Tsjonge, wat een mooie dag had moeten worden, eindigt in een deceptie. Ik had het deels kunnen voelen aankomen maar goed. Wat is er gebeurd?
Vanmiddag ging ik proefrijden in de Spider V6. Met Heida had ik per mail een soort richt inruilprijs voor mijn huidige Spider afgesproken. Ze moesten hem alleen nog zien.
Het zonnetje scheen lekker en na 11 km file op de A12 gehad te hebben, kwam ik in Bennekom aan. De rode Spider stond te glimmen in de zon. Wat een mooie bak

Mooie 17 inch Selespeed velgen die het geheel af maakte.
Terwijl ik de Spider met de verkoper sta te bewonderen en me opmaak voor een proefrit, komt Douwe aangelopen. Het blijkt dat hij mijn Spider heeft bekeken en hij is niet enthousiast. Hoe kan dat nou? De spider is altijd netjes onderhouden en ziet er goed uit. Douwe geeft aan dat in deze staat de richt inruilprijs zeker niet opgaat. Haal er maar zo'n 2000-2500 euro af zegt hij..........

de V6 komt nu in 1 keer zwaar boven mijn budget
Het blijkt dat er olie op blok ligt. Een monteur komt kijken en zegt dat de kop pakking lek is. Spider heeft net in juli beurt en apk gehad dus ik ging er vanuit dat alles ok was. Ik had wel gemerkt dat in de paar ritjes na de beurt (o.a. SSAR), er iets niet helemaal lekker aanvoelde vanuit de motor.
Daarnaast waren de stoelen teveel uitgezeten/verkleurd en was de auto onder de kap/klep te vettig van de Dinitrol behandeling in december j.l.. Daar had ik niet opgerekend, eerst dacht ik nog dat het een spel was maar die olie op het blok was geen grap......
Tsja, dat mag je nog proefrijden maar het rijdt/smaakt wel in 1 keer heel anders. In plaats van rijdend in je a.s. nieuwe auto, is het gewoon een proefrit....................desondanks maakte de Spider V6 wel indruk. Wat een lekkere auto en motor

Daar ga ik dan maar even voor doorsparen om hem dan over enige tijd te kopen. Want het rijdt wel stukken lekkerder dan de huidige Spider.