Yuri,
Ik ga ervan uit dat jij het manual van de ABS al had? Zo niet, ik heb hem hier op mijn externe schijf staan, dus geef maar een gil dan.
Heb nog even zitten denken over dat druk verlies. Je zou dit makkelijk kunnen testen door de pomp eraf te trekken en dan kijken of je de situatie kan nabootsen. Je zou eigenlijk een meting moeten hebben waardoor je terugkoppeling hebt wat er met je druk gebeurd.
Heb nog even in het schemaatje zitten koekeloeren, maar ben zeer benieuwd waarom pedaal hard wordt.
Remt de auto dan ook heftiger of zelfde manier, alleen harder drukken?
Ik denk zelf door drukverlies op wat voor manier dan ook, zal de 180 bar niet meer meehelpen de cilinder in te drukken? [Het rode reservoir zeg maar]
Wat ik niet snap, als je achterrem lekt zou dit redelijk constant zijn, waardoor de onregelmatigheid niet valt te verklaren, verlies je veel olie?
Ik zag nog wat passages in de manual:
When the pressure in the accumulator is at the alarm pressure limit, several braking actions may still be accomplished, even without ABS control, after which the braking system will be lacking servo assistance
--> zou je dus wel een brandend lampje moeten hebben.
Test No 3 = 3 minuten pompen tot 180 bar, sleutel eruit. Na 5 minuten mag de drukval niet meer zijn dan 10 bar
Moet je wel een manometer hebben.
Drukken zijn:
Pressostaat = 145 - 180 bar schakel gebied
Veilgheid = 210 bar
WS1+2 (microswitch in pressostaat) = 105 bar. Deze schakelen ABS gedeeltelijk uit en komen ook met rode lampjes op je ARC. Zit een hysterese overheen dus gaat pas weer uit bij 145 bar!
Ondanks dat ik een dergelijke bak niet meer in mijn bezit heb, blijft dit onderwerp me nog wel boeien, dus ik ben benieuwd naar je bevindingen! Ik ga nu stoppen anders wordt het te gek.
Succes! Ralph.