Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 21:18

Gerard,
Ik help je een eindje:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door marc7eleven op di jun 21, 2005 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 21:21

Eeeh..

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 21:22

Lukt mij dus ook niet...
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 21:35

maakt niet uit... de link werkt...

Kopjes zien er leuk uit but... Its the inside that counts!!! :shock:
Shut up and ride!

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 21:53

Al veel tips gegeven, kan je niet ff zo vertellen waar wat weg moet :?
Bewerkingen doe ik liever zelf 8)

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 21:58

Was ik al bang voor :roll:

Doe eens een richtprijsje voor het flowen van de kop? (via mail of pb??)
Shut up and ride!

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 22:14

Zo makkelijk gaat dat jammer genoeg niet want wat komt er allemaal bij kijken:
-klepzitting fraisen, heb je daar zelf mogelijkheid toe of moet ik het regelen
-in wat voor staat zijn de klepgeleiders, uit ervaring zeg ik dat ze bijna altijd vernieuwd moeten worden.
-wat ben je van plan met 't inlaat en uitlaat spruitstuk, hou je de inlaat horizontaal of wil je een spruitstuk die onder een hoek staat zoals bij Marc dat houd namelijk in dat de inlaten naar boven gebracht kunnen worden.
-waarschijnlijk moet de kop ook gevlakt worden, compressie verh, wat voor zuigers
-specificatie nokkenassen, geen giga grote kanalen in een kop met "rally" nokkenassen

enzovoort...................

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 22:32

Zo makkelijk gaat dat jammer genoeg niet want wat komt er allemaal bij kijken:
-klepzitting fraisen, heb je daar zelf mogelijkheid toe of moet ik het regelen
Klepzittingen heb ik de mogelijkheid voor. Maar doe maar een aanbod
-in wat voor staat zijn de klepgeleiders, uit ervaring zeg ik dat ze bijna altijd vernieuwd moeten worden.
Klepgeleiders moeten nieuw. Maar dat zijn de kosten niet. Wel de klephoeken aanpassen.
-wat ben je van plan met 't inlaat en uitlaat spruitstuk, hou je de inlaat horizontaal of wil je een spruitstuk die onder een hoek staat zoals bij Marc dat houd namelijk in dat de inlaten naar boven gebracht kunnen worden.
Er komen 45 mm Webers op dus een hoek lijkt me niet zinvol.. Of???
Uitlaatkanalen pasmaken op CSC spruitstuk
-waarschijnlijk moet de kop ook gevlakt worden, compressie verh, wat voor zuigers.
Kop vlakken apart aanbieden. Ga eerst met standaard onderblok rijden.
-specificatie nokkenassen, geen giga grote kanalen in een kop met "rally" nokkenassen.
Nokkenassen: C&B ARTS114.300C 0,40-45gr-75gr/0,50-72gr-42gr

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ben benieuwd!!!
Shut up and ride!

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

di jun 21, 2005 23:51

Oeps blijkbaar moet ik onderaan beginnen, ten eerste die 300 graden nokken zijn veel te wild om gemonteerd te worden met std. zuigers omdat de inlaat dan zo laat moet staan en de uitlaat zo vroeg dat de gaswisseling verre van perfect zal worden.
Marc heeft iets van 285 graden, daar staat de nokken timing al niet ideaal.
+ je moet bij die 300gr absoluut andere stoters en veren monteren.

Inlaat spruitstuk onder een hoek, carbs een beetje, kunnen ze net hebben, kijk maar bij Marc en dr zijn nog wel ander die met onze carb spruitstukken in de challenge rijden.
Kopje flowed veel beter met inlaat onder een steilere hoek :wink:

Prijsjes mail ik wel

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

wo jun 22, 2005 11:55

Afbeelding

Maak je hier nog gebruik van die nokkenasversteller?

En de verdeler op de uilaatnokkenas?

Dit is wel erg mooi! Wat is haalbaar als je dit met 45mm's wil doen?

Ik zit zelf op 40 mm's en een 60mm ex-squadra uitlaat met bijbehorend spruitstuk. Nieuwe zuigers maar de rest vrij standaard. Geen nokkenasversteller meer en een redelijk open luchtinlaat. Ik maak mezelf niet al te veel illusies en schat het in op 155/160 pk maar ik wil van de zomer graag eens ergens op de rollenbank. Kop vlakken is waarschijnlijk een volgende stap.
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

wo jun 22, 2005 12:17

wat kan je max van een ts kop afhalen als je de rest standaard hebt :?: hoe hoog wordt hij dan in totaal :?

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

wo jun 22, 2005 18:37

Giulia,

Nee geen nokversteller, gaat ook niet met race nokkenassen.
Is geen verdeler op de uitlaat nokkenas, dit is een 2 deler zodat de ECU weet welke cilinder moet ontsteken (1 of 4).
Dit zijn 45mm throttle bodies, ietsjes groter dan 45mm carbs, nu zitten we tegen de 230pk.
Met 45mm carbs, een goede set nokkenassen en race zuigers moet toch zeker tegen de 190pk haalbaar zijn.
Ik denk dat je het beste maar kan overstappen op 45mm carbs ipv 40mm, boven de 150pk zal moeilijk worden met een setje 40's.

GTV
Dat kan ik je niet zo zeggen, dat moet je echt meten (compr. vol etc)

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

do jun 23, 2005 09:11

Giulia,

Nee geen nokversteller, gaat ook niet met race nokkenassen.
Is geen verdeler op de uitlaat nokkenas, dit is een 2 deler zodat de ECU weet welke cilinder moet ontsteken (1 of 4).
Dit zijn 45mm throttle bodies, ietsjes groter dan 45mm carbs, nu zitten we tegen de 230pk.
Met 45mm carbs, een goede set nokkenassen en race zuigers moet toch zeker tegen de 190pk haalbaar zijn.
Ik denk dat je het beste maar kan overstappen op 45mm carbs ipv 40mm, boven de 150pk zal moeilijk worden met een setje 40's.

GTV
Dat kan ik je niet zo zeggen, dat moet je echt meten (compr. vol etc)
:oops: Tsja, verwachting bijstellen dus. Destijds bij het speedcenter ook veel mensen zien doen..... Ik wil eerst deze setup goed voor elkaar hebben en kijken wat er kan. 200 pk hoeft ook echt niet maar ik merk zelf al een redelijk verschil tussen mijn dellorto's en de webers. Sparen voor de 45's komt goed. Weber maakt tegenwoordig een nieuwe 45mm, alternatief voor dcoe maar lijkt er sterk op!


Afbeelding

Look close! It's not a Weber, it's an O.E.R.! http://www.racetep.com/tepoer.html
Dirk - Giulia2000TS

G-san
Member
Member
Berichten: 163
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:05

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

do jun 23, 2005 23:46

Een setje nieuwe carbs kost tegenwoordig dermate veel dat throttle bodies al heel dichtbij komen

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

RE: Tips & tricks optimaliseren 2.0 8v ts kop

ma jul 04, 2005 17:12

Gave foto's ! Mooie opbouw, Jammer dat dat niet in mijn 155 past :(

Ciao Arjan, jongste scarb lid :roll:

Terug naar “Tuning onderwerpen”