Even een updatetje;
Vandaag de 75 op een tweekolommer gezet (ze hadden niets anders), direct 2 kriksteunen kwijtgeraakt. Nou ja, begint goed. Toen begonnen met het carter losmaken, alle schroefjes lijken makkelijk te gaan op één na, de laatste schroef op de linker kant.

Met dat ene schroefje ben ik langers bezig geweest dan alle andere bij elkaar
Toen eerst maar de pomp gedemonteerd, en van de 'nieuwe' de pomp zelf losjes erop gezet. Toch maar even het carter schoonmaken en...
ojee...
Direct de lagerkappen van de drijfstanglagers losgedraaid... Één kwam er goed uit, de tweede:
Nouja, ik weet in ieder geval waar de koperstukjes vanaf komen... En waarom waarschijnlijk het ventiel vast zit. En dat ik juist geluk heb gehad dat het filter eraf liep. De lagerkappen en de krukas lijken er nog goed uit te zien (fotos lijken erger dan echt), ik kan geen krasjes vinden. Mijn plan is nu om alle drijfstanglagers te vervangen, en hopen dat de twee nog niet losgedraaide er niet erger aan toe zijn en dat de krukas nog goed is

Morgen ga ik er voor de zekerheid nog even met een micrometer langs.
De drijfstanglagers zijn al besteld, morgen kan ik ze ophalen.
Weet iemand waar ik op moet letten bij het terugplaatsen? Maakt de kant en verdraaien van de lagers tov de krukas nog uit?
En de lagerkappen, volgens mij moeten de 'dichte' gaatjes, te zien op volgend plaatje bij mn duim, tegen de uitsparing van de drijfstang, te zien op het volgend plaatje. Klopt dit? En weet iemand de aanhaalmomenten van de lagerkappen? Die zijn ook weggevallen in het werkplaatshandboek...
Bedankt alvast!