Voordat ik een nieuwe erin zet, heb ik vandaag de dynamo gemeten (14V) en stroomlekkage gemeten (0,5Amp). Bij een 0,5Amp is mijn 62Ah na ongeveer 5 dagen "leeg" en wil de auto niet meer starten...dus dat is de oorzaak.
Na wat zekeringen 1 voor 1 eruit trekken bleek dat de stroomlekkage bij de binnenverlichting/autoradio/dashboardklokjes (zitten op 1 zekering). De stroomlekkage ging van 0,5Amp terug naar 0,05Amp.
Ik heb de autoradio losgekoppeld, de alarm die op de binnenverlichting zit los, de binnenverlichtinglampjes +kofferbaklampjes eruit...nog steeds 0,5Amp lekkage.
Er blijven nog maar een paar zwakke plekken over...de deurschakelaars en de dashboardklokjes. Deurschakelaars zijn nog wel te controleren.
Mijn vraag is of ook de meetsensoren van de tempmeter en de benzinemeter gevoed worden via de dashboardklokjes? Als dat zo is, dan kan de stroomlekkage dus overal in de auto zitten
