Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

RE: Het "grote" Schumacher topic

ma mei 09, 2011 10:54

Dit was toch weer een typisch Schumacher incident, nog eens even natrappen.
Ik hoop dat hij snel vervangen wordt door jonger en beter talent.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Het "grote" Schumacher topic

ma mei 09, 2011 22:18

Dit was toch weer een typisch Schumacher incident, nog eens even natrappen.
Ik hoop dat hij snel vervangen wordt door jonger en beter talent.
Heb je het nou over die touche met Petrov?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

ma mei 09, 2011 22:25

Zag ik het nou goed dat ie zowel door z'n huidge als door al z'n nog actieve voormalige team "maatjes" om de oren gereden werd?

Niet verder vertellen hoor maar ik DENK dat het aan z'n wagen lag... en NIET aan schummel zelf... :-$
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 09, 2011 23:39

Zag ik het nou goed dat ie zowel door z'n huidge als door al z'n nog actieve voormalige team "maatjes" om de oren gereden werd?

Niet verder vertellen hoor maar ik DENK dat het aan z'n wagen lag... en NIET aan schummel zelf... :-$
What else is new :lol:

Gaat niet meer goed komen vrees ik.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

di mei 10, 2011 01:03

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/25 ... ven-kwijt/

Duidelijker kan Schumacher niet zijn. En als Schumacher zelf al het plezier in racen kwijt is, kan het niet lang meer duren voordat hij afscheid gaat nemen. En terecht! Wat ik een stunt zou vinden: Kobayashi bij Mercedes. Laat Di Resta maar even rijpen en gooi die Kobayashi maar eens in de Mercedes. Niet dat ik daar een toekomstig kampioen in zie, maar Koba kan een aardige pot sturen en bijt zichzelf vast in ieder gevecht. Altijd een genot!

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 10, 2011 13:25

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/25 ... ven-kwijt/

Duidelijker kan Schumacher niet zijn. En als Schumacher zelf al het plezier in racen kwijt is, kan het niet lang meer duren voordat hij afscheid gaat nemen. En terecht! Wat ik een stunt zou vinden: Kobayashi bij Mercedes. Laat Di Resta maar even rijpen en gooi die Kobayashi maar eens in de Mercedes. Niet dat ik daar een toekomstig kampioen in zie, maar Koba kan een aardige pot sturen en bijt zichzelf vast in ieder gevecht. Altijd een genot!
en iemand die zelfs vanaf de laatste plaats er nog lol in heeft haha, vind hem echt een geweldig ventje...
blij verrast ben ik ook wel door de belg, die heeft glock nu ook een paar keer het nakijken gegeven haha

met andere woorden, er komen nieuwe goede en vooral snelle coureurs aan die de wat oudere onder druk gaan zetten, naast Schumacher ook Sutil, Barrichello, Massa, Trulli... Ik hoop dat er volgend jaar weer een flinke stoelendans gaat plaatsvinden...

(stiekem hoop ik op Koba in de Ferrari)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

di mei 10, 2011 16:40

BREAKING NEWS!

Vitaly Petrov zou betrapt zijn op het aan boord hebben van een revolutionaire carbonmagneet. Deze, door de coureur inschakelbare en zeer sterke, magneet zou in staat zijn om andere wagens op vitale momenten van hun lijn te doen afwijken en richting Petrov's wagen te sleuren waardoor het lijkt alsof deze gericht een aanval plegen op Petrov, een corrigerende actie moeten ondernemen om de racelijn te hervatten en zo Petrov in staat stellen om plaatswinst te kunnen boeken.

Tot nu toe is het enig aanwijsbare slachtoffer ene zekere Michael S. die na de, uiteraard door de carbonmagneet veroorzaakte, touché met Petrov de pits kon opzoeken voor een nieuwe neus en daardoor kansloos werd in de strijd om de overwinning. De heer S. is tevens degene die het nieuws over de vermeende carbonmagneet wereldkundig maakte.

Geheel nieuw is het concept van de carbonmagneet niet daar door de jaren heen de heer Magere H. regelmatig betrapt is op het plaatsen van dergelijke magneten achter de vangrails op kritieke punten van verschillende circuits. Filmpjes van de gevolgen van deze magneten circuleren reeds sinds langere tijd op sites als youtube.com. Gelukkig bleven de gevolgen van de pogingen van Magere H. beperkt tot slechts materiaalschade en gekneusde ego's.

Wel nieuw aan bovengenoemd concept is dat deze magneet nu klein genoeg is om aan boord van een F1 wagen te plaatsen en dat deze door de coureur in- en uitschakelbaar is.

Mijnheer S. liet, bij monde van zijn zaakwaarnemer Willy W., desgevraagd weten het echt heul gemeen te vinden om belegen talent op deze manier te behandelen en dat hij als oudste deelenemer zonder meer recht op voorrang zou hebben. Hij beraadt zich momenteel over eventuele juridische stappen.

Vitaly Petrov was niet bereikbaar voor commentaar.

Big Thumb News Agency
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Michel vd Grinten
Guru
Guru

za mei 28, 2011 20:06

Voorspelling voor morgen:

1e ronde: Alonso en Schumacher pakken Webber. Button wordt ook verschalkt.
Er crasht iemand en Schumi gaat het podium weer zien!!!!

paulsteeman
Guru
Guru

za mei 28, 2011 20:47

Voorspelling voor morgen:

1e ronde: Alonso en Schumacher pakken Webber. Button wordt ook verschalkt.
Er crasht iemand en Schumi gaat het podium weer zien!!!!
En toen schrok je wakker.... :wink:
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo mei 29, 2011 12:56

We shall see.

Schumacher wil podium in Monaco scoren
Schumacher wil podium in Monaco scoren Zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher start vanmiddag vanaf de vijfde positie de Grand Prix van Monaco. Het is de beste startplek van de Duitser tot dusver in het kalenderjaar 2011. Schumacher sluit een finish op het podium niet uit: "Gezien de snelheid die we dit weekend hebben gehad is het erg optimistisch gedacht, maar Monaco heeft zijn eigen regels. De start is hier van cruciaal belang voor je strategie van de race. Daar zullen we dan ook op gaan inspelen." "Wat voor mij als een stimulans werkt dit weekend is onze snelheid voor de race in vergelijking met de snelheid in de kwalificatie. Ik voel me dus erg comfortabel om een goede race te rijden."

Van mij mag 'ie!

paulsteeman
Guru
Guru

zo mei 29, 2011 14:09

We shall see.

Schumacher wil podium in Monaco scoren
Schumacher wil podium in Monaco scoren Zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher start vanmiddag vanaf de vijfde positie de Grand Prix van Monaco. Het is de beste startplek van de Duitser tot dusver in het kalenderjaar 2011. Schumacher sluit een finish op het podium niet uit: "Gezien de snelheid die we dit weekend hebben gehad is het erg optimistisch gedacht, maar Monaco heeft zijn eigen regels. De start is hier van cruciaal belang voor je strategie van de race. Daar zullen we dan ook op gaan inspelen." "Wat voor mij als een stimulans werkt dit weekend is onze snelheid voor de race in vergelijking met de snelheid in de kwalificatie. Ik voel me dus erg comfortabel om een goede race te rijden."

Van mij mag 'ie!
Moet je wel op tijd je koppeling op laten komen....

paulsteeman
Guru
Guru

zo mei 29, 2011 14:16

Prachtgevecht overigens om 9 en 10, hij houdt Hamilton mooi achter zich.

Wel raar dat hij op de supersoft maar net voor blijft en zojuist prachtig is gepasseerd door Hamilton (terwijl ik dit typte!!)

nogmaals: geen fan van Schummi maar diep respect voor zijn historie!

Op het moment veertiende dus dat podium lijkt erg ver weg......
Laatst gewijzigd door paulsteeman op zo mei 29, 2011 15:15, 3 keer totaal gewijzigd.

paulsteeman
Guru
Guru

zo mei 29, 2011 14:52

En nu een goed excuus: auto stuk in ronde 38, vooruit dan maar.

( of was dit weer zo`n tactisch geintje dat ie hem maar af liet slaan en zgn niet meer kon starten omdat zijn grootspraak niet te redden was....)

Mooie race overigens!

Volgende keer beter, kijken wat ie dan weer te vertellen heeft :wink:

( "I have a dream" )

Paul

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo mei 29, 2011 17:41

Al ahd hij zijn rondes gereden, dan was hij nooit verder kunnen komen dan 4of 5e plek.
Wel gaaf dat hij twee man pakt in Loewes bocht. De ouwe rat is het niet verleerd.
Maar wat viel die snelheid weer eeeenorm tegen van de MGP. Dat lek hebben ze niet boven.
Het is vooral bochtensnelheid en uitaccelereren.

Well. Better luck next time!

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 29, 2011 18:24

Hij kan het nog wel maar de matriaal verschillen zijn te groot in de F1 op het moment. Ik weet niet wat Redbull doet maar ben samen met de rest van de wereld wel heel erg benieuwd. Ze hebben daar een of ander geniaal zitten die een gat in de regels heeft gevonden wat ze ten volle uitbuiten. Begrijp me niet verkeerd ook de coureurs zijn niet te onderschatten. Maar het gaat nergens meer over in de F1 en dat is jammer.

Veel te veel regels, geen ruimte voor innovaties en gekke ideeen. Het team wat de meeste micromilimeters aan carbon uitsteeksels binnen het regelement heeft lijkt te winnen.

Het wordt echt tijd dat de F1 op de schop gaat en terug naar de roots, een ontwikkelklasse. Een gasturbine, ga je gang, een diesel, doe gek, weer 6 wielen, hoera graag. Turbo geen probleem, moter weer voorin waarom niet. Enkel regels om de veiligheid van de coureurs te waarborgen zodat de engineers niet over een gezonde grens gaan zoals het Ayrton het leven koste, maar voor de rest geheel vrij. Dan wordt het voor meer fabrikanten intressant en kan weer een geniaal als Cooper opstaan om de boel op zijn kop te zetten.

Bij de Le Mans & GT auto's is tegenwoordig meer innovatie te vinden als in de F1. Het enige leuke aan F1 is de start en de eerste 2 bochten, crashed er dan niemand is het verder net zo spannend als curling.

Jammer, ik hoop wel dat Schumacher dit jaar nog wel op het podium komt en denk wel dat het erin zit, zonder dat dat dan komt door uitvallers of domme acties en crashes van anderen , maar gewoon in een eerlijke race.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Het Forum Café”