164 Q4

RE: TS op carburateurs

zo mar 13, 2005 17:44

En misschien loopt die daar ook beter op.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: TS op carburateurs

ma mar 14, 2005 10:42

...

enne in de VS racen ze nog met carbs. maar ja in de Vs willen ze ook graag zo'n ovaaltje rijden..... :cry:
Anders snappen de toeschouwers het niet meer ;)
Geinig hoor, wellicht dat ieder aan zijn kant denkt dat het een halve ovaal is en er telkens nieuwe auto's voorbijkomen :blue_lol:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 14, 2005 11:59

"Wat eerst een stel backfires had geleken, bleek ontvlammende olie te zijn die via de voorste krukaskeerring de motorruimte in een fijne mist had gehuld...." :wink:

"...een losschietend dopje op het inlaatspruitstuk en een vlam daaruitschietend had de mist doen ontvlammen. De minder dan professionele aanpassingen aan wat eerst goed was, hadden geleid tot een tragisch incident alsmede het losgeraken van de Alfa badges waarmee de ware identitiet van de auto (Fiat 124) onthuld werd. Bertone rijders zuchtten van oplichting toen het plastic gevaarte een niet-Alfa bleek en reeds de ondergaande zon tegemoet reed."

8)
You know too much........ :blue_cool: Gelukkkig is dit verhaal slechts gebaseerd op een kern van waarheid! En nou weer on topic! Maarten, waar zijn de foto's?!?! Ik wil dat sterke spinnenweb wel eens zien! :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 14, 2005 14:05

Ik wil dat sterke spinnenweb wel eens zien! :wink:
Tja, de beruchte Noord-Hollandsche Kevlar Tarantula he ?

Richard75
Guru
Guru

ma nov 20, 2006 16:53

...

enne in de VS racen ze nog met carbs. maar ja in de Vs willen ze ook graag zo'n ovaaltje rijden..... :cry:
Anders snappen de toeschouwers het niet meer ;)
:jumping:

Bert-GT

ma nov 27, 2006 19:13

Carbs. zijn toch gewoon een zwakte bod?? Met als motto:"als het niet snel is dan maar meer geluid?" :wink:

De echt snelle motoren rijden met injectie daar valt meer mee te winnen....
carbs is duur als je meer wilt (denk maar aan de prijs van 45 mm's)

Ja die Bertone destijds was een zwakte bod..... wat ook zwak was is dat die TS injectie motoren ons niet bij konden houden... :jumping:
Er van uitgaande dat de T.S. injectiemotoren in de 75's zitten, lag dit niet alleen aan het vermogen dacht ik zo.
Gewicht, aerodynamica, hoogte van zwaartepunt enz. van een bertone is wel degelijk anders dan van een 75.

Met de bertone in het voordeel...

Andretti Molletti

ma nov 27, 2006 19:21

Misschien, heel misschien was de coureur wel het geheime wapen ;)

GTIm
Full Member
Full Member

zo dec 14, 2008 11:24

Post is met de kerstman reeds 2 jaar onderweg :lol:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Andretti Molletti

zo dec 14, 2008 13:57

nog nieuws?!
gezocht foto's TS carburateur.
Om daar nou meerdere topics voor op te rakelen... :?
vreemde gang, vraag gewoon wat je wilt weten en daar is het tuningstopic een goed topic voor.
Je bent op dit hele forum het kortst van stof, hou het dan ook bij 1 topic!

Andretti Molletti

zo dec 14, 2008 16:07

Leraar.
jij weet te motiveren zeg!!

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

vr jan 23, 2009 00:47

mooi he al die veranderingen !!!!!

of je houd je TS blok standaard met ontsteking en computer en je bent heeeel wat minder munten kwijt en toch een beest van een motor.
Door alleen voorgeschreven software? Ik zou een serieus overwegen andere nokken te nemen en een chip op maat als je een sterkere moter wilt.

gtv 105.21
Full Member
Full Member

vr jan 23, 2009 09:22

Ik heb mijn ts op carbs, terug gebouwt naar injectie en verstelbare nokkenas.

Ik kan zeggen het blok loopt een heel stuk beter, ik ben nog steeds geen fan van injectie maar bij een ts is het beter, ik denk persoonlijk dat het grootste probleem van een ts is met carbs dat de inlaad kanalen te groot zijn, de combie fasenversteller en injectie zorgt er voor dat het in org uitvoering allemaal werkt.

Enige wat ik nog kan denken is een mechanische fasenversteller uit een spider te nemen en carbs, in die ontwikkeling heb ik op dit moment geen zin en geen tijd voor, een paar speciale nokken assen laten maken.

Ik zal binnen kort de met de giulia eens op de rollebank gaan dan weet ik wat het verschil in vermogen is tussen de carbs en injectie.

Han

:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Terug naar “Tuning onderwerpen”