Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Langdurige relaties

ma jul 07, 2008 18:46

Het is alweer een tijdje geleden dat Chris (Alfa6) zijn Sei te koop zette. Ik heb even moeten slikken toen ik dat topic las. Soms zou je willen dat dingen voor eeuwig zijn en nooit veranderen.

Er zijn nogal wat forummers die zo lang als ik ze ken (en dat is in sommige gevallen al heel wat jaartjes) steeds dezelfde Alfa hebben bezeten. Die Alfa's zagen soms meerdere merkgenoten komen en gaan in de garage van hun baasje of bazinnetje. In veel gevallen waren ze er zelfs al járen toen ik hun baas leerde kennen. Ze waren er, ze zijn er en zullen er hopelijk nog heel lang voor zorgen dat je bij het zien meteen weet: héé, daar gaat... (vul maar in).

Ik denk bijvoorbeeld aan Dré met zijn Giallo Ocra Dorpeldeuk, Cor met zijn Blauwe Bert. Forummers van het allereerste uur weten nog hoe Giulia2000TS zijn Nuova Super aan het kaalmaken en opbouwen was. Ciclista, GTVco, Sinus2600Spider... ik kan nog wel een hele tijd doorgaan. Allemaal Alfisti die een langdurige en gezonde relatie, soms met wat nukken, hebben opgebouwd met hun Alfa.

Afbeelding

Eind augustus mag ik die zwarte Spider 2000 Veloce al weer veertien jaar de mijne noemen. Het is maar een dood ding van staal, plastic, rubber en wat andere zooi, maar toch... na zo'n tijd lange tijd en zoveel gemeenschappelijke belevenissen gaat zo'n auto echt wezenlijk deel uitmaken van je leven. Inmiddels is de Spider al meer dan de helft van haar leven (10 april 1981 bij de automobiele burgerlijke stand ingeschreven) van mij. Wat zeggen die cijfers nou helemaal? Niks, maar het doet me toch wel wat.

Zo lang ik het kan me veroorloven zal de Spider blijven. Die paar ruzietjes die we af en toe hebben komen we wel overheen. Ze hoeft niet de mooiste te zijn, als ze maar bij me is.

Hoe zit het met jullie relaties? Tien jaar, veertien jaar, twintig, of nog langer? Is het 'tot de dood ons scheidt'?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Langdurige relaties

ma jul 07, 2008 19:56

ik heb een auto nooit langer dan 2 jaar in bezit gehad :o een relatie heb ik nooit met een auto gehad, de Berlina ben ik wel erg zuinig op.

lijkt me dat er leuke verhalen zullen komen :arrow:
Laatst gewijzigd door Paliri op ma jul 07, 2008 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ciclista
Guru
Guru

ma jul 07, 2008 19:58

Haha, ja, ik herken ook wel de sentimentele ouwe gek in mij. Eigenlijk zou ik er best een Sudsprint bij willen, maar dan moet een van de Bertjes weg en ik kan niet kiezen, ondanks dat ik ze pas 5 en 3 jaar heb, mijn enige Alfas ooit overigens. Dus er gebeurt verder niks, wel zo rustig. Ik rij verder rustig 20 jaar op dezelde racefiets, zit aan een 9 jaar oude laptop waarmee 50% van het web onbereikbaar is, maar ze is zo'n leuke Apple tangerine, heb tegen beter weten in m'n 35 jaar oude stadsfiets maar weer eens opgeknapt en heb ook al 29 jaar dezelfde vriendin. Gelukkig voel ik me nog 18, euh, nou vooruit, 28.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Hylke
Moderator
Moderator

ma jul 07, 2008 20:04

Op papier kan ik inmiddels ook wel meepraten over een langdurige relatie.
Zeven jaar eigendom en heel wat vreemd gaan overleefd.
Helaas is deze dame niet meer op de openbare weg te bewonderen, nog wel aan de schuur.

Verder hoop ik wel nog heel lang te genieten van mijn QV'tje uit mijn onderschrift.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma jul 07, 2008 20:15

De Juul is in mijn bezit sinds mei 2002 !!

Het zou een langdurige relatie kunnen worden. 8)

Km stand 75123 (05-2002)
Km stand 80087 (07-2008)

4964 km in een kleine 6 jaar !! :oops:

Leuk Topic. :thumbs:

Leo.
Laatst gewijzigd door SQUADRA LEO op ma jul 07, 2008 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

CC
Full Member
Full Member

ma jul 07, 2008 20:15

Proefrit, we schrijven 1993:
Afbeelding

Inmiddels 15 jaar geleden en in de tussenliggende >110.000km toch wel een behoorlijke band opgebouwd geloof ik. :roll:
Zo rond 1996/1997 heeft deze Giulia meerdere malen te koop gestaan maar (achteraf: gelukkig) zag niemand het zitten om hem te kopen. Reden voor verkoop toen: oplopende frustraties vanwege steeds maar apk-afkeurpunten door gebrekkige (lees: gebrek aan) carrosserie. Na een zeeeeeeeeeeeeeeeeer uitgebreide en nog langdurigere restauratie van dik 8 jaar zijn we weer beste maatjes en ja, ook naast deze Giulia zijn hier veel auto's de revue gepasseerd en ik vrees (gevalletje zelfkennis) dat Jules er ook nog wel een aantal zal zien komen en gaan!

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 07, 2008 20:19

De 90 sinds oktober '93 op m'n naam.

Tja, wat niet meegemaakt of in m'n handen gehad...........vastloper op de Nordschleife......gebroken torsieveer op de Nordschleife.....uitlaat onder vandaan op Nordschleife, ergens in italie en een keer in de wasstraat, in de brand gestaan bij m'n LPG afsluiter.......meer van uiterlijk en buitenwerk veranderd dan Marijke Helwege.......vakanties naar diverse autosportevenementen............totaal km of 350.000 denk ik.........maar ga gewoon voor nog 15 jaar........met koets nummer ..........eh.........4 geloof ik........

Berlina sinds december '98 op m'n naam.......

Tja, wat niet meegemaakt of in m'n handen gehad...........hart uit de velg gebroken op de Nordschleife......vastgelopen achteraslagers richting Nordschleife.....vastegelopen diff op terugweg van Stelvio.......uiterlijk en innerlijk meer naar m'n hand gezet dan met welke vrouw ooit zou lukken.......vakanties naar diverse autosportevenementen............totaal km of 150.000 denk ik.........maar ga gewoon voor nog 15 jaar........met dorpelrevisie........eh........2 ben ik nu bezig........

Wat kan ik zeggen, het zijn gewoon fijne karretjes.......en elke keer blijf ik ze maar oplappen........ :wink:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma jul 07, 2008 20:20

14 jaar de Fiat, 13 jaar de Berlina, 13 jaar de CZ, 12 jaar de groene Sjuul (de eigenaar voor mij heeft haar 28 jaar in bezit gehad...), 11 jaar de blauwe Zaag, 10 jaar de rode Zaag, de rest heb ik veel korter in bezit...

De enige die ik ooit verkocht heb is de Ford Cortina GT.... de rest staat staat dus allemaal nog hier op stal....
Laatst gewijzigd door Zaagauto op ma jul 07, 2008 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Langdurige relaties

ma jul 07, 2008 20:23

De 90 sinds oktober '93 op m'n naam.

Tja, wat niet meegemaakt of in m'n handen gehad...........vastloper op de Nordschleife......gebroken torsieveer op de Nordschleife.....uitlaat onder vandaan op Nordschleife, ergens in italie en een keer in de wasstraat, in de brand gestaan bij m'n LPG afsluiter.......meer van uiterlijk en buitenwerk veranderd dan Marijke Helwege.......vakanties naar diverse autosportevenementen............totaal km of 350.000 denk ik.........maar ga gewoon voor nog 15 jaar........met koets nummer ..........eh.........4 geloof ik........

Berlina sinds december '98 op m'n naam.......

Tja, wat niet meegemaakt of in m'n handen gehad...........hart uit de velg gebroken op de Nordschleife......vastgelopen achteraslagers richting Nordschleife.....vastegelopen diff op terugweg van Stelvio.......uiterlijk en innerlijk meer naar m'n hand gezet dan met welke vrouw ooit zou lukken.......vakanties naar diverse autosportevenementen............totaal km of 150.000 denk ik.........maar ga gewoon voor nog 15 jaar........met dorpelrevisie........eh........2 ben ik nu bezig........

Wat kan ik zeggen, het zijn gewoon fijne karretjes.......en elke keer blijf ik ze maar oplappen........ :wink:
Ik zou de Ring voortaan even overslaan als ik jou was... :?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 07, 2008 20:28

Ik zou de Ring voortaan even overslaan als ik jou was... :?
Ach, het is net Top Gear........de zwake plekken komen op het circuit wat eerder bovendrijven, maar je hebt wel veel lol.....:lol:
.....het zijn dus RIJDERSauto's bij mij..........alles op LPG en samen wel goed voor minimaal 30.000 km/j....... 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 07, 2008 20:29

samen wel goed voor minimaal 30.000 km/j....... 8)
Ga je dat dit jaar ook halen? :wink:

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 07, 2008 20:32

samen wel goed voor minimaal 30.000 km/j....... 8)
Ga je dat dit jaar ook halen? :wink:
Rijden moet ik toch..................en het was vandaag op de vliegende baksteen nou niet écht comfortabel..................:?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 07, 2008 20:34

Rijden moet ik toch..................en het was vandaag op de vliegende baksteen nou niet écht comfortabel..................:?
Als we hem ff ophalen en snel door de APK jagen (eerste bekeuring ligt er al!)... heb ik wel een LPG Fiatje voor je te leen... zou een oude traditie in ere herstellen :wink:

P.S. Zo lang je er maar niet mee naar de Nordschleife gaat... :wink:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 07, 2008 20:41

Mijn verbrede Giulietta heb ik al 8 jaar en nog nooit mee gereden... :oops: Is al in staat van restauratie sinds het moment dat ik hem kocht. staat inmiddels al weer een jaar of 7 gestald te wachten tot ik er weer aan begin.. :(

Maar ik heb al besloten dat hij niet meer weggaat.... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Markfa
Member
Member

ma jul 07, 2008 21:01

Mijn vader heeft zijn spider 2000 nu 26 jaar 8) Volgens mij sinds '83.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”