vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Schumi is Back! Nu ook Raikkonen?

ma aug 02, 2010 17:11

daar past op het asfalt, binnen de grens van de baan toch echt die auto niet tussen hoor. Brands Hatch is daar echt niet zo heel breed.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Ron GS
Full Member
Full Member

Re: RE: Schumi is Back! Nu ook Raikkonen?

ma aug 02, 2010 17:19

Ik weet niet over welke actie van Massa je het hebt, maar de ene situatie is de andere niet. En met je clip van het gevecht tussen Massa en Kubica bewijs je volgens mij alleen maar dat mooie gevechten in de F1 nog steeds mogelijk zijn. Schumacher heeft ook dergelijk gevechten gehad en dan hoor je me echt niet. Is volgens mij op geen enkele manier met elkaar te vergelijken.
Volgens mij is dit de essentie van autoracen. Tenminste voor mij als kijker, je ziet duidelijk dat er op het randje wordt geraced en hier en daar wordt er iemand het gras op gedwongen. Als er dan 1 van 2 te vroeg op het gas gaat in het natte gras is het huilen geblazen met alle mogelijke gevolgen van dien. (volgens mij kan je de auto inclusief jezelf ook helemaal aan bonken rijden tijdens zo'n gevecht.) Das dus een risico wat wordt genomen en ik zit op het puntje van mijn stoel. Kennelijk geniet iedereen hiervan want ik heb niet gehoord dat in deze situatie een coureur overdreven heeft gereageerd. :wink: Trek die situatie door naar Barichello-Schumacher dan lijkt mij de conclusie dat Barichello dus Schumacher zijn oren wast door er toch langs te komen. Hij had ook in de ankers kunnen gaan en achter aan kunnen sluiten. Dus heb ik genoten. Respect voor Barichello. Nu niet mauwen over Schumacher, als Kobi het had gedaan had iedereen geroepen dat het met zijn vechtersmentaliteit wel goed zit........... In de Formule 1 wordt een beetje overdreven met het toepassen van regels is mijn mening. Alonso rijdt achter Kubica, is veel sneller, probeert meerdere keren in te halen wordt het gras op gedwongen en snijdt een stukkie af. Stop en Go.................. nee das goed voor de racerij iedereen kijkt wel link uit voordat ie hem ernaast zet......... Dat heet polderformule 1 daar zit in ieder geval ik niet op te wachten........ De actie van Schumacher was op het randje zondermeer, maar Barichello helemaal een topcoureur. Soms is minzaam glimlachen slimmer........ komt ook beter aan bij een type zoals Schumacher.....

gr Ron

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma aug 02, 2010 17:29

Het ging hier om een positie (plekje 10) niet om een achterblijver. Ging dus ook om een punt en een Schumacher zal daar alles aan doen om die veilig te kunnen stellen. Ik zie er niks verkeerds in, het was inderdaad op het randje maar als je daar niet tegen kunt moet je thuis op de bank gaan zitten, lekker gaan breien of zo...

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

ma aug 02, 2010 19:42

hoe ver gaat jouw actieve race-ervaring? Positie verdedigen best, maar dit had echt niets meer met ""alleen maar""verdedigen te maken...

schoenmaker had trouwens nog een voorwaardelijke straf vanwege Montreal...
Mijn actieve race-ervaring is niet relevant, de tak van sport die de F1-coureurs bedrijven is niet te vergelijken met het 'hobby-racen' wat 'wij' doen. De belangen zijn net wat anders.

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

ma aug 02, 2010 19:45

Ik weet niet over welke actie van Massa je het hebt, maar de ene situatie is de andere niet. En met je clip van het gevecht tussen Massa en Kubica bewijs je volgens mij alleen maar dat mooie gevechten in de F1 nog steeds mogelijk zijn. Schumacher heeft ook dergelijk gevechten gehad en dan hoor je me echt niet. Is volgens mij op geen enkele manier met elkaar te vergelijken.
Massa heeft ook eens een inhaalactie alla Barrichello geplaatst. Ik zal vanavond eens kijken of ik de actie boven water krijg. Toen werd Massa op diverse F1-fora afgeschilderd als mafketel! Nu dat Barrichello hetzelfde flikt als Massa, is Schumacher ineens de dwaas, hetgeen wat mij enigszinds verbaast. Overigens geen verwijt naar jou + wat Ron zegt.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 02, 2010 21:53

Wie ook gelijk heeft,schumacher heeft vandaag zijn excuses aangeboden omdat hij het bij nader inzien ook als gevaarlijk bestempeld. :lol:

Maarehh of dit genoeg ruimte is met 300 wil ik ook wel betwijfelen en aan zij n helm te zien ziet hij hem ook wel!

Afbeelding

marcoloco
Full Member
Full Member

ma aug 02, 2010 22:41

Wie ook gelijk heeft,schumacher heeft vandaag zijn excuses aangeboden omdat hij het bij nader inzien ook als gevaarlijk bestempeld. :lol:

Maarehh of dit genoeg ruimte is met 300 wil ik ook wel betwijfelen en aan zij n helm te zien ziet hij hem ook wel!

Afbeelding
Lijkt mij een beetje aan de krappe kant :shock:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 02, 2010 23:15

Geeft wel een vertekend beeld bovenstaand foto, het was pas ECHT krap bij het einde uitgang pitstraatmuur.

Op het scherps van de snede maar wel niet geheel zonder risico's lijkt me :shock:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 03, 2010 10:12

op een ronde achterstand noem ik redelijk achterblijvers....
En idd meot iedereen zich toch wel even bedenken dat dit met 300 gebeurt. Leuk dat ie nu ineens sorry zegt, benieuwd of hij dat ook tegen de nabestaanden had gezegd, want als Barichello met 300 op die plek gelanceerd was wil ik niet nadenken over wat er had kunnen gebeuren.. Ook al heeft ie een HANS....
iemand die dit normaal racen vind, sorry... doe ik niet aan mee.
Als iemand zoiets op zo`n manier bij mij flikt (mede gezien het snelheidsverscil tussen beiden op het belangrijkste moment) gaan we fijn even samen praten bij de wedstrijdleiding (als die zelf geen actie genomen zouden hebben wat ik betwijfel). Want iedereen die dit toelaatbaar vind vergeet even dat de wedstrijdleiding er toch ook een ander idee over had, mede gezien de voorwaardelijk die er nog stond ....

en als en schoenmaker zelf, en de westrijdleiding oordelen dat het een beroerde manouvre was, wie zijn wij amateurcoureurtjes dan helemaal om dat in twijfel te trekken..... Moeten we misschien ook maar gewoon over laten aan de mensen die er echt verstand van hebben?
Laatst gewijzigd door vV op di aug 03, 2010 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 03, 2010 10:20

hoe ver gaat jouw actieve race-ervaring? Positie verdedigen best, maar dit had echt niets meer met ""alleen maar""verdedigen te maken...

schoenmaker had trouwens nog een voorwaardelijke straf vanwege Montreal...
Mijn actieve race-ervaring is niet relevant, de tak van sport die de F1-coureurs bedrijven is niet te vergelijken met het 'hobby-racen' wat 'wij' doen. De belangen zijn net wat anders.
vind toch dat je over redelijk wat circuitervaring moet beschikken om er uberhaupt een beetje een inschatting over te kunnen maken .. maar dat is mijn mening hoor. Altijd grappig te zien dat mensen die in een gewone toerwagen al geen deuk in een pakje boter rijden, of het zelfs niet eens geprobeerd hebben (in echte competitie bedoel ik dan), wel menen te kunnen oordelen over hoe je een F1 echt moet besturen... :roll:

mijn laatste bijdrage hier, heb gezegd wat ik wilde zeggen, mag ieder mee doen wat ie wil.

Alfa Nord
Guru
Guru

di aug 03, 2010 10:50

Walter, het gaat hier toch niet over mensen die denken dat ze een F1 auto kunnen besturen (daar wordt trouwens ook veel te zwaar aan getild, iedere aap kun je kunstje leren) maar over een actie van een F1 coureur, daar kan een ieder een mening over hebben lijkt me zonder daar vergelijkbare ervaringen mee te hebben.
In Monaco rijden ze ook met 280 km/h op 5 cm. van de vangrail, daar hoor je ze niet over klagen. Kijk eens naar die GP2 jongens wat die allemaal voor trucs uithalen, dat vind iedereen prachtig want dat zijn nog jonge honden, dan mag het dus wel? Het enige probleem bij dit soort acties is de open wielen bij een formule auto die inelkaar kunnen haken. Bij dat soort snelheden gaat het dan goed mis als ze elkaar raken maar het is niet gebeurd. Bij tourwagen races gebeurd dit zo vaak alleen is het dan wat minder snel gevaarlijk.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

di aug 03, 2010 10:51

Ik denk dat je dit zonder race ervaring ook wel kan inschatten wat er kan gebeuren met 300.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 03, 2010 11:35

Bij tourwagen races gebeurd dit zo vaak alleen is het dan wat minder snel gevaarlijk.
klopt, daar zijn het uiteindelijk alleen maar beuk en rampartijen met "'alleen"" plaatschade (waar ik niet graag naar kijk..).
Iedereen mag er natuurlijk een mening over hebben, alleen het mond weer zo snel uit in "'beste stuurlui"' etc... dat vind ik zo jammer.
En , nu echt mijn laatste: wat iemand vind is inderdaad zijn eigen mening, maar ook niet meer dan dat , alleen word het zo gepresenteerd alsof het een feit is waar niemand omheen kan.. Als iedereen het ook blijft ventileren als een eigen mening vind ik het best, als het uitmond in "'ik vind dit, en zo is het en eigenlijk moet iedereen het maar met mij eens zijn"" gaat het ver voorbij het hebben van je eigen mening...

Ik heb geen enkel probleem met scherpe acties hoor, maar er is echt een grens bij wat nog een scherpe actie is, of wat daaroverheen gaat. En daarbij is dan het laatste woord gewoon aan de wedstrijdleiding, die itt bij voetbal diot soort zaken meestal wel even terugspoelen voordat de echte straf wordt bepaald. schoenmaker blijf bij je leest zullen we maar zeggen...

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 03, 2010 12:13

op een ronde achterstand noem ik redelijk achterblijvers....
Alleen reed Schumacher niet op een ronde achterstand van Barrichello. En dat is natuurlijk waar het wel om gaat in dit geval. Niet of ze een ronde achter de leider rijden... Verder ben ik het helemaal met je eens.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

tommaso
Guru
Guru

di aug 03, 2010 15:02

Eens te meer heeft Schumacher laten zien geen respect voor de regels in de sport te hebben.
Die foto zegt genoeg.
Op de vuile lijn rijden en naar rechts kijken terwijl je nog steeds naar rechts stuurt om iemand bewust in de muur te zetten of van zijn gas te laten gaan.
Heeft niks met autosport te maken maar met het zielige brein van deze zogenaamde kampioen.

Hij heeft hetzelfde geflikt met Massa in Canada die wel van zijn gas ging omdat ook daar de muur akelig dichtbij kwam. Die actie werd niet bestraft overigens.

Vervelende is dat alle jonge jongens dit gedrag gaan kopieeren omdat ene Schumacher dat ook doet.
Vorige race de GP3 in Duitsland gezien. Ook van die debiele actie's gezien.
De stewards waren tot woensdag bezig met alle zaken te beoordelen volgens de commentator.

WTCC race zie je ze elkaar er ook af tikken.
Gewoon bewust op de achterpunt van de voorganger tikken die dan de rondte in gaat.
Wordt wel bestraft, maar pas na de race.

Kijk liever naar de Indycars waar je gewoon je auto ernaast zet en diegene die daarmee ingehaald wordt je de ruimte gunt want dat is de regel.
In het extreme zie je dat ook bij de V8 Supercars in Australie. Daar kies je een lijn en komt iemand op je af en ernaast pech en wordt je ingehaald en mag je zelf weer een poging gaan wagen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Het Forum Café”