegankelijk.

Soms moet een maatschappij regels stellen/aanscherpen aangezien de praktijk leert dat men zelf blijkbaar niet in staat is de grenzen van het aanvaardbare te respecteren. En op dit forum liggen die grenzen uiteraard anders dan op een forum wat over sex gaat.. dat moge duidelijk zijn.

Mensen die zich aan dit soort topics ergeren worden /werden helaas niet gerespecteerd door anderen... Dus dan moeten er maar weer geschreven ipv ongeschreven regels komen..
Maar wie zijn daar nu eigenlijk voor verantwoordelijk?? de vervuiler betaald is toch een principe tegenwoordig?
Ik maak mij ook wel eens schuldig aan een off-topic opmerking, als er een leuke discussie aan de gang is, maar wel in de geest van het forum.

Om een topic als het babe topic maar te vergoeilijken met de opmerking dat sex overal vrij toegankelijk is (geweld helaas ook!) is wat al te simpel en ook de reden van het afglijden van deze maatschappij, m.i. ""pietje komt er mee weg dus dan kan jantje het ook doen etc etc..., alle computerspelletjes voor kinderen (!) gaan 99% over geweld, etc etc..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 28, 2005 16:48

SQUADRA LEO, A.U.B. niet weggaan :cry: met mensen als jou blijft het hier nog een beetje gezellig, laat je niet kennen, ik weet niet als ik je wijze woorden wel kan missen :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2005 18:05

Naar mijn mening is dit topic een goed initiatief dat misschien velen tot nadenken stemt (voor de toekomst) en alsnog geschreven regels overbodig maakt.
Al heb ik geen probleem met die regels, integendeel. 't is zoals overal, dat de goeden het met de slechten moeten bekopen. Als er regels zijn, is het werk voor Jorix makkelijker. Kan ie ook op iets terugvallen als het echt te ver gaat ;)

Ik denk niet dat ik hier ooit iets mispeuterd heb, in de zin van een zware overtreding op de nog te schrijven regels. Dus als die regels er komen, maakt dat toch geen verschil uit ? :wink: Diegenen die goed bezig zijn weten geneens dat die regels bestaan. Maar ze zijn wel voorhanden in noodsituaties !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

MadMets

Re: RE: vervuiling van het forum

zo aug 28, 2005 19:15

het forum is inderdaad minder gezellig op deze oude-wijve-gezeik-manier :roll: :?

Kennelijk is het dan niet echt je smaak. Maar d'r zijn dan nog zoveel andere forums en chatboxen die er een 'jong-hip-gezellig' manier op na houden. Zoals tmf-web. Waar de jeugd er gezellig op los vloekt en vooral veel breezah taal ophoest. Ga daar dan heil zoeken. Eerlijk gezegt verwonderde ik me op de manier waarop dit forum nog netjes was toen ik niet zo lang geleden mij aanmeldde. Waarom moet elk forum tegenwoordig een anarchistenmeeting worden? :(

Alfasassie

zo aug 28, 2005 20:43

In elk geval weer een discussie Ad ;)

Ben je nog niet verleerd :D .

Hoop je te zien op SS even!

Groetjes Saskia

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2005 21:00

Ik heb kennelijk iets gemist in mn vakantie, en zo te horen hoef ik daar niet rouwig om te zijn. :cry:

In eerste plaats is dit de uitgelezen plek om te dienen als verlengstuk van onze hobby: En dat is....Afbeelding
Dat de zaken hierbij wat worden doorspekt met humor, medeleven met een randje respekt en worden voorzien van opbouwende kritiek maakt het alleen maar leuker/ fijner/vertrouwder. Daar heeft IEDEREEN iig wat aan.
Af en toe moet je je gewoon even inhouden of een pas op de plaats maken. Er zijn gewoon zaken die een ander kunnen kwetsen in wat voor zin dan ook. Iedereen is hier grotendeels anoniem en dat vereist gewoon een stukje beheersing. Op papier kan iedereen alles kwijt, maar denk eerst eens na of je datzelfde ook zou zeggen/plaatsen als je dezelfde groep mensen voor je had staan.

Echter: Oeverloos slap geouwehoer(behoudens buren :wink: ) en totaal niet relevante- en ook ranzige of kwetsende zaken horen in andere fora(ums) thuis. Daar zijn site's en chatboxen genoeg voor dacht ik.
( En meerderen met mij gelukkig :o )
Dat dergelijk zaken gewiebert worden? PRIMA!

Achter de Avatars zitten vaak hele fijne lui. Maak er kennis mee zou ik zeggen, doe ik ook.
Hou het dus gezellig, netjes, (redelijk) terzake en laten elkaar tot hulp zijn. Amen.Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

kai
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 28, 2005 21:03

Daar zeg je wat: achter de Avatars (wat een naam trouwens),
Ik heb al eens voorgesteld dat iedereen verplicht een persoonlijke foto moet plaatsen alsook zn Profile goed in moet vullen. Hoe persoonlijker (minder anoniem) hoe beter zelfregulering werkt,

harold
Full Member
Full Member

zo aug 28, 2005 21:53

Kennelijk is het dan niet echt je smaak. Maar d'r zijn dan nog zoveel andere forums en chatboxen die er een 'jong-hip-gezellig' manier op na houden. Zoals tmf-web. Waar de jeugd er gezellig op los vloekt en vooral veel breezah taal ophoest. Ga daar dan heil zoeken. Eerlijk gezegt verwonderde ik me op de manier waarop dit forum nog netjes was toen ik niet zo lang geleden mij aanmeldde. Waarom moet elk forum tegenwoordig een anarchistenmeeting worden? :(
asjeblieft zeg...
leer lezen man.....nee leer tekst begrijpen...

in het algemeen blijft tekst 'begrijpen' moeilijk....
jij bent er precies zo een die maar schijft wat er in hem op komt zonder mijn achtergrond te kennen (tjezus man, tmf-web.....weet je wel hoe oud ik ben?!)

met ruim 600 posting op het oude forum loop ik al langer mee al dit opmerkelijke draadje :twisted:
dat bedoel ik dus met minder leuk......door dit gezeik is dit forum veel minder leuk als het oude forum!!!

ik heb het over het eindeloos gezever over 'vervuiling'van dit forum, jullie typen wat af zeg....over vervuiling van een forum gesproken.

hou op met dit gezeik en typ je toetsenbord kaal over ALFA :?: :idea:

nogmaal GATVER!!
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

MadMets

zo aug 28, 2005 22:18

asjeblieft zeg...
leer lezen man.....nee leer tekst begrijpen...

in het algemeen blijft tekst 'begrijpen' moeilijk....
jij bent er precies zo een die maar schijft wat er in hem op komt zonder mijn achtergrond te kennen (tjezus man, tmf-web.....weet je wel hoe oud ik ben?!)

met ruim 600 posting op het oude forum loop ik al langer mee al dit opmerkelijke draadje :twisted:
dat bedoel ik dus met minder leuk......door dit gezeik is dit forum veel minder leuk als het oude forum!!!

ik heb het over het eindeloos gezever over 'vervuiling'van dit forum, jullie typen wat af zeg....over vervuiling van een forum gesproken.

hou op met dit gezeik en typ je toetsenbord kaal over ALFA :?: :idea:

nogmaal GATVER!!
Een persoon is zo oud als hij zich gedraagt. Gezien je het nodig vindt om mij persoonlijk aan te vallen, een 'lekker puh' houding aanneemt met het herhalen van 'gatver' en bovendien een (typerend voor tmf-web stijl converstatie) capslock en size 24 lettertype denkt te moeten gebruiken laat je in ieder geval de karakter trekken van een 12 jarige zien. Als je je op het oude web ook zo misdroeg dan maakt het maar weinig uit of je dat nu 6 postings of 600 postings doet. En uiteindlijk zijn de mensen die het minste zeggen op een forum, ook degenen die het meeste nadenken over wat ze zeggen.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2005 22:24

Ik heb kennelijk iets gemist in mn vakantie, en zo te horen hoef ik daar niet rouwig om te zijn. :cry:

In eerste plaats is dit de uitgelezen plek om te dienen als verlengstuk van onze hobby: En dat is....Afbeelding
Dat de zaken hierbij wat worden doorspekt met humor, medeleven met een randje respekt en worden voorzien van opbouwende kritiek maakt het alleen maar leuker/ fijner/vertrouwder. Daar heeft IEDEREEN iig wat aan.
Af en toe moet je je gewoon even inhouden of een pas op de plaats maken. Er zijn gewoon zaken die een ander kunnen kwetsen in wat voor zin dan ook. Iedereen is hier grotendeels anoniem en dat vereist gewoon een stukje beheersing. Op papier kan iedereen alles kwijt, maar denk eerst eens na of je datzelfde ook zou zeggen/plaatsen als je dezelfde groep mensen voor je had staan.

Echter: Oeverloos slap geouwehoer(behoudens buren :wink: ) en totaal niet relevante- en ook ranzige of kwetsende zaken horen in andere fora(ums) thuis. Daar zijn site's en chatboxen genoeg voor dacht ik.
( En meerderen met mij gelukkig :o )
Dat dergelijk zaken gewiebert worden? PRIMA!

Achter de Avatars zitten vaak hele fijne lui. Maak er kennis mee zou ik zeggen, doe ik ook.
Hou het dus gezellig, netjes, (redelijk) terzake en laten elkaar tot hulp zijn. Amen.Afbeelding
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Volgende week is daartoe een mooie gelegenheid. Ben ik ook van plan, trouwens ;)

cor
Guru
Guru

zo aug 28, 2005 22:36

en ik!!, tijd om een 'ouderwets' glas te vatten en te proosten!! :wink:

Afbeelding
als we dan toch aan het 'vervuilen' zijn.... :? :?
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 28, 2005 22:41

Proost!:
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2005 22:46

Proost! en Amen! :wink:
Tot ziens volgende week op het SS! :D :thumbs:

p.s. we komen toch wel allemaal naar de forummeeting hè :!: (volledig overbodig te zeggen natuurlijk, maar zie: evenementen.)
Kunnen we weer wat nieuwe gezichten achter de avatars ontdekken en dat bevordert het respect en plezier weer. :idea: En het fatsoen......hoewel :-k Hoe dan ook, we worden er niet slechter van. :o

Tot ziens en santé! :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2005 22:47

Goed idee, cor ! trouwens, ik heb zonet het ongelooflijke geluk gehad alsnog een hotel in Zandvoort te scoren !!! \:D/
Wij zitten in Hotel Keur aan de Zeestraat !

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”