Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

Re: RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 13:43

Je hebt wel een beetje gelijk, maar gedane zaken hebben geen keer!
Misschien als je ze belt (eerst tot 10 tellen) en zegt dat jij een fout hebt gemaakt om hier 'te snel' hebt gereageerd. Zullen zij toegeven dat ze ook niet helemaal correct gehandeld hebben. Zaak opgelost. Jij een nieuwe tank. AB parts betere reclame.
Kosten 1 telefoontje (0,04 cent). (en een beetje je principe/trots inslikken)

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8245
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 13:45

Dit is natuurlijk gewoon te triest voor woorden.
Als je foute spullen levert mot daar een interne afspraak voor zijn en géén bedenk tijd van een paar dagen. In principe is elk verkeerd geleverd artikel een gemiste kans.
Dit getuigt in mijn ogen van minder professionele instelling waarbij men zich wellicht niet realiseerd dat men als bedrijf toch afhankelijk is van zijn klanten.

En zeker specifiek alfa doordat de contacten erg kort zijn in deze.
Soms moet je je verlies nemen om er sterker van te worden.

Wellicht is dit een incident maar misschien ook niet, duidelijk is elk geval wel dat de afhandeling voor verbetering vatbaar is en wellicht potentiele klanten afhaken.

harold
Full Member
Full Member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:20
Locatie: Naarden
Contacteer: Website

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 14:27

iemand schreef dat de zaken blijkbaar goed gaan bij apb omdat ze dit geintje kunnen flikken maar ik denk daar heel anders over... :twisted:

blijkbaar zijn die 60 euro hard nodig om hun hoofd boven water te houden 8)



het is absoluut stom om te reageren zoals dat apb nu heeft gaan, zo maken ze zelf hun negatieve reclame :!:

ze hadden beter na moeten denken en voor allessandro (of welke andere klant dan ook) een goede tank moeten leveren zonder iemand dagen met een K*Tsmoes aan het lijntje te houden.
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 16:27

Werkelijk heerlijk om al die meningen van iedereen te lezen !!

Neeeeeeeee, dit heeft AB niet goed aangepakt.


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 16:35

Ik vind dat ze het allebei verkeerd aangepakt hebben. Gevolg : AB slechte reclame en Allesandro 60euro lichter en in het bezit van 2 rotte tanks. Allemaal eigen schuld, en ik kan er voor beide partijen niet rauwig om zijn.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 16:41

Erg flauw om te zeggen dat als je niks op het forum had gezet je hem wel had kunnen ruilen....echt flauw bah!
Hij had meteen moeten zeggen komt u hem maar ruilen ipv ik moet er over nadenken(wat moet je hier nou over nadenken?)
Je hebt nu 60 euro betaald voor iets wat in de oud ijzer bak had moeten liggen.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 17:28

HO HO HO

Vergeten we niet iets hier? Het ging hier om een 2de hands tank! Allessandro had ter plekke nee moeten zeggen, niet achteraf. AB weet toch niet HOE de staalborstel erop is gegaan? Hoeveel van jullie zouden een 2dehands onderdeel terugnemen die je, naar ik mag aannemen, TER GOEDE TROUW (AB is geen oplichter) verkocht hebt?

Maar goed, zo te zien ben ik een van de weinige die er zo over denkt. Internet is een krachtig medium, maar het kan zich ook tegen je keren. En dat AB niet reageert snap ik heel goed, het wordt toch een welles-nietes verhaal.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 17:59

@ Dennis: ONZIN, of het een tweede hands produkt is of nieuw maakt helemaal geen ruk uit.
Wat dacht je dan, als jij een tweedehands auto koopt bij een dealer en op de hoek van de straat valt die auto uit elkaar dat die dealer dan zegt........tja hij is tweedehands dus.....

Of het nu een auto is of een onderdeel, de verkoper heeft zich te houden aan regels en daar mee uit.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 18:03

en hoe hard je ook schuurt met een staalborstel, een gat krijg je er niet mee in. hij moet hem gewoon terug geven. ik moet wel zeggen dat ik altyd tevreden daar ben geweest en ze hebben me altyd proberen te helpen!!!
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Gebruikersavatar
Selespeed
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:06
Locatie: Veenendaal
Contacteer: Website

Re: RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 19:06

Da's nu de kracht van het internet
Dat is ook tevens het nadeel van internet. De negatieve reclame had je voor het bedrijf al gemaakt, de prikkel om alsnog service te leveren werd daardoor allesbehalve gestimuleerd.

Het was dan wellicht ook beter geweest om je verhaal pas te posten nadat het hele issue was afgerond. Maar dat is slechts een persoonlijke mening.

Overigens ken ik de eigenaar van Autoparts al jaren en ik zou er zo weer kopen want ik ben heel tevreden over hem.

Zelf heb ik ook een hele vervelende ervaring met een Alfa specialist (niet zijnde autoparts). Daar heb ik een Giulia gekocht voor EUR 8.000 die volgens zeggen in perfecte staat was. Vervolgens is er nog zo'n EUR 7.000 aan verspijkerd en nog is ze niet in concours conditie. Ik heb het opgegeven en een verliespost van meer dan EUR 10.000 geleden. Omdat het verhaal tot op heden nog niet volledig afgerond is, heb ik hier (nog) niets over gepost.
Afbeelding

AlfaJo

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 19:21

Conclusie: Let goed op wát je koopt en wáár je het koopt.


Overigens vind ik de houding van AB erg onvolwassen. Als je niet bedonderd wil worden als bedrijf zijnde, moet je vooral zo tekeer gaan tegen klanten..Dan vraag je er toch om?!
Hij had trouwens ook anders kunnen reageren.. Mischien is een cursusje klanten binding iets voor hem?
Les 1: De klant is koning.
Les 2: Natuurlijk gaat er weleens wat fout..Maarrr, los dit dan correct op.

Sterkte..
J.

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 19:29

Stel nou eens dat AP te B idd Sander op tijd had terug gebeld en met een oplossing was gekomen.

Een bedrijf wat zijn eigen fout erkent en hersteld.

Reken maar dat Sander dan een heel positieve post had geplaatst. En dat is pas goede reclame voor AP.

Kijk fouten maken is normaal, maar als je die netjes oplost is dat vaak beter dan dat het in een keer goed gaat. Althans zo voelt het.

Maar helaas................ :roll:
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 19:36

Tja, het is me wat. `Consumentenman, kan dat allemaal maar zo?` :wink:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 19:39

Conclusie: Let goed op wát je koopt en wáár je het koopt.


Overigens vind ik de houding van AB erg onvolwassen. Als je niet bedonderd wil worden als bedrijf zijnde, moet je vooral zo tekeer gaan tegen klanten..Dan vraag je er toch om?!
Hij had trouwens ook anders kunnen reageren.. Mischien is een cursusje klanten binding iets voor hem?
Les 1: De klant is koning. MAAR GEEN KEIZER!

Les 2: Natuurlijk gaat er weleens wat fout..Maarrr, los dit dan correct op.

Sterkte..
J.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: De Autoparts Brummen service (ahum....)

wo jul 20, 2005 19:51

Dit had natuurlijk allemaal voorkomen kunnen worden als A.P. te B. zelfeffe met een staalborstel tekeer was gegaan. Dan had ie zelf kunnen zien dat de benzinetank die hij wilde verkopen eigenlijk bij het afval hoorde. Maar, ja dat is achteraf.

Toen ik een 2de hands tank wilde kopen bij Alfa Nord te Grou, vertelde hij dat ie wel een 75 had staan met tank. Toen ik de volgende dag terugbelde lag de tank al op de werkbank en had deze de staalborstel al gezien. En de conclusie was dat die tank rot was en Alfa Nord moest 'nee' verkopen.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”