Dick

RE: WTCC op Silverstone

ma mei 16, 2005 09:21

Hoe komen ze aan 270 pk? Door de motor te knijpen. Kleplift is begrensd, toerental is begrensd, en ze mogen maar 1 gasklephuis gebruiken. De 1999-2000 ETCC 156's kwamen tot over de 300PK. En de motoren die bijvoorbeeld Bob v/d Sluis en Roeland Voerman (ex-BTCC 155) in hun Challenge 75's hebben, leveren ook al meer dan 290PK.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: WTCC op Silverstone

ma mei 16, 2005 10:37

Hoe komen ze aan 270 pk? Door de motor te knijpen. Kleplift is begrensd, toerental is begrensd, en ze mogen maar 1 gasklephuis gebruiken. De 1999-2000 ETCC 156's kwamen tot over de 300PK. En de motoren die bijvoorbeeld Bob v/d Sluis en Roeland Voerman (ex-BTCC 155) in hun Challenge 75's hebben, leveren ook al meer dan 290PK.
En toch denk ik dat ze met de huidige 275 PK toch sneller zijn.
De wegligging van de huidige WTTC Alfa's zal wel aan zienlijk verbetert zijn t.o.v.
voorgaande jaren.

Sneller met minder vermogen zal de slogan zijn .
Als je ziet wat ze voor bochtensnelheid hebben.... =D>
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Ruud33 16V

RE: WTCC op Silverstone

ma mei 16, 2005 11:55

Tja het gaat zeker sneller met minder vermogen door alle ontwikkelingen.

Als je ziet dat de formule 1 t.o.v. 10 jaar geleden al zo'n dikke 10 tot 20 (!!) seconden harder gaat.... Dan kun je nagaan dat het van de fia niet eens zo heel gek is dat ze af en toe ingrijpen.

Idd de klasse van 99 tot en met 2001 hadden over de 300pk. Maar die vielen idd in een ander reglement. Je had mid / eind jaren negentig vlgs mij de zogenaamde class II en class I tourwagens. Class I was de DTM en class II was eigenlijk STW (denk aan 155 van Paul Nieuwenhuize) en BTCC. De 156's van eind jaren negentig tot 2001 lijken mij de nazaten van deze classII toerwagens. In 2002 zijn er nieuwe regels gekomen en daardoor is het etcc en het huidige WTCC ontstaan. Zo hebben deze tourwagens ook gewoon een H patroon versn bak. De oude classII hadden vlgs mij sequentieel schakelen... In ieder geval een mooie classe en fijn dat Alfa weer terug is waar het hoort!!!

Gebruikersavatar
jeroen75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 683
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 14:06
Locatie: Ede

RE: WTCC op Silverstone

ma mei 16, 2005 13:09

volgens mij hebben de 156's en de meeste andere een sequentiele bak, en de bmw's een H-patroon, en ook daar zitten weer gewichtseisen aan verbonden...

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

Re: RE: WTCC op Silverstone

ma mei 16, 2005 13:13

volgens mij hebben de 156's en de meeste andere een sequentiele bak, en de bmw's een H-patroon.
Juist :thumbs:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: WTCC op Silverstone

ma mei 16, 2005 13:45

Tarquini @ Silverstone:

Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
Giulia Nera
Member
Member
Berichten: 135
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:30
Locatie: Nimega
Contacteer: Website Twitter

RE: WTCC op Silverstone

di mei 17, 2005 19:59

Hier nog enkele foto's, echter niet van mij:

http://forum.welshalfa.co.uk//index.php?showtopic=149

Groetjes, Eric
Bianco è bella
Beige ancora più

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8245
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: WTCC op Silverstone

di mei 17, 2005 20:20

Hier nog enkele foto's, echter niet van mij:

http://forum.welshalfa.co.uk//index.php?showtopic=149

Groetjes, Eric
Dat zijn mooie foto's ook als wallpaper te gebruiken :thumbs:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: WTCC op Silverstone

di mei 17, 2005 20:46

Op die site staan nog veel meer mooie foto`s.
deze bijvoorbeeld. Een 164 met 2 motoren. En dat is geen reservemotor in de kofferbak. :shock:
Of deze ,een prachtige Sud Ti.

Dit is de pagina.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3963
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: WTCC op Silverstone

di mei 17, 2005 21:12

WTCC staat garant voor strijd! F1 heeft voor mij afgedaan.
Samen met Tomasso hebben we een paar jaar geleden Paolo Ruberti met zijn ETCC 156 gevolgd en waren te gast bij zijn team. Een jaar later had ik voor Squadra33 een bezoek in Spa aan het Autodelta ETCC tema met een interview met Monica Sipsz gearrangeerd (monica is haar racecarriere in een 33 begonnen) inclusierf een rondleiding door de box van AutoDelta. Mooi om een dergelijk professioneel team te zien met achterin verscholen het communicatiecentrum. We mochten alles vragen, maar kregen niet overal antwoord op :)

Ik heb toevallig vandaag op video de races bekeken, oh wat was het weer mooi!!!!! Mooie strijd, af en toe wat contact (van mij mag het, de FIA is er alleen niet blij mee). Wie gaan er mee naar Spa dit jaar??!!!! Ik zal er zijn!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Alfason

Re: RE: WTCC op Silverstone

di mei 17, 2005 23:05

Of deze ,een prachtige Sud Ti.
Schitterende foto. De foto van de Sud staat nu bij mij erop als wallpaper

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: WTCC op Silverstone

wo mei 18, 2005 08:48

Geweldig kampioenschap en ook de GT serie. Goed dat de BMW een hoger basisgewicht
meekrijgt en dat zonder morren is overgenomen. Net zoals Alfa Romeo een paar
jaar geleden een lager max. toerental kreeg voorgeschreven.
Voor je het weet zijn auto's zo gemodificeerd dat je al weer kan spreken van Superturisimo/
STW. Nu kunnen deelnemers aan Duits kampioenschap toerwagens zich ook inschrijven.
Dit is nog normaal en leuk om te volgen. Toerwagens in de jaren 70 bereikten al 300 pk met
twee liter zoals Escort maar ook de FIAT 16V in rally trim en zou nu waarschijnlijk nog meer
pk's mogelijk zijn. Maar what's the point?? Belachelijk duur en treintje rijden tot aan de finish zoals F1.



Alleen hopen dat het nog populairder zal gaan worden en oude tijden herleven. Volle startvelden en close racing!

Afbeelding

Ruud33 16V

RE: WTCC op Silverstone

wo mei 18, 2005 11:45

Zooo das een gave foto. Jammer van die beiersche bokworsten op de eerste plaatsen maar wel een vol startveld op de eau rouge af!!!

Ben toch veel te laat geboren volgens mij al wordt het dit jaar ook weer een mooie strijd denk ik.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8245
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: WTCC op Silverstone

wo mei 18, 2005 12:20

Zooo das een gave foto. Jammer van die beiersche bokworsten op de eerste plaatsen maar wel een vol startveld op de eau rouge af!!!

Ben toch veel te laat geboren volgens mij al wordt het dit jaar ook weer een mooie strijd denk ik.
Dat "te laat geboren" gevoel doemt bij mij ook steeds op :(

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: WTCC op Silverstone

wo mei 18, 2005 12:25

Ook te laat geboren.....damn

ETCC Zandvoort 1972.

http://homepage.mac.com/frank_de_jong/P ... rophy.html

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”