Achter op de linker (bestuurderskant) kop zit een sensor voor koelvloeistof, is dat voor de temperatuur meter of het lampje?
In het rechter gasklephuis zit zo te zien de andere?
Klopt, die van de inlaat is het lampje. Metertje zat toch op de radiator?
Een 16V ratiateur ligt nog klaar om op te halen, in de oude 8v carbs radiateur zit sowieso geen sensor (buiten die van de koelvin).
Op welke plekken zijn de olietemp en druk af te lezen en met wat voor soort sensoren?
Oliedruk is makkelijk, overal! Ik had een T-splitter op het blok waar de druksensor zit voor het lampje. Heb het toevallig pas nog in mijn handen gehad. Een keertje zien om een copie te maken? Kost je een bakkie koffie
Koffie is hier in overvloed aanwezig aangezien we op de komst van de volgende mini-me zitten te wachten, als je geluk hebt krijg je er nog beschuit met muisjes bij ook dus
Vlakbij het oliefilter zat een plug die heb ik vervangen door de sensor van de losse olietemperatuur meter.
Prima, alleen denk ik dat temp. beter in het carter gemeten zou kunnen worden, omdat die plug net boven het oliepijl zit, iemand daar een idee over??
Het carter wordt vervangen door een groter carter met klotschotten enzo, ik weet niet of ik dan nog veel plek heb voor een sensor, in de aftapplug is geen optie, heeft met al een sensor gekost...
Nu zou ik nog ergens een sensor moeten plaatsen voor het lampje "te weinig oliedruk" waar zou dat kunnen? En hoe zit zo'n sensor eruit?
Gewoon een druk sensortje, heb ik ook wel op mijn tafel zitten en zal wel een foto maken vanavond 9mocht niet iemand anders sneller zijn)
ik heb het 8V blok nog eens bekeken zo te zien zit daar een druksensor boven het oliefilter, die kan ik gewoon gebruiken dus ...