tja, was inderdaad ons gesprek onderweg naar Nederland !
Old timer liefhebberij is er genoeg in België, alleen veel minder Alfa ! Het bewijs is er, vele Belgische liefhebbers zitten op dit forum !!! Te veel om op te noemen, ikzelf, koen, GTVke, timmerklits, alfaromeocars, stefano, Mobster, blu Olandese en ontelbare anderen !!!!
Dit is ook een theorie: een Alfa is zeker een sleutel-auto. Wij lachen wel eens met de Nederlandse zuinigheid, maar daardoor bestaat er een veel grotere sleutelcultuur als bij ons ! Het begint doordat jullie dingen zelf willen doen om geld te sparen, maar daardoor worden velen wel begaafde sleutelaars ! Je merkt 't ook:in Nederland zijn er dingen te huur onder de noemer "sleutelruimte" in België bestaat dit helaas niet ! Door het vele sleutelen wordt de Nederlander ook automatisch een veel groter autoliefhebber dan de Belg. en een liefhebber komt quasi automatisch bij ons merk terecht !
Ik had een totaal fout beeld van jullie, ik dacht dat de nederlanders niet gaven om een auto! Ik dacht dat ze redeneerden van "hij moet goedkoop, betrouwbaar en degelijk zijn, en vooral een caravan kunnen trekken". foute vooroordelen dus ! er bestaat geen grotere liefhebber de de Nederlander ! Het aanbidden van ons merk, op het gekke af, dat kom je bij ons niet tegen (tenzij hier in Kapellen in ons gezin dan). In Nederland vind ik zeer veel gelijkgestemde zielen ivm auto's. In België helaas veel minder !
hier in Belgie behoren auto's als mijn Bertone toe aan rijkeluitjes, die er dan ook geen respect voor hebben, maar enkel willen pochen ! Maar mensen die hun spaarcentjes in een Bertone stoppen (zoals wij) kom je zelden tegen ! De weinigen die dit wel doen, zitten hier op 't forum !