Alfa166GTA

RE: derde gordel

zo jul 10, 2011 18:56

ach, heb je nog meer punten om te bevestigen.
en submarinen bij een aanrijding ga je dan tegen...

maargoed, was als geintje bedoeld

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: derde gordel

zo jul 10, 2011 19:01

en submarinen bij een aanrijding ga je dan tegen...
Helaas gaat dat niet zomaar op. Juist een 4-puntsgordel is extra tricky mbt submarinen, omdat 9 van de 10 mensen hem niet strak genoeg aantrekken bij het middel en juist wel bij de schouders, en omdat er geen blokkerende oprolautomaat is die de lengte van de gordelband automatisch goed instelt! Het is niet voor niets dat een 5- of 6-puntsgordel eigenlijk de standaard is wat betreft racegordels :idea:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa166GTA

zo jul 10, 2011 19:03

was ook maar als grappie 8)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 10, 2011 19:15

Gordels zijn helaas niet zo grappig :? ... En misschien leest niet iedereen het als grap, ik in ieder geval niet... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa166GTA

zo jul 10, 2011 19:24

Ik draag die dingen niet. heb ook vrijstelling van justitie om medische redenen.

Maar mij heeft het mijn leven gered dat ik hem een keer niet om had bij een ongeluk...
Ieder zijn mening toch? 8) :lol: :wink:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 10, 2011 21:31

Dat is jouw eigen keuze. Maar het is een vaststaand feit dat het (op de goede wijze) dragen van de gordel beter is als het niet dragen van de gordel bij een ongeval.

Zelf draag ik de gordel ook niet graag dus ik zal niet snel iemand er om veroordelen. :wink:

Waar het mij om ging is dat je een reactie geeft om een 4 punts gordel te monteren en later aangeeft dat dat een grap was, niet iedereen zal dat als een grap opgevat hebben denk ik. En aangezien veiigheid toch wel belangrijk is is enige duidelijkheid in de antwoorden wel belangrijk vind ik. Als jij een serieuze vraag zou stellen over het weggedrag van je 166 en iemand zou er een reactie inzetten in de trant van "dan moet je je stuur iets losser draaien" en jij weet niet beter en probeert dat, dan ben je ook niet blij met die persoon.(en zelf ook niet zo snugger, maar het is maar en voorbeeld :lol: )

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 11, 2011 07:52

Ik draag die dingen niet. heb ook vrijstelling van justitie om medische redenen.

Maar mij heeft het mijn leven gered dat ik hem een keer niet om had bij een ongeluk...
Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die deze opmerking met feiten kan onderbouwen, ik ben benieuwd of jij de eerste bent.

Ik heb zelf een ongeluk gehad waarbij iedereen dacht dat ik er niet levend uit zou komen (20 jaar geleden) en ik heb een paar snijwonden van het glas, een beschadigd scheenbeen en een pees in m'n arm overstrekt gehad. Ik kon er zelf uit komen en ben zelf hulp gaan halen. Dat was in een bestelbus waar destijds nog geen verplichte gordels in hoefden. Ik had ze er wel in laten zetten en had ze ook, volgens de voorschriften, netjes strakgetrokken, aan.

Alfa166GTA

ma jul 11, 2011 16:29

idee... 4-punts SABELT op de achterbank? :lol:
En hoe ga je die dan vastmaken? komt dezelfde problemen tegen als met de driepunts gordel. :?
Klopt. +1 om precies te zijn.
Maar het staat wel leuk... of een 6 punts... staat nog leuker.

Beiden zijn inderdaad moeilijk te realiseren en niet echt handiger dan de heupgordel. Sowieso niet "veiliger"
En als je echt wilt doorzetten en toch balken gaat lassen aan het chassis om de gordel te bevestigen... zal wel een leuk eindresultaat zijn.
Heeft geloof ik nog niemand gedaan

8) :lol:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 11, 2011 19:14

Eerst een reactie van 'het was maar een grapje' en nu dit... :?

Weer een grap?

Ik denk dat ik jouw gevoel voor humor niet zo leuk vind. :roll:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 11, 2011 19:25

Dan ben ik benieuwd naar het verhaal! Er zijn maar bar weinig scenario's denkbaar met het wel/niet dragen van een gordel als enige variabele, waarbij de variant 'met gordel' dodelijk is en die 'zonder gordel' niet.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 11, 2011 20:15

Dan ben ik benieuwd naar het verhaal! Er zijn maar bar weinig scenario's denkbaar met het wel/niet dragen van een gordel als enige variabele, waarbij de variant 'met gordel' dodelijk is en die 'zonder gordel' niet.
Los daarvan, om het zeker te weten moet je hetzelfde nog een keer proberen met gordel, als je het zonder gordel overleeft. ;)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 11, 2011 20:57

You can't make an omelette without breaking some eggs...

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jul 11, 2011 21:16

toch ken ik een geval, van een maat van me. (wel een extreem uiterste...)
destijds met zijn stagetijd een Cobra-replica meegekregen voor een proefritje t.b.v. APK keuring....

te grote voeten op te kleine pedaaltjes resulteerde in gas en remmen tegelijk, cobra tolt in het rond en schiet achterwaarts door een hek een weiland in...
als mijn maat de gordels (4punts) omhad had hij nooit weg kunnen duiken voor het prikkeldraad dat over de auto heen trok.....
maar bij huis,tuin en keukenbotsingen is een gordel natuurlijk...

ik heb de cobra trouwens alleen zelf gezien op de foto die hij 2 minuten voor het ongeluk thuis had laten maken (toen was de cobra nog heel en hij nog trots :lol: )
na zijn avontuurtje was de auto natuurlijk total loss....

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 12, 2011 07:53

Er zat geen voorruit en rolbeugel op die cobra?

Alfa166GTA

di jul 12, 2011 16:27

In slipstream raken en een boom aan de zijkant erin krijgen.
De klap was zo hard dat waar eerst mijn versnellingsbak zat, daar nu de deur van de auto zat.
En de bestuurdersstoel??? ergens ONDER de versnellingsbak... Laat ik nou door de klap naar de bijrijderskant geslingerd/geduwd zijn...
Met gordel om had ik, net als de stoel (of wat er van over was) tussen de deur en de versnellingsbak gezeten.

Dus ik doe zo'n ding niet meer om en hoef zo'n ding ook niet meer om.

Enne, @ giuliettaevo... Om jou humor kan ik ook niet echt lachen. En je mening was de 1ste keer ook duidelijk... hoef je niet vaker te herhalen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”