Ik heb met mijn 146 1.6 I.E. (boxer) mogelijk het zelfde probleem:
Laatst een keer raakte ik maar amper het rempedaal en toen blokkeerde één achterband. (kunnen ook twee zijn geweest, maar hij trok in ieder geval scheef weg op een vlakke weg)
De laatste paar dagen is het mij opgevallen dat de auto wel weer redelijk goed remd, maar vaak de rem rechts voor blijft hangen. na een normaal ritje is de remschijf dan flink heet (ik schat een 100 tot 150 graden)
Als ik stop en heel even achteruit heb gereden, is de rem in bijna alle gevallen weer los.
Nu weet ik dat de beugels waar de remblokken in hangen niet zo heel fris meer zijn. de onderste pen waarop de remklauw bevestigd zit is iets verroest en glijd dus niet lekker meer.
Ik vraag mij echter af of er mogelijk meer aan de hand is, omdat kortgeleden, bij het plaatsen van nieuwe remblokken en schijven, de plunjer van de remklauwen erg slecht of eigenlijk niet terug naar binnen wilden.
Eerste coclusie zou zijn: zuiger verrot. Echter, na het opendraaien van de ontuchting gingen deze wel eenvoudig naar binnen.

Heeft er iemand een idee wat er mis is?

en hoe die beugels genoemd worden waar de remblokken in hangen?? ik kan ze namelijk ook niet vinden op onderdelen-sites.

Verder ben ik erg benieuwd hoe het met de bovengenoemde auto verder gelopen is??
Gr. Sjoerd Jan.