za jul 30, 2005 17:43
we zijn hier tenslotte om elkaar te helpen nietwaar..
Alleen andere nokkenstokken in een motor zetten zonder aan de rest iets te doen heeft geen zin. De compressie zal aangepast moeten worden al naar gelang de karakteristiek van de nokkenassen, vaak houdt dit ook aanpassing van zuigers en zo in, dus demontage van de motor.
Van 33`s heb ik niet zoveel verstand als Forza33 (wiens mening/advies je toch echt moet volgen, op het gebied van 33`s is hem niets meer te leren denk ik, hooguit VAN hem te leren) maar uit vele jaren NORD motoren kan ik vertellen dat wat je van plan bent waarschijnlijk niet zal leveren wat je ervan verwacht.
En om ook je vraag te beantwoorden: het aantal pk`s hangt af van de nokkenas en wat er verder nog gebeurt. Maar op de openbare weg heb je meer aan koppel dan PK`s. Op het circuit zou ik trouwens ook de voorkeur geven boven koppel liever dan de laatste PK!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.