Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

RE: kilometerheffing.

wo mei 11, 2005 16:45

En de waarde van tweedehands auto's zal wel flink zakken als de prijs van nieuwe auto's zakt. Dus als je net een jonge tweede hands auto hebt gekocht ben je erg zuur.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Andretti Molletti

Re: RE: kilometerheffing.

wo mei 11, 2005 17:55

Je wordt toch wel genaaid (zoals dat heet) en van grote organisaties zoals ANWB e.d.hoef je ook niets te verwachten want die huilen altijd met de wolven mee.
Opzeggen dat lidmaatschap!!!!!
Gaarne correct lezen:
De werkgroep die onder leiding van oud-ANWB-directeur P. Nouwen het advies uitwerkt, heeft naar zijn zeggen vrijdag "overeenstemming op hoofdlijnen" bereikt.

En succes bij Routemobiel! :wink:

Beetje kort door de bocht zeg! Gun je mij mijn inkomen niet??? :cry:

psillen
Guru
Guru

wo mei 11, 2005 21:22

De gebruiker betaalt is op zich een eerlijk principe.

Maar het is inderdaad een complexe regeling. En wat als je zometeen veel op
de snelweg moet betalen en een heleboel sluipverkeer gaat binnendoor. Dat kan
nooit de bedoeling zijn. Nog meer stofdeeltjes en noch zelfs dichter bij je voordeur.

De stofdeeltjes zijn op enen keer een hot item, dat is jullie zeker ook al opgevallen.

De enig echte eerlijke methode is m.i. een heel dikke heffing op de brandstof. Waarom:
- flinke benzine of dieselslurper, dus vervuilend en meer uitputtend voor de energiebronnen, betaalt meer
- meer kilometers -> kost meer.
- zware auto: verbruikt meer -> kost meer
Maar, het grote probleem is dat dan ook buurlanden mee moeten dan en dan weer hun buurlanden, etc. Dus dat gaat nimmer nooit goed komen.

Uiteindelijk denk ik dat we er bijna allemaal duurder mee uit zuleln zijn, misschien afgezien van de 's zondagsrijders. Die hele nieuw infrastructuur zullen we zometeen ook met z'n allen moeten betalen, inclusief de hele administratieve rompslomp, extra legertje ambtenaren, etc.
Wat volgens mij mogeljik leuke theorie zal blijven, is dat mensen op een goedkoper tijdstip gaan rijden -buiten de spits-. Als je naar je werk moet heb je meestal weinig keus. Als je naar je zakelijke afspraak moet evenmin, of nog maar 1 bezoek per dag? Blijft een kleine categorie over. Maar je krijgt de rekening pas achteraf thuis. Dus er is geen directe terugkoppeling. Het is niet als een supermarkt waar je uit merk A,B en C kunt kiezen en meteen de prijs erbij ziet staan.

Natuurlijk gaat het ook voor oldtimers gelden (terecht m.i.). Sterker nog, waarschijnljik wordt gekeken naar de emissienorm waaraan het voertuig voldoet. D.w.z. een extra toeslag vour oude auto's. Iemand die een oldtimer ook echt voor z'n hobby gebruikt, daarvoor zal het weinig uitmaken. Die oude taxi Mercedessen zullen dan wel snel uit het straatbeeld verdwenen zijn :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

164 Q4

wo mei 11, 2005 22:15

De enig echte eerlijke methode is m.i. een heel dikke heffing op de brandstof.
Die gigantische enorme beestachtige heffing (de prijs gaat zelfs meerdere malen over de kop!) hebben we al en zie je dat het geen flikker helpt?

Weet je wat echt helpt? Auto's en ander verkeer of zaken op fossiele brandstoffen gewoon verbieden en dat iedereen moet lopen en alle machines op mankracht werken. Dan is Nederland wel in no time een 3e wereld land en zorgt de rest van de wereld wel voor de vervuiling want laten we wel zijn; Nederland is ook maar een pisvlek op de kaart, maar dan geven wij iig het 'goede' voorbeeld.

Of we gaan gewoon door zoals nu en melken de bevolking nog meer uit onder het mom van 'milieu' :?. Het milieu kan van mij intussen al lang de pot op, zover hebben ze me nu al wel gekregen.

psillen
Guru
Guru

wo mei 11, 2005 22:49

Het onderwerp milieu is inderdaad al vaak gebruikt om onze centen uit de beurs te kloppen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat auto's niet vervuilend zouden zijn.

Als de overheden-laat ik het meer even op bjvoorbeel Europees niveau trekken- serieus
wat willen doen, moeten ze het vinden van alternatieven stimuleren. Fabrikanten die
bijvoorbeeld in Californië willen verkopen, moeten langzamerhand ook nogal serieus wat doen.

Het is nog niet zolang geleden dat, vooral Europese, fabrikanten riepen dat de katalysator
niet kon en geen loodvrije benzine, etc., etc. Als het moet, dan kan heel veel :wink:

Hoe dan ook zijn een keer de fossiele brandstoffen op. Tot het zover is worden ze schaarser en
dat is evenmin best voor de prijs. Bovendien ben je afhankelijk van landen waarvan je
dat waarschijnlijk liever niet zou zijn.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

164 Q4

wo mei 11, 2005 23:03

Autootje op kernenergie zou wel wat zijn. De kernonderzeeërs doen het er ook goed op. Ik zal het idee eens aan groen-links voorleggen :driving:.

jan bert

wo mei 11, 2005 23:15

okee GTV-dude, mijn fototje is weg! maar niet van me bureaublad
8)

Doix

wo mei 11, 2005 23:33

Dat hele milieugezever werkt me op de zenuwen, ik moet hier dik betalen voor vuile lucht, maar ondertussen sluit men wel landen als Polen en in de toekomst Turkije aan. Niks mis mee, maar meer dan de helft van die landen stookt nog op kolen en katalysatoren staan er nog niet eens in het woordenboek..... zoals iemand hierboven al zei, Nederland is een pisvlek op de wereldkaart en ik denk niet dat we er nu echt veel betere lucht door krijgen als wij ons helemaal in de rondte belasten voor vervuilende auto's terwijl andere landen binnen de Unie dat (nog) niet doen. Daarnaast is de auto ongeveer verantwoordelijk voor 11% van de vervuiling. De overige vervuiling is industrie, vliegverkeer en overigen. Maar dan blijkt ineens de financiele kant en de economische kant weer belangrijker want die durft men geen heftige belastingen op te leggen. Maar als burger wordt je wel onder druk gezet.
Let maar op, na 30 jaar oud Nederlandsch politiek denken, zal de kilometerheffing alleen in relatieve zin goedkoper worden, wat betekent dat de rest nog duurder wordt dan het nu al is. En op zich is dat nog niet zo ontzettend erg, maar heb dan de ruggegraat om het te zeggen, maar onze politici zijn zelfs in dat aspect totaal onkundig.... :evil:

Okee, genoeg gezegd, even de hartslag en de bloeddruk uit de rode zone halen...... :roll:

Grtz,

Aad

Andretti Molletti

do mei 12, 2005 00:11

Haha het lijkt wel een oplucht topic... op lucht... op schone lucht of op vuile lucht?? :shock:

:lol:

164 Q4

do mei 12, 2005 00:13

@Doix: Ah, eindelijk iemand die er net zo tegenaan kijkt. Ik was al bang de enigste te zijn in Nederland #-o .

kroehlur

do mei 12, 2005 08:50

Punt is natuurlijk dat, hoe dan ook, neemt het wegenverkeer toe en dat kost klauwen vol bakken met de dagelijkse file's. Er moet op een of ander manier een oplossing gevonden worden en dat gaat ten kosten van iemand. Het is makkelijk om autorijden duurder te maken maar of de verwachtingen qua resultaat ook waar gemaakt zullen worden is de grote vraag.

Wie de oplossing weet mag het zeggen :!:

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

do mei 12, 2005 08:58

Al met al vind ik het boek 1984 van George Orwell wel erg dichtbij komen. Iets te dichtbij.
Zelf werk ik momenteel bij een vervoersbedrijf en daar waar het eerst de bedoeling was dat chipcard een anoniem product zou worden, wordt het nu uiteindelijk toch aan een poppetje zal worden gekoppeld. Kortom ze weten precies wanneer je waar naartoe reist. Nu nog wat je doet.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

do mei 12, 2005 09:00

Nou Dre dit lucht niet op hoor, ik wordt er alleen maar chagerijnig van :evil:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Floor
Guru
Guru

do mei 12, 2005 13:47

Zelf werk ik momenteel bij een vervoersbedrijf en daar waar het eerst de bedoeling was dat chipcard een anoniem product zou worden, wordt het nu uiteindelijk toch aan een poppetje zal worden gekoppeld. Kortom ze weten precies wanneer je waar naartoe reist. Nu nog wat je doet.
Weten ze nu ook al hoor, of staat jouw GSM altijd uit?

En als de europese plannen doorgaan kunnen ze zelfs na jaren nog kijken wanneer je op het forum bent geweest :evil:
Oo==v==oO

Doix

do mei 12, 2005 13:50

En als de europese plannen doorgaan kunnen ze zelfs na jaren nog kijken wanneer je op het forum bent geweest :evil:
Oeps :shock: Tijd om mijn mening te hervormen.... :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”