Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 11:30

Scheelt niet zo heel veel maar hij trekt net even lekkerder door de versnellingen (vitesses?).
Als je van een 3.0 America naar een 2.0 TS bak gaat scheelt dat best aardig hoor.. :? van 3.5:1 naar 4.1:1 is een aardige stap.

Hij trekt veel lekkerder maar hij draait bij wat hogere kruissnelheid op de snelweg wel behoorlijk toeren in vergelijking met de 3.5:1 bak.

Bak van een 1.8Tb zou ideaal zijn.. :wink:

km teller moet je idd het mechaniekje even van wisselen en voor de zekerheid zou ik ook dat kastje onder de bank wisselen voor die van de TS.

De flenzen waar de aandrijfassen opkomen zijn ook anders trouwens... m8 ipv m10 draad in de flenzen. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1600
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 11:33

Ik heb de TS bak er toch onder gehangen(deels mee bezig nog),de steekassen in de bak naar diff kan je ook zo overzetten.
Benieuwd hoe het rijd :)

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 11:40

Scheelt niet zo heel veel maar hij trekt net even lekkerder door de versnellingen (vitesses?).
Als je van een 3.0 America naar een 2.0 TS bak gaat scheelt dat best aardig hoor.. :? van 3.5:1 naar 4.1:1 is een aardige stap.

Hij trekt veel lekkerder maar hij draait bij wat hogere kruissnelheid op de snelweg wel behoorlijk toeren in vergelijking met de 3.5:1 bak.

Bak van een 1.8Tb zou ideaal zijn.. :wink:

km teller moet je idd het mechaniekje even van wisselen en voor de zekerheid zou ik ook dat kastje onder de bank wisselen voor die van de TS.

De flenzen waar de aandrijfassen opkomen zijn ook anders trouwens... m8 ipv m10 draad in de flenzen. :wink:

Ik heb dat al vaak gedaan, scheelt in praktijk echt niet de wereld, een V6 kan het prima hebben, hadden ze af fabriek moeten doen. TB bak hoef je niet te doen, te weinig verschil. Flenzen van de aandrijfassen kun je zo verwisselen, nog even de koppeling overzetten en klaar is Kees :wink:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 12:01

Mijn ervaring is dan duidelijk anders :lol: ... De Tb bak vond ik veel fijner rijden als de TS bak achter mijn v6 namelijk. Moet wel zeggen dat ik meestal rond de 160 aanhield op de snelweg met die auto :oops: en dan draaide je met de Tb bak net iets van 4300 tpm, de TS draaide er nog iets van 500 meer bij die snelheid. met de TS bak haalde ik wel makkelijker de begrenzer in de V. :twisted:

Alfa gebruikt overigens zelf in de SZ/RZ ook de Tb overbrengingen achter de v6.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 12:31

Kwestie van persoonlijke smaak uiteraard, ik vond de TS bak nog te lang :lol: Ligt er ook aan hoe je de auto gebruikt natuurlijk, lange stukken autobahn met een korte overbrenging is inderdaad niet prettig maar daar gebruik ik een 75 toch niet voor :wink:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 13:47

Klopt helemaal.

Bij mij was het een dagelijkse auto waarmee ik ook redelijk wat snelwegkm's maakte. :wink:

Overigens heb ik het eerst nog eens met een 4,3 van een 1.8IE geprobeerd maar dat was geen doen... Auto trok er niet merkbaar harder mee maar maakte wel erg veel toeren en je bleef aan het schakelen. liep net 200 ermee. Was ook nog eens zo kapot... diff is niet zo sterk schijnbaar. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1600
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 19:21

Bak zit eronder,en schakelen dat ie doet 8)

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8066
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 19:46

Bak zit eronder,en schakelen dat ie doet 8)
En nu rap diene 3.0 bak uit elkaar en kijken wat er stuk is... :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1600
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

Re: RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 19:47

Bak zit eronder,en schakelen dat ie doet 8)
En nu rap diene 3.0 bak uit elkaar en kijken wat er stuk is... :lol:

Grtz,fRank
Oud ijzer :P

Serieus,das iets voor volgende week denk,even genoeg van bakken :twisted:

Mss zie ik je morgen fRank :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8066
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Vreemd schakel-V-bak-koppelings probleem 75 3.0V6

za okt 30, 2010 19:51

Jawel ,maar wellicht toch interessant om even te kijken of er bv nog tanden op t diff staan oid? :twisted:

Grtz,fRank

Terug naar “Algemene Technische vragen”