Alfa166GTA

Re: RE: gewicht vd V6 12V en 24V

di jul 12, 2011 16:31

@alfa166gta: ls t alleen gaat om gewichtsbesparing dan zet je er gewoon een open luchtfilter op, is ook nog eens lichter dan een i57 kit.
Als t gaat om performance ga je voor een airbox :wink:
Maar die verkoop je zeker niet :wink:
Ook, maar voor een 75? heeft K&N naar mijn weten niet in haar program.
De i57 moet ik al speciaal laten maken

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: gewicht vd V6 12V en 24V

di jul 12, 2011 19:43

K&N heeft volgens mij geen airboxen in het programma, of ik moet iets over het hoofd gezien hebben?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 12, 2011 20:17

@alfa166gta: ls t alleen gaat om gewichtsbesparing dan zet je er gewoon een open luchtfilter op, is ook nog eens lichter dan een i57 kit.
Een echte, officieel door K&N geproduceerde 57i-kit voor de 75 is er alleen geweest voor de TS (57-0129 en revisie(s) daarvan). Deze is inmiddels kennelijk niet meer leverbaar (bron). Efka heeft wel een 57-000 in het programma gehad voor de 75 V6 maar dat was een los standaard openluchtfilter van K&N waarbij Efka zelf de inbouwhardware verzorgde. K&N zelf maakt geen 57i- of andere kits op verzoek, anders dan van hun importeurs en zelfs al hun verzoeknummers worden niet gehonoreerd :twisted:
K&N heeft volgens mij geen airboxen in het programma, of ik moet iets over het hoofd gezien hebben?
Heel beperkt inmiddels wel. Voor een aantal VAG-producten is er een 57S-kit, wat feitelijk een airbox is. Of ze daar nog verder mee zijn gegaan weet ik eigenlijk niet!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa166GTA

di jul 12, 2011 20:38

Ik snap het nut van gewichtsbesparing niet als het je zoveel performance kost. Die 5 kilo maakt op die 1300 kilo veel minder uit dan die 5 pk op 200. Kilo's minder is zonder meer slim, maar niet als je er vermogen voor in moet leveren.
Mee eens. Het is ook het totaal plaatje.
Allen je luchtfilter win je niets mee. Althans, niet voelbaar.

Alfa166GTA

di jul 12, 2011 20:40

Een echte, officieel door K&N geproduceerde 57i-kit voor de 75 is er alleen geweest voor de TS (57-0129 en revisie(s) daarvan). Deze is inmiddels kennelijk niet meer leverbaar (bron). Efka heeft wel een 57-000 in het programma gehad voor de 75 V6 maar dat was een los standaard openluchtfilter van K&N waarbij Efka zelf de inbouwhardware verzorgde. K&N zelf maakt geen 57i- of andere kits op verzoek, anders dan van hun importeurs en zelfs al hun verzoeknummers worden niet gehonoreerd :twisted:
Heel beperkt inmiddels wel. Voor een aantal VAG-producten is er een 57S-kit, wat feitelijk een airbox is. Of ze daar nog verder mee zijn gegaan weet ik eigenlijk niet!
Als ik ze bel en vraag om er 20 te maken... zal niet de eerste keer zijn.
Natuurlijk, voor 1 stuks... kan je shaken. Maar grotere orders. Natuurlijk doen ze dat. Moet je idd niet via Efka laten lopen. Kan je wel proberen, maar dan duurt het nog langer en ik vraag me af of Frank dat ook echt probeert.Hetzelfde verhaal voor de airboxen de 57S-kit idd. Nu nog alleen voor VAG en wat ander duits spul zoals BMW enz. Maar ook dat kan, bij grote orders, worden gefabriceerd. Moet je wel gaan denken aan minimaal 100 stuks

En, de prijs willen betalen natuurlijk. Zo'n mal (die ze moeten maken voor de boxen) is duur.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 12, 2011 21:39

Waar gaat deze discussie naar toe eigenlijk??? *wil best zijn luchtfilterbak wegen, maar dat is echt bij lang en na geen 5kg*.... (maar dat ter zijde)

Back on topic: 3.0V6 12V weegt ???kg en 3.0V6 24V weeg ???kg.......... ik heb nog niet echt (understatement) relevante postings gezien eigenlijk :oops:

Helaas gaat mijn posting ook niet veel meer relevantie bevatten verder. :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 12, 2011 21:46

Als er iemand een goede veerbalans te leen heeft wil ik ze best even wegen :) ... Ik heb ze hier allebei staan namelijk. :wink: Om ze op onze weegschaal te zetten gaat me iets te ver , dat vind mevrouw evo niet goed denk ik. :lol:

Ik verwacht niet dat er heel veel verschil inzit qua gewicht. de 24 heeft wel meer kleppen maar ze zijn ook een stuk kleiner en lichter als de 12v. En de extra nokkenassen worden weer deels gecompenseerd doordat je die constructie met tuimelaars voor de uitlaatkleppen niet meer hebt.

Ik vermoed niet meer als 5kg verschil onderling te zien.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfafreak
Junior Member
Junior Member

di jul 12, 2011 22:04

Volgens Eper zijn ze beide 130 kg per stuk.

Terug naar “Algemene Technische vragen”