matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Problemen na hard rijden, 75TS

di jun 15, 2010 11:15

Ik vind de 75 consistent enigste noemen behoorlijk gay, of bedoel je `het enige vervoersmiddel` dat je hebt?
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Stef33
Guru
Guru

Re: RE: Problemen na hard rijden, 75TS

di jun 15, 2010 12:19

Ik vind de 75 consistent enigste noemen behoorlijk gay, of bedoel je `het enige vervoersmiddel` dat je hebt?
En moet ik dan weer gaan opmerken dat ik bij 'gay' niet direct aan consistent vet denk, maar eerder aan een ander smeermiddel? Of dat je misschien wel 'consequent' bedoeld had? Of eens gaan vragen wat die 's' tussen 'vervoer' en 'middel' doet? Nee toch? Het is hier immers geen taalforum.

Tuurlijk is het prettig als er correct geschreven wordt. En als de strekking van het bericht door slecht taalgebruik in gevaar komt mag je daar wat mij betreft best een opmerking over maken. Maar een mini slippertje als dit? Of riep het bij jou een grappige associatie op? Dan toch op z'n minst een smiley er bij en je even afvragen of er kans is dat anderen jouw gevoel voor humor delen.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di jun 15, 2010 12:22

Wat een geneuzel, jullie lijken wel een stel wijven.

Bummer grijp een mooi blokje mis.

Matthijs
Pot, ketel....

matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di jun 15, 2010 16:19

Touche.... (was eigenlijk een test posting om te kijken of mijn nieuwe onderschrift het doet)

Ontopic dan maar weer, niet meer rijden, oliepomp vervangen, ik kan het weten want heb een vreselijk gaar rammelend afgetrapt TS blok door olie gebrek.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 15, 2010 17:22

Touche.... (was eigenlijk een test posting om te kijken of mijn nieuwe onderschrift het doet)
Eventjes "dutch" van een hoofdletter voorzien. :wink:

Stef33
Guru
Guru

di jun 15, 2010 17:28

En voor het testen van een onderschrift hoef je geen bericht te plaatsen. Het onderschrijft is slechts 1 maal in de database opgeslagen en op het moment dat je het aanpast staat het dan ook onder al je eerder geplaatste berichten.

En On topic maar weer (sorry voor het geneuzel Ba): Wie kan Ba verder helpen met de oliepomp en het overdruk ventiel :!:
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

TZ3

di jun 15, 2010 17:38

Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n topic als dit over een simpel overdrukventiel wat al beantwoordt is in posting 3 nog 3 pagina's door moet gaan en ontaarden in een verwijt dat iemand homofiel is omdat hij enigste ipv enige schrijft?
Vreemd forum hier! Moedigt niet aan tot antwoorden ditzo.
:roll:

Ba
Member
Member

di jun 15, 2010 17:54

Hej TZ3, je had het inderdaad bij het juiste eind. Inderdaad ook al bij de derde post. :wink: Morgen sleep ik de 75 een brug op en haal het carter & pomp eronder uit, dan weet ik meer.

Het enige wat ik nog graag zou willen weten of ik nog ergens op moet letten bij het monteren van een andere oliepomp... Ik heb ergens gelezen dat dat heel precies moet anders slijt het allemaal heel erg. Als ik die pomp vast heb lijkt mij dat ik er alleen op moet letten dat het pasvlak mooi schoon is, het tandwiel goed zit en de uitsparing voor de ontsteking goed zit... toch? Of zie ik nog iets over het hoofd?
75 Indy TS 1992

TZ3

di jun 15, 2010 22:56

Als je het los hebt en de pomp terugschroeft dan wijst het zich wel een beetje: de M8 boutjes (3x) gaan rechtstandig het blok in en de pomp gaat schuin (30 graden?) het blok in.
Als je de boutjes zomaar vastdraait kan je pompas zwaar gaan lopen dus je moet je pompas blijven draaien (op en neer) om te controleren dat de pompas soepel blijft lopen en niet gaat knellen,
dat is het enigste, eeeuh enige ;)
Succes Ba!

Ba
Member
Member

wo jun 16, 2010 19:24

Even een updatetje;

Vandaag de 75 op een tweekolommer gezet (ze hadden niets anders), direct 2 kriksteunen kwijtgeraakt. Nou ja, begint goed. Toen begonnen met het carter losmaken, alle schroefjes lijken makkelijk te gaan op één na, de laatste schroef op de linker kant. :? Met dat ene schroefje ben ik langers bezig geweest dan alle andere bij elkaar :lol:

Toen eerst maar de pomp gedemonteerd, en van de 'nieuwe' de pomp zelf losjes erop gezet. Toch maar even het carter schoonmaken en...

ojee... :shock:

Afbeelding

Direct de lagerkappen van de drijfstanglagers losgedraaid... Één kwam er goed uit, de tweede:

Afbeelding

:cry:

Nouja, ik weet in ieder geval waar de koperstukjes vanaf komen... En waarom waarschijnlijk het ventiel vast zit. En dat ik juist geluk heb gehad dat het filter eraf liep. De lagerkappen en de krukas lijken er nog goed uit te zien (fotos lijken erger dan echt), ik kan geen krasjes vinden. Mijn plan is nu om alle drijfstanglagers te vervangen, en hopen dat de twee nog niet losgedraaide er niet erger aan toe zijn en dat de krukas nog goed is [-o< Morgen ga ik er voor de zekerheid nog even met een micrometer langs.

De drijfstanglagers zijn al besteld, morgen kan ik ze ophalen.

Weet iemand waar ik op moet letten bij het terugplaatsen? Maakt de kant en verdraaien van de lagers tov de krukas nog uit?
En de lagerkappen, volgens mij moeten de 'dichte' gaatjes, te zien op volgend plaatje bij mn duim, tegen de uitsparing van de drijfstang, te zien op het volgend plaatje. Klopt dit? En weet iemand de aanhaalmomenten van de lagerkappen? Die zijn ook weggevallen in het werkplaatshandboek...

Afbeelding Afbeelding

Bedankt alvast!
75 Indy TS 1992

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 16, 2010 21:14

Nouja, ik weet in ieder geval waar de koperstukjes vanaf komen... En waarom waarschijnlijk het ventiel vast zit. En dat ik juist geluk heb gehad dat het filter eraf liep.
Wat als de lagerschade het gevolg is i.p.v. de oorzaak van de problemen met de smering?

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 16, 2010 21:25

Er is geen gebrek aan olie geweest toch?
Alleen te hoge druk...

Slijtage was er zoiezo wel al.

Ba
Member
Member

wo jun 16, 2010 21:28

Dat zou inderdaad ook een idee kunnen zijn, dan er ergens een verstopping moeten zitten in de krukas. Right? :-k

Want de oliepompmeter ga, bij warme motor, wel een goede druk aan... Ik heb, volgens mij, nooi met (veel) te weinig olie gereden. Het is wel eens voorgekomen dat ie 2 mm onder de min zit, das alles. Om te controlerentop een verstopping zou het hele blok uit elkaar moeten :?

Wat is de gebruikelijke levensduur van drijfstanglagers? Als het goed is zou dit blok zo rond de 2 ton moeten zitten...

:(
75 Indy TS 1992

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 17, 2010 01:07

Wat meet een oliedruksensor bij volledig volgekoekte oliegallerijen in de krukas? Ik weet niet waar die sensor meet.

Het lijkt me érg sterk dat deze schade aand de drijftanglagers bij normale oliedruk is ontstaan.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 17, 2010 07:08

waarschijnlijk zit je krukas ook vol met troep. ik kan mij haast niet anders indenken dat de krukas schade moet hebben geleden van zo'n lager?? zeker weten dat ie goed is???

Terug naar “Algemene Technische vragen”