pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ff wat verbeterings vragen voor mijn buget giulia

di dec 22, 2009 12:21

ff wat ideeen open op tafel

ik ben dus bezig een giulia 1300 leuk voor de fun op te bouwen trefwoorden, geheel hard, leeg, fun, low buget

ff na wat zoek werk bepaalde dingen die ik wil doen en graag de reactie's wil horen van een ieder op basis van kennis en ervaring. veel dingen zijn terug te lezen in verschillende topic's maar wil het hier ff voor mezelf oplijnen. de motor blijft een 1300 doel lekker sturen en vlot op het gas... 8)

motor;

-kleppen stellen
-zitten gereviseerde weber's 40 mm op
-2000 nokken assen??? (wel/niet)
-inlaat nokken iets vroeger zetten ong 7 graden
-ontsteking orgineel iets vroeger zetten nw contactpunten, bougi kabels en nw bougi's en rotor en verdeelkap
-juiste lucht inlaat
-open carter ventilatie
-sproeier bezetting af laten stellen op de bank

meningen????????

remmen;

-nw hoofdremcilinder
-goodright staal omvlochte remslangen
-gereviseerde klauwen voor plus achter
-geboorde massieve schijven voor met ats sport blokken
-achter ook geboorde schijven met standaard blokken
-dot 4
-spatplaten voorzien van gaten voor koeling
-warmte plaat voor HRC maken

onderstel;

-veren afslijpen tot juiste hoogte
-voorzijde bilstein of koni dempers
-achter fietspompjes
-voor stabi in stugere rubbers misschien ook uni-balls
-triangel in powerflexs
-draagarmen achter in powerflex
-voor iets toespoor
-caster?
-camber? hoe is dit simpel te doen bij een 105???????
-15 inch 7j velgen met 185/60 banden van redelijke kwaliteit

binnen geheel kaal zonder bituum wel met matten en 2 kuipen en een dash

graag jullie visie en mening over boven genoemde.... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: ff wat verbeterings vragen voor mijn buget giulia

di dec 22, 2009 17:53

Met een electroniswche ontsteking en een paar goede remblokken (Sbs bv) bereik je het snelste resultaat. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Mathijs
Member
Member

zo dec 27, 2009 18:33

Alles klinkt natuurlijk helemaal top. Ik zou toch nog aan een andere motor denken als ik jouw was. Wereld van verschil!!

Voor de rest klinkt het erg heftig qua onderstel en remmen:lol: Denk wel aan je banden keuze. Met onze juul hebben we nu wel snel blokkerende remmen (heeft zech maar 75 ts/v6 remmen). Remt trouwens verder wel top!!. Wereld van verschil ook. Maar de banden keuze hebben wij iniedergeval nu niet optimaal!

Groet Mathijs

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 27, 2009 19:16

weet dat een andere motor een wereld van verschil is maar dat kan altijd nog... wil nu gewoon deze 1300 optimaal gebruiken het is al een gereviseerd blok dus zou goed moeten zijn voor de nodige glimlach :wink:

banden moet ik nog eens ff voor kijken maar wil er wel idd fatsoenlijke op hebben liggen liefs toyo 888 maar dat ligt eraan hoe de wind in mijn kop slaat hahaha
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Floor
Guru
Guru

ma dec 28, 2009 14:45

Die 2000 nokkenassen hebben er al eens ingezeten, daar liep e.e.a. niet lekkerder mee.
Oo==v==oO

Ron GS
Full Member
Full Member

ma dec 28, 2009 18:47

Klinkt goed, weinig op aan te vullen. Zou zelf voor gele Bilstein voor gaan met rode Koni's achter. Je kan overwegen wat zaken op de 1300 te schroeven die je later ook op een 2-liter kan gebruiken zoals de electronische ontsteking ?

Stonden laatst ook nog een tweetal sets Revolution velgen op het forum hier of Alfaspeed. Volgens mij van aso69 ook een geweldige velg op een lage Giulia.......

vben benieuwd naar de foto's

gr Ron

wims
Guru
Guru

wo dec 30, 2009 14:45

Die revo's van aso69 liggen nu hier in de schuur...(14" trouwens). Het is dat je je de arbeidskosten uitspaart Pieter, anders had je net zo goed mijn kale rag Giulia kunnen kopen :wink: Met Bilstein rondom wat achter idd te hard is; is af en toe tikkie tricky nu.

succes met de werkzaamheden,
wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 31, 2009 01:15

powerflexen achter NIET doen!!!!

gewoon standaard want een starre achteras moet eenmaal kunnen bewegen. Dus standaard bussen erin, hoogstens powerflex ringen in de T-bar aan chassiszijde, diabolo ook standaard.

Afstelling: draagarmen ver achterover zetten en camber krijg je wel door verlaging. Eventueel kan je nog ringen tussen onderste draagarmen en chassis doen voor extra camber en spoorbreedte (al is het niet zoveel).

Kwa stabi heb ik evt nog een ouwe squadra stabi liggen, maatje dik dus. Mag weg... En anders op zoek gaan naar een sportief ding van ~ 28mm ofzo. WEL je radiatorbalk verstevigen want die scheurt zekerweten!!!

EDIT: en bestel bij alfaholics die casterbussen maar voor de bovenste draagarmen, die alu dingen. Mooi spul en kan je fusee niet meer bewegen bij accelereren en decelereren.

stephen
Guru
Guru

zo jan 03, 2010 22:53

voor camber heb ik bij "opa" Arese verstelbare draagarmen gehaald, en dan voor montage van de Casterstang een carbsteunrubber met kunstof inzetstuk zoals het vroeger ook gebeurde ipv een massief rubberen die idd.weer flex geeft die je niet wilt :wink:

en als je wilt gaan spelen stuurhuismontage verstevigen, wat meerdere mensen altijd aankaarten

stabi in de kogels evt. wat dikker

bilstein voor , iets van rood Koni achter

spatplaten v/d remmen verkleinen zodat keering binnenzijde schijf alleen afgeschermd wordt,isolatie hoofremcil/leidingen/stuurhuis
2.0 remmerij met knappe blokken, verse remolie Ate blue bv. (5.1 verouderd nl. sneller dus vaker verv.en 5 is niet goed voor ouderwetse keerringen)

gewoon knappe schijven, of naar geventileerd gaan, maar gaatjes :?:

en natuurlijk een setje knappe/verse banden en knappe kogels en vers rubber in de wielophanging.

lsd in het achterdiff

en geloof ik rubber in bovenste draagarm vervangen door rubber van de onderste kan ook nog.was tip van Rik voor mij :wink:

daarna wordt het al prijziger denk ik

of gewoon eens gaan babbelen met mensen met veel ervaring in low budget tunen (not me)
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082