Alfisten,
Vanwege ernstige problemen met de remmerij van een TS 75 ben ik genoodzaakt toch informatie te vragen.
Ik heb al een dozijn keer dit werkje gedaan,maar deze keer maakt die transaxle techniek het heel smerig.
Wat is er aan de hand en al gebeurd.
Probleem
De eerste symptomen waren een diepliggend pedaal en LV een blokkerend wiel bij remmen, na een remblokwissel aan de voorzijde(de eerste 300 km is prima verlopen,niks aan de hand)
Van de ene dag op de andere ligt het pedaal te diep en zomaar lucht in het circuit is uitgesloten.
Mijn conclusie toen was een defecte HRC vanwege het onluchten(niet nodig voor remblok wissel vooraan,maar toch gedaan vanwege het te diepe pedaal)
Daarom een nieuwe HRC gemonteerd,toen zijn er nog meer problemen begonnen
HRC gemonteerd,ontlucht,nog steeds een diep pedaal tevens remt de achterzijde niks,wel via de handrem op een normale manier.
Achteraan de remschijven en blokken maar eens deftig bekeken,ze konden nog een tijdje mee,maar de klus kwam er aan dus gelijk achteraan,nieuwe blokken,schijven en handremkabel.
Alles op correcte wijze afgesteld,met de voelermaat(0.15) omdat het systeem al zo dwars deed.
Nu komt het,als ik rem gaat het de eerste 20 km goed,daarna blokeerd soms het RA wiel,als ik dan even pomp,is dat blokkeren over,het te diep liggend pedaal blijft.
Vanwege steeds dat geklooi met onluchten steeds ga ik morgen een onderdruk pomp halen,en nog eens deftig ontluchten.
Tevens zijn beide zuigers in de achteremklauwen goed agesteld volgens fabriek waarden,maar worden de remmen te heet,zet ik de speling wat ruimer neemt de handremkabel niet goed meer aan.
Zou dit allemaal te wijten zijn aan nog wat lucht in het circuit?
Ook zijn er Goodridge slangen gemonteerd en een andere remdrukrgelaar.
Alvast bedankt voor de informatie!