Ik duid inderdaad op Tenback. De productie van Chryslers is nu een maand stil gelegd. Da's dan wel inclusief 2 weken kerstvakantie. Maar ik hoop dat Tenback daar geen hinder van ondervind. Ook de opmerking van de nieuwe panden kwam van mij.Als jij Tenback bedoelt, zou ik me geen zorgen maken, die heeft zijn zaakjes goed voor elkaar.Bedenk wel dat al die nieuwe panden op A-lokaties terugverdiend moeten worden. De dealers die in de problemen komen, zijn juist diegene die flink hebben geïnvesteerd in het pand. Dan ben je wel erg afhankelijk van een autofabrikant.
Als dealer heb je verder geen invloed op beleidsvoering, de modellen-politiek en design.
Als ik dan bijvoorbeeld zie hoe een Chrysler-dealer bij mij in de regio heeft geïnvesteerd. Vervolgens trok Daimler zich terug uit Chrysler en is Chrysler nu in de problemen gekomen. Het kan maar zo gebeuren dat er straks helemaal geen Chrysler meer naar Europa komen.
En wat iemand eerder zei dat alleen dealers met nieuwe grote panden op de fles gaan klopt ook niet. Een fijne dealer in een pand waar ze al 30jr zitten is een maand geleden gesloten in Doetinchem,
Ik weet niet of het bij jou bekend was, maar Autocasa was volop bezig met nieuwbouw op de oude plek van Dago (VW/Audi-dealer). Lijkt mij een flinke investering.