Ik kan me erin vinden dat de structuur soms ver te zoeken is, maar de drempel moet ook niet zo hoog gelegd worden dat iemand zonder technische achtergrond angst krijgt om vragen te stellen, dan sla je de plank mis.
Wat wel prettig zou zijn dat onzinnige antwoordet uit de vragen gefilterd worden zodat je een betrouwbaar naslagwerk overhoud. Voor een dergelijk "filter" wordet grote technische kennis en een dosis takt en humor vereist om niemand voor de kop te stoten die een vaak goedbedoeld antwoord geeft maar met een inhoud die zijn doel mist.
Conclusie: DRE meldt je NU aan als (tech)moderator, Er is een vakature !!!!!!

Een van de vereisten in die vacature is dat de modderter "een goede reputatie heeft" op het forum, maar de persoon in kwestie hoeft niet actief te zijn op dit (of enig ander) forum. Ik kan me voorstellen dat men graag heeft dat er iemand gaat moderaten die van "onbesproken gedrag" is, maar om het bijbels uit te drukken: "Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen." Ik denk persoonlijk dat het veel belangrijker is dat iemand echt 2 petten op kan zetten en als hij/zij gaat modereren puur toetst aan de regels die op het forum gelden, de waan van de dag er niet in betrekt en zijn/haar fouten toe wil geven. Enige ervaring met hoe mensen op internet(fora) reageren lijkt mij persoonlijk dus wel belangrijk.
Ik werk nu een jaar of tig als ICTer waarvan meer dan 12 jaar professioneel met Internet. In die periode heb ik bij diverse providers gewerkt en als zodanig werk ik ook al die tijd zelf als beheerder en moderator van diverse fora en chatplatformen. Ook heb ik letterlijk honderden servers beheerd waar dit soort platformen door klanten op gedraaid werden. De hoeveelheid emotie die mensen krijgen bij een klein stukje van het Internet is enorm, als zij dat stukje als hun "thuis" gaan beschouwen. Ik heb Gigantische gevechten meegemaakt, waarbij soms hele landen letterlijk van het Internet worden afgekegeld, omdat een blaag van 15 in een chatroom uitgescholden wordt. Sukkels die hun server (laten) misbruiken om het koninklijk huis te pesten tijdens een webchat. Alles bij elkaar gaat het hier op het forum beter dan wat ik tot nu toe gemiddeld heb gezien, maar ook weer niet heel veel beter.
Ik kan er uiteindelijk maar 1 ding over zeggen, het internet is groot genoeg om je eigen feestje ergens te gaan houden. Als je feestje leuk en gezellig is, komen er vanzelf mensen op af. Het feestje hier zijn een paar honderd actieve mensen mee bezig, dat is best een leuke score. Er zijn een tiental andere Alfa Romeo gerelateerde Nederlandstalige feestjes op het Internet te vinden. Sommige hebben meer, sommige minder bezoekers. Zoek je favoriete feestje, of begin er zelf eentje. Op een feestje komen en roepen dat het niet leuk is, gaat niet helpen, de organisatoren willen namelijk alleen maar horen dat ze fantastisch zijn.