WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: ALFA 155. Het topic.

ma jun 30, 2008 15:22

hoop dat we het nu weer over auto's kunnen hebben?
8)
Ik vind dat het SCARB register voor de alfa 155 wel degelijk in dit topic thuis hoort hoor. Mocht dat niet zo zijn, wie in het SCARB bestuur kan ik dan vragen stellen over het SCARB 155 register?

Alfa155
Full Member
Full Member

RE: ALFA 155. Het topic.

ma jun 30, 2008 15:44

harry is de aangewezen persoon. Hij is de registerleider. Als je vragen hebt mbt het 155 register van de Scarb kun je je tot hem richten lijkt mij. Het Scarb register staat los van de ARTC. Maar het Register en het Artc hebben wel hetzelfde forum. Dat er mensen problemen hebben met doorgeven van bepaalde gegevens is begrijpelijk. Volgens mj moet daar echt wel wat aan te doen zijn.In deze tijd waarin je bijna alles online kan vinden lijkt het me alleen wel onwenselijk als de gegevens voor iedereen zichtbaar zouden zijn. Ik vertrouw harry volkomen wat betreft de registratie gegevens van mijn 155. Anderen zijn vrij om er wel of niet voor te kiezen hun 155 te registreren.
GTV 2.0 16v

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 30, 2008 16:20

harry is de aangewezen persoon. Hij is de registerleider. Als je vragen hebt mbt het 155 register van de Scarb kun je je tot hem richten lijkt mij. Het Scarb register staat los van de ARTC. Maar het Register en het Artc hebben wel hetzelfde forum. Dat er mensen problemen hebben met doorgeven van bepaalde gegevens is begrijpelijk. Volgens mj moet daar echt wel wat aan te doen zijn.In deze tijd waarin je bijna alles online kan vinden lijkt het me alleen wel onwenselijk als de gegevens voor iedereen zichtbaar zouden zijn. Ik vertrouw harry volkomen wat betreft de registratie gegevens van mijn 155. Anderen zijn vrij om er wel of niet voor te kiezen hun 155 te registreren.
Ik vind dat het SCARB register een apart forum moet hebben, het ARTC bestuur heeft niets met het beheer van een forum voor een SCARB register te maken en ik kan voorbeelden te over geven waarbij ze zich wel met het huidige forum bemoeid hebben.

Ik vind dat er een duidelijke publiekelijk beschikbare policy moet zijn hoe het SCARB omgaat met gegevens van registers. Als rechtspersoon is het SCARB verplicht om zich aan de wetgeving over bescherming persoonsgegevens te houden. Ik heb op het forum van het register destijds meerdere malen gevraagd wat de policy was en dat soort vragen werden weggehaald of weggewuifd, vandaar dat ik het nu dus op het SCARB forum vraag. Ik weet uit eigen ervaring dat mijn gegevens die ik destijds voor mijn eerste 155 heb gegeven wel degelijk zijn doorgegeven aan ARTC-bestuursleden. Of dat nu nog steeds gebeurt kan ik geen uitspraak over doen, maar ik wil gezien de voorgaande ervaring een keiharde toezegging hebben van het SCARB bestuur dat mijn gegevens bij *geen enkel* (bestuurs)lid van de ARTC terecht kunnen komen. Telefoontjes van mensen die mijn nummer nooit van mij hebben gehad over dingen die ik op het forum heb gezet vind ik buitengewoon ongepast en ik vind dan ook dat het SCARB bestuur hier heel duidelijk over moet zijn.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 30, 2008 16:26

Het ARTC staat buiten de bestuursleden los van het 155 register
Wat heeft het ARTC bestuur dan met het register te maken? Ik vind dit een hele onduidelijke uitspraak.

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

RE: 155 register gesplitst topic

ma jun 30, 2008 17:11

Ik heb geloof ik wat gemist ? Ik zie het probleem niet zo. Volgens mij is het ARTC als club in z'n geheel toe getreden tot het SCARB, waardoor er meteen een register ontstond. Waarom moet er dan nóg een register komen ? Het Alfa Romeo 916 Register was ook in eerste instantie een forum cq register van GTV bezitters/liefhebbers. Toen dat tot het SCARB is toe getreden zijn er de 916 Spiders bij gekomen. Moet er dan straks of nu (?) ook een apart register voor komen ? Dan versnipper je de boel wel heel erg zeg, lijken zo wel Haagse taferelen.... :shock:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Frank155

ma jun 30, 2008 17:38

Volgens mij is het ARTC als club in z'n geheel toe getreden tot het SCARB, waardoor er meteen een register ontstond. Waarom moet er dan nóg een register komen ?
Volgens mij zit het anders in elkaar... Je kunt lid worden van het ARTC zonder lid te zijn van SCARB. Als je je met je 155 wilt aansluiten bij het SCARB 155 register dien je wel lid te zijn van SCARB, maar hoef je geen lid te zijn van het ARTC. Dit staat ook in de regelementen van het ARTC: "1. Lidmaatschap van de ARTC 155 staat open voor elke bezitter van een Alfa Romeo 155 ongeacht de uitvoering of bouwjaar. Om ook aan de 155 register evenementen mee te doen welke georganiseerd worden door SCARB is SCARB lidmaatschap een vereiste."

Het register wordt momenteel wel onderhouden door het bestuur van het ARTC, beter gezegt door Harry Thijssen. Het punt dat Whizzman probeert te maken is (in mijn optiek althans) het volgende: in de huidige situatie kan/wil een aantal (geroyeerde en/of vrijwillig vertrokken) ex-ARTC-ers zich niet aanmelden als registerlid omdat het register geleid wordt door een ARTC-bestuurslid. En daar gaat dus deze discussie over... :wink:

Ik hoop dat dit topic ruimte geeft voor een open discussie zonder moddergooien, zodat één en ander eindelijk eens duidelijk wordt voor leden/aspirantleden van zowel het ARTC als SCARB, twee clubs waar ik met veel plezier lid van ben!
Laatst gewijzigd door Frank155 op ma jun 30, 2008 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 30, 2008 17:45

Zal het wel even uitleggen, ken de geschiedenis toch:
Ooit hebben de eerste 155 liefhebbers zich verenigd in een internet club, genaamd BART (Black Alfa Romeo Tuning). Na verloop van tijd is de naam algemeen gemaakt in Alfa Romeo Tuning Club 155 (ARTC155). Op enig moment zijn de 155-liefhebbers aangesloten bij de scarb als 155-register, maar mochten de bestaande en bekende naam aretc155 blijven hanteren. Bij de Scarb is de artc naam gewoon het 155-register.

Het artc/155-register heeft als doel om alle 155-rijders te plezieren met een forum, meetings etc , u weet wel.

Helaas zijn er een paar huisregels :D en sommigen vinden dat niet leuk, willen geen chassisnummers doorgeven, beetje stemmingmakerij en provoceren etc. , nou moderaters van de artc-155-register blijken niet zo moeilijk, die zeggen op een gegevens moment, nu is het mooi, dus banned.
Dat valt niet altijd in goede aarde en dan zie je deze mensen op andere algemenere fora (niet typespecifiek) reageren. Dus willen ze weten hoe het zit met privacy, en of alles wel legaal is, goed begrijpelijk allemaal enigszins, maar niet helemaal gepast in ogen van anderen

*deze reply schetst alleen de geschiedenis tot zover in een notendop voor lezers die even niet 1,2,,3 begrijpen waar het allemaal over gaat*

Ik schets alleen de geschiedenis, en geef hier geen mening of bans terecht zijn etc.
*don't kill the messenger* 8) :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 155 register gesplitst topic

ma jun 30, 2008 17:46

Het punt dat Whizzman probeert te maken is (in mijn optiek althans) het volgende: in de huidige situatie kan/wil een aantal (geroyeerde en/of vrijwillig vertrokken) ex-ARTC-ers zich niet aanmelden als registerlid omdat het register geleidt wordt door een ARTC-bestuurslid. En daar gaat dus deze discussie over... :wink:
En hoe weet ík dat ? Is dit topic dan een voortborduursel van/uit een ander topic ? :shock:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 30, 2008 17:47

Dick, kwam ter discussie in "Alfa155 het topic" :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 30, 2008 17:48

Ah, ok. Grazie. :wink:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jun 30, 2008 18:25

Vandaag moest de 75 binnen voor een grote controle, kreeg als vervangwagen een 155 mee. En moet zeggen dat dit een fijne auto is om mee te rijden, was wel wat lichter dan de 75 (de 155 is een 1.7) en ook de staat van de wagen zelf was verre van goed te noemen (tja is ten slotte een vervangwagen), maar de techniek is echt goed dus geniet ik nu een klein weekje van een framboos kleurige 155 :D .

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 30, 2008 18:30

dus geniet ik nu een klein weekje van een framboos kleurige 155 :D .
:jumping:

Die heb ik nog niet gehoord :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jun 30, 2008 18:33

dus geniet ik nu een klein weekje van een framboos kleurige 155 :D .
:jumping:

Die heb ik nog niet gehoord :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Het was mijn vriendin die mij er op wees: "Oh wat een schattige Alfa, een 'framboosje' :lol: :lol: .

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 30, 2008 18:48

Zal het wel even uitleggen, ken de geschiedenis toch:
Ooit hebben de eerste 155 liefhebbers zich verenigd in een internet club, genaamd BART (Black Alfa Romeo Tuning). Na verloop van tijd is de naam algemeen gemaakt in Alfa Romeo Tuning Club 155 (ARTC155). Op enig moment zijn de 155-liefhebbers aangesloten bij de scarb als 155-register, maar mochten de bestaande en bekende naam aretc155 blijven hanteren. Bij de Scarb is de artc naam gewoon het 155-register.

Het artc/155-register heeft als doel om alle 155-rijders te plezieren met een forum, meetings etc , u weet wel.

Helaas zijn er een paar huisregels :D en sommigen vinden dat niet leuk, willen geen chassisnummers doorgeven, beetje stemmingmakerij en provoceren etc. , nou moderaters van de artc-155-register blijken niet zo moeilijk, die zeggen op een gegevens moment, nu is het mooi, dus banned.
Dat valt niet altijd in goede aarde en dan zie je deze mensen op andere algemenere fora (niet typespecifiek) reageren. Dus willen ze weten hoe het zit met privacy, en of alles wel legaal is, goed begrijpelijk allemaal enigszins, maar niet helemaal gepast in ogen van anderen

*deze reply schetst alleen de geschiedenis tot zover in een notendop voor lezers die even niet 1,2,,3 begrijpen waar het allemaal over gaat*

Ik schets alleen de geschiedenis, en geef hier geen mening of bans terecht zijn etc.
*don't kill the messenger* 8) :wink:

Goed, even de juridische situatie:

Het SCARB is een stichting, een rechtspersoon, met donoren, een bestuur en een reglement. Het SCARB is daarmee verantwoordelijk voor het naleven van de wet bescherming persoonsgegevens, iets wat door de mensen van het ARTC niet goed gedaan is in het verleden en tot op heden is aan de plicht om exact te vermelden wat er wel en niet met de gegevens gedaan wordt niet voldaan.

De SCARB heeft een reglement, aangezien volgens De bovenstaande poster het ARTC onder het SCARB valt, heeft het ARTC bestuur dus feitelijk niets te zeggen, want het bestuur van de SCARB en het reglement van de SCARB gelden, niet dat wat door een aantal ARTC mensen is opgesteld en opgericht.

Met andere woorden, SCARB bestuur: Wat is het nou, valt het ARTC onder het SCARB en kan het ARTC bestuur naar huis en geldt gewoon het SCARB reglement, of is het een aparte club en heeft het SCARB dus niets te maken met het ARTC bestuur en haar regelEmenten? Wie bij het bestuur moet ik nou vragen hoe dit zit?

Overigens vind ik het verhaal wat bovenstaande poster geeft geen accurate weergave van de geschiedenis, het is meer een manier waarop hij het beleefd heeft. Ik vind het opvallend dat ARTC moderators (getuige de bewering van bovenstaande poster) op een forum mensen uit de het SCARB register zouden kunnen zetten omdat kritiek niet gewenst is.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”