HEERHUGOWAARD ligt vast in een ander land ...nou 1 euro voor de diesel , jij moet een brilletje kopen , het is al meer dan 1 euro hoor

Kristal
HEERHUGOWAARD ligt vast in een ander land ...nou 1 euro voor de diesel , jij moet een brilletje kopen , het is al meer dan 1 euro hoor
In mijn "dorp" tot gisteren echt voor 99,9 cent/liter verkrijgbaar. Helaas nu alweer verhoogd tot 1,015 euro/liter. Euro 95 toch op 1,345 euro constant gebleven.HEERHUGOWAARD ligt vast in een ander land ...nou 1 euro voor de diesel , jij moet een brilletje kopen , het is al meer dan 1 euro hoor![]()
Kristal
Had men het dan niet over bio-diesel? Met behulp van 20% methanol, een beetje natronloog en de juiste temperaturen kun je plantaardige olien (ook gebruikte) omzetten in biodiesel.Er is bij topgear een aflevering geweest waarbij ze een Volvo diesel op gebruikt frituurvet van de mexicaan lieten rijden. Volgens mij mengden ze het nog wel met 1 of 2 % methanol of zo iets.
Zelf wil je er ook geen slokje van denk ik...Dodelijke mix voor een moderne diesel...
Uhm, je gooit het niet zo in je tank, maar in een reactor. Daar komt vervolgens biodiesel en glycerine uit. De diesel gooi je in je tank en de glycerine is een voor de industrie bruikbare grondstof.Dodelijke mix voor een moderne diesel...
en wat te denken van het milieu???
Als je dan boven een bepaalde snelheid komt zit je zo in een andere tijdUhm, je gooit het niet zo in je tank, maar in een reactor. .Dodelijke mix voor een moderne diesel...
en wat te denken van het milieu???
Eeeh methanol en milieu zijn nogal onverenigbaar, het spul is vreselijk giftig !Methanol en plantaardige olie zijn beide hernieuwbare grondstoffen en de diesel is niet schadelijker dan normale diesel, geeft zelfs minder roet uitstoot, dus milieu zit ook wel snor.
HET DIENT DAN OOK NIET OM OP TE DRINKEN ( kan je helemaal blind van worden !!! )Eeeh methanol en milieu zijn nogal onverenigbaar, het spul is vreselijk giftig !
He, die gozer ken ik ook, dat gaat inderdaad prima. Ik, euh, ik bedoel hij, gooit er zelfs liters afgewerkte motorolie bij! Ik heb de brandstofpomp ietsjes verdraaid zodat het inspuittijdstip verlaat is. Dat roet wel als de ziekte en het verbruikt wat meer. Starten op die zooi kun je beter niet doen als je pomp wat vroeger staat, dat gaat een stuk moeilijker. Is een kwestie van experimenteren om de beste afstelling te krijgen. Plantaardige olien zijn veel dikker dan diesel en zorgen voor een hoge belasting van de pomp, maar als de brandstof warm is is dat probleem ook opgelost. Bosch brandstofpompen lijden er bijna niet van, Lucassen en moderne hogedrukpompen zijn er wel gevoelig voor.Zou ik bij een JTD of andere moderne diesel toch niet doen... vinden je hogedrukleidingen en je injectors niet zo lekker, meestalJe kan ook op alleen die meuk rijden hoor....Een vriend van mij (ik noem geen namen) rijdt op een 50/50 mix van Lidl-slaolie en diesel, in een Peus 205 uit het jaar kruik, en afgezien van de penetrante barbecuegeur gaat dat prima.
Yuri