@kroehlur:
De bewuste hefboom moet idd vastzitten. deze dient om de remdrukbegrenzer af te stellen...
[plak]
Alfa Romeo 33, 1991-1994 11. Remmen 11.7 Remdrukregelaar uit- en inbouwen
Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m)
Remdrukregelaarbevestiging 15-24 (1,5-2,4)
Remleidingwartels 8-10 (0,8-1,0)
Veerstangbevestigingsbout 39-48 (3,9-4,8)
Panhardstangbout 69-85 (6,9-8,5)
Zie figuur 11.12
Figuur 11.12: Remdrukregelaar uitbouwen
1 Remleidingwartels
2 Bevestigingsmoeren
3 Vork en veer
4 Remdrukregelaar
5 Panhardstangbout
6 Veerstangbout
- Neem de drie remleidingwartels (1) op de remdrukregelaar (4) los. Sluit de toevoerleidingen af zodat het hydraulisch systeem niet onnodig leegloopt.
- Draai de beide bevestigingsmoeren (2) los en haak de vork uit de veer (3).
- Verwijder de verbindingsbout (5) van de bevestiging van de panhardstang (4) en draai de bevestigingsbout van de veerstang (6) los.
- Bouw de remdrukregelaar (4) uit.
- Het inbouwen gebeurt in de omgekeerde volgorde van het uitbouwen. Let op dat de vork van de remdrukregelaar op de juiste wijze op de veer is aangebracht.
Afstellen
- Let op! Breng de wagen op de nominale hoogte. Zet de panhardstangbout eerst handvast en daarna pas definitief vast.
- Zie figuur 11.13: Hang een gewicht van 120 N (12 kg)/(ABS: 50 N (5,0 kg)) aan de veerstang.
Figuur 11.13: Remdrukregelaar afstellen
1 Panhardstangbout
2 Gewicht (120 N) (ABS: 50 N)
- Druk de remdrukregelaarzuiger omhoog tot het einde van de slag en zet de veerstangbout (6 in figuur 11.12) met het voorgeschreven aanhaalmoment vast.
- Ontlucht het remsysteem, zie paragraaf 11.8.
Zo voldoende info???
