@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa GTV Bertone info gezocht

ma mei 16, 2005 11:55

Welkom @Derien.

Vergeet ook niet even te kijken naar een leuke 1300 Junior of een brievenbusje met (enkele koplampen allebei). Persoonlijk vindt ik die het mooiste en ze hebben bijna allemaal 2 liter techniek. :wink:
TwinSpark toch ? :wink: :wink:
Ja, als het maar met Carb-jes is..:biggrin: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Alfa GTV Bertone info gezocht

ma mei 16, 2005 12:04

:x :x :x :x :x :x :x :x

:wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 16, 2005 12:37

.

woeker prijzen vind ik 10000 euro niet, ik wil niet veel zeggen maar als ik zie wat de onderdelen prijzen en plaatwerk prijzen zijn zou ik voor een hele goede bertone 15000 euro een normale prijs vinden.

door alle italie inport zijn der zo veel 105 in nederland dat volgens mij de prijs voor de goede autoos ver beneden de waarde van de auto liggen, en dat betekend dat je voor 10000 euro een goede bertone moet kunnen kopen ik vind helaas.
Woekerprijzen is idd het verkeerde woord.
Maar feit is wel dat bijna niemand een dergelijk bedrag betaald. :!:
Ondanks het feit dat plaatwerk peperduur is en restauratie veel tijd en geld kost.

En euro's zijn moeilijk te verdienen tegenwoordig :wink:
en probeer maar eens een zeer goede (is zeer goed: concours ?) te vinden, sorry we dwalen te veel af. Persoonlijk vind ik de 1750 1ste serie het mooiste en dan ook nog met grote achterlichten, op de juiste manier verlaagd en in de juiste kleur (geel of grijs). Het dashboard en de andere stoelen maken deze auto helemaal af.

@derien
Orienteer je goed. Beter 10 auto's bekijken dan de eerste kopen. Moet het perse een 1750/2000 zijn, zoals al gezegd kun je ook opteren voor een 1300/1600 met 2 liter techniek. Zijn goedkoper en geven hetzelfde rijplezier.

Dus, neem je tijd. Ik weet dat het gewoon veel tijd kost om een aantal auto's goed te gaan bekijken (is ook een deel van het plezier !) en neem eventueel een kenner mee.

Dit zocht je toch ?:
Deze staat op marktplaats een 1750 GT, 2de serie

Afbeelding

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/o ... 3Fq%3D1750%

zou een goede auto moeten zijn
156

derien

ma mei 16, 2005 20:29

Bedankt voor jullie reacties! @Maarten, heb beide boeken bij Bol gevonden en besteld! Bedankt!
Tja welke model is het mooiste, is inderdaad heel persoonlijk, daar ben ik dan ook nog niet uit. Ik wil graag de 1750 of 2000 wegens de pk’tjes... Ik zou het liefst ook een auto kopen waar niet al te veel aan is veranderd, vandaar ben ik voor mijzelf niet zo op zoek naar juniors met een 2l motor… heb zelf eens een GTI motor in een carb golf (ja sorry ik heb vroeger een golf gehad :oops: ) gestopt, en ik bleef maar sleutelen! En als iemand anders het heeft gedaan heb je helemaal geen idee waar je moet beginnen of welke onderdelen je moet kopen als er iets kapot gaat… Het liefst koop ik ook een alfa met originele lak, al moet ik hem zelf laten overspuiten, maar dan weet ik tenminste dat er geen frankenstein onder de lak zit :lol: Heb veel nachtmerrie verhalen gehoord.
Ik weet het, heel kieskeurig, misschien realiseer ik me niet hoe zeldzaam ze ondertussen zijn…
En de prijs… tja 15k vind ik ook te veel, plaatwerk en onderdelen prijzen kunnen wel heel hoog zijn, maar kijk naar de prijzen van de Giulia’s, die is pas echt onderschat, en die onderdelen prijzen moeten toch het zelfde zijn!? Blijft een vraag en aanbod kwestie. Ik ga rustig op zoek,

@jasparon dat ziet er inderdaad uit op wat ik zoek, over twee weken ben ik een week vrij, ga dan eens snel kijken.

Deze ziet er ook heel goed uit, en maar met 12k km!:

http://www.speurders.nl/show_ad.php?id=8131127
Laatst gewijzigd door derien op zo mar 26, 2006 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2005 20:35

Afbeelding

De tekst en de foto beloofd veel. Zeker gaan kijken lijkt mij. Het mooiste is een auto te vinden die lang geleden gerestaureerd is of nog in de 1e lak zit. Die vind je niet snel meer, maar een gerestaureerde des te meer natuurlijk. Is hij na 5 jaar bijv. nog hard dan kun je er vanuit gaan dat het goed gedaan is. Vraag wel de fotoreportage van de restauratie erbij.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 16, 2005 21:23

Afbeelding

De tekst en de foto beloofd veel. Zeker gaan kijken lijkt mij. Het mooiste is een auto te vinden die lang geleden gerestaureerd is of nog in de 1e lak zit. Die vind je niet snel meer, maar een gerestaureerde des te meer natuurlijk. Is hij na 5 jaar bijv. nog hard dan kun je er vanuit gaan dat het goed gedaan is. Vraag wel de fotoreportage van de restauratie erbij.
wow dat is een mooie en voor dat geld !
156

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 16, 2005 21:27

Die ziet er idd netjes uit.
En het is een vraagprijs, omlaag kan altijd :wink:

Yvo
Guru
Guru

di mei 17, 2005 09:01

Kijk ook eens op: www.bertoneregister.nl

(en nu niet gaan zeuren, jongens, hij wil zoveel mogelijk informatie)

En euhhh, een 2000 GTV kan ik je in elk geval aanraden!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 17, 2005 11:30

Mijn GTV 2000 van 1973 heb ik ruim 3 jaar geleden voor bijna 16.000,= verkocht. Was toen net klaar na restauratie, en met leer en getint glas, geblueprinte motor etc, maar ik vind ze dit soort bedragen dus wel waard! Want voor goede auto`s wordt het ook betaald. Met name plaatwerk is heel duur, en origineel niet meer aan te komen. Mijn ex-auto heeft in de restauratie echt originele dorpels gekregen.
Spuitwerk (goede kwaliteit) moet je toch ook gauw rekenen op minimaal 2000,= (alleen buitenzijde dan)

Die groene brievenbus heeft echt geen 12.000km gelopen, dat is de afgelezen stand. Wel een nette prijs overigens!

Beslis wel goed welk model, want technisch zitten er toch wel essentiele verschillen tussen. (mn remsysteem staande pedalen/hangende pedalen, motorvermogen). Ga gewoon eens rijden met verschillende modellen/auto`s.
Bij garagebedrijven zullen de prijzen iets hoger liggen, daar staat tegenover dat je (bij de goede tenminste) ook op hen terug kunt vallen wanneer er problemen bilijken te zijn (meestal gerelateerd aan langer staan)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

derien

ma mei 30, 2005 14:51

Als je een bertone wilt laten keuren voordat je hem koopt, bij wie zouden jullie het doen? Arese, Mugello of gewoon de ANWB? Of….? :roll:

Bedankt
Rino

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 30, 2005 15:16

Gewoon de ANWB, maar dan wel door Dré!

In principe moeten de meeste Alfa garages die dit uit liefhebberij doen aan te spreken moeten zijn hiervoor.

van Neerijnen,
Jan Steutel,
Arese,
Mugello,
Berfelo,

en zo zullen er nog wat meer zijn.

Steutel heeft een 1750 in zilvergrijs staan, misschien iets? goede prijs denk ik, naar de foto`s kijkend zal het interieur wel bekleed moeten worden, en er is wat plaatwerk te doen, maar dat kan in overleg met hem. (of zo kopen en ergens anders laten doen).

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een auto die al overgespoten is, maar een tijdje geleden. In originele lak zijn weinig te vinden, en moet er gespoten worden moet ivm risico op lakreactie alle oude lak eraf....Ik heb recent nog een bertone van top tot teen laten spuiten na restauratie van de koets, en die kosten verkijken veel mensen zich wel op.
Als de auto enige jaren geleden gespoten is weet je dat er geen lakreactie meer te verwachten is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

derien

do jun 09, 2005 21:36

Ik zou weer om advies willen vragen, helaas kan ik op het moment nog alleen vragen en niet veel input geven, ben niet alleen op dit forum een newbie ;-)

Ik heb laatst een 1750 gezien in goede staat. De bertone is nooit gerestaureerd (versnellingsbak en motor ook niet) maar hij is wel overgespoten (volgens de verkoper omdat hij geen glans meer had en omdat de vorige, eerste eigenaar te veel had gepoetst).

Het lijkt er ook op dat de auto nooit gelast is zoals hij ook zegt, maar op sommige plekken (op de deuren, kofferbak en sporadisch op andere plekken) zijn er vreemde vlekken op de lak. Ik zal het proberen uit te leggen; op een ronde plek van 10cm x 10cm is de lak dan HEEL glanzend, maar daaromheen zit een iets doffere rand (bijna sinaasappel effect) van ongeveer 2cm rondom. Toen ik dit zag dacht ik dat het plamuur vlekken waren, maar de verkoper blijft er bij dat het een reactie van de originele grond laag op de nieuwe lak is. Wat denken jullie dat dit is?Als ik hem prof. zou laten overspuiten moet hij dan toch helemaal kaal ivm reactie op de oude lak? Er zit al een nieuwere lak op, niet duidelijk hoe lang die er op zit, maar minstens 5 jaar.

Verder is de motor en versnellingsbak nog nooit gereviseerd (dat komt ook terug in de onderhoudspapieren) maar heeft wel 135.000 km. Hoe veel km kan een goed onderhouden blok lopen? Kan er ook iemand mij een schatting geven hoe veel het kost om het blok te laten reviseren?
Ik vond zelf dat hij niet zo pittig was, maar ja, de motor was koud en ik heb hem ook niet open getrokken. Maar jaren geleden heb ik een tijd in een 1300 Giulia gereden met alleen een 1600 motor er in, en als ik me goed herinner was die toch pittiger, maar die had ook een 1300 differentieel en versnellingsbak.

Ik zou hem in ieder geval bij de ANWB laten keuren, maar graag nogmaals jullie advies!

Bedankt!
Rino

duke
Advanced Member
Advanced Member

do jun 09, 2005 21:59

Een goed onderhouden Nord blok moet makkelijk 150.000 km kunnen lopen zonder revisie.
Het blok van mijn 1300 Junior heeft nu zo'n 150.000 km en is nog nooit gereviseerd. Tot nu toe verbruikt hij alleen wat olie, maar voor de rest draait hij prima. De bak is ook nog nooit gereviseerd en dat merk ik aan de versleten synchromeshen van de 1ste en 2de versnelling. Ook hoor ik het taatslager van de koppeling en een lager in de versnellingsbak. Een versnellingsbak van de 105 serie kan echt wel veel hebben. Als je zo'n bak in de soep draait, dan ben je heel slecht bezig. Binnen enkele jaren ben ik wel van plan om een 2 liter te plaatsen en de aandrijflijn te reviseren.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

derien

za jun 11, 2005 03:11

Bedankt duke. Dat is goed nieuws. Zal nog een paar 1750 gaan bekijken en kijken hoe die rijden. Misschien is deze auto dan toch niet zo goed onderhouden... Of hij is gewoon niet goed afgesteld.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”