Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 11:05

He he... Google ik naar Fissore; krijg ik dit... :wink:
RAYTON FISSORE met V6 van Alfa:

Zelfs in Nederland is er 1 of misschien meer?

Afbeelding

Afbeelding
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk RAYTON FISSORE
Handelsbenaming MAGNUM GTV 6 2.5
Kleur(en) Groen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 2.220 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 23-01-1991
Datum eerste toelating 30-06-1989
Datum aanvang tenaamstelling 22-05-2003

Vervaldatum APK 12-08-2006
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Met dank aan Dinky Boy:
De Rayton Fissore kan eventueel interessant zijn, want ze zijn een tijd geleverd met Alfa motoren, 2.0, 2.4TD en 2.5V6.
Hier een voorbeeld. De stakker staat op een sloperij in Emilia Romagna, reeds ontdaan van opschriften en lampen. [edit]: deze is beter.[/edit].

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 11:27

Geef mij dan toch maar die Fissore Turbo :lol:
Met wat laswerk en een body van een 33 sportswagon moet dat toch zo gebeurd zijn om een 75 sportswagon te hebben :jumping:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 12:10

Euh, men neme de Giulietta en moderniseren de neus en de kont? :roll:
Dat klopt. Zelfs de deuren zijn hetzelfde. En de Giulietta is weer een doorontwikkeling van de Alfetta. In feite is de 75 een grote facelift Giulietta. Dit alles ontwikkeld omdat er op dat moment weinig/geen geld was voor een compleet nieuwe auto. De 75 is ontwerptechnisch weer gebaseerd op de 33 die ook de knik heeft in het achterspatbord. Dit om een familielijn door te zetten.
De 90 is weer van een andere orde en wat mij betreft de betere koop. Klassiek model, betere stoelen en isolatie, aparte extra`s en zeldzamer. Dit alles is weer een kwestie van smaak.

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 12:19

http://www.flickr.com/photos/v50/176864980/
Msn een beetje off topic, maar hier een photoshop gevonden, gemaakt voor een wedstrijd.
Vind het wel nog iets hebben, buiten die grille, spiegels en moderne handgrepen...

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 13:03

He he... Google ik naar Fissore; krijg ik dit... :wink:
RAYTON FISSORE met V6 van Alfa:

Zelfs in Nederland is er 1 of misschien meer?

Afbeelding

Afbeelding
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk RAYTON FISSORE
Handelsbenaming MAGNUM GTV 6 2.5
Kleur(en) Groen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 KW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 2.220 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 23-01-1991
Datum eerste toelating 30-06-1989
Datum aanvang tenaamstelling 22-05-2003

Vervaldatum APK 12-08-2006
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Met dank aan Dinky Boy:
De Rayton Fissore kan eventueel interessant zijn, want ze zijn een tijd geleverd met Alfa motoren, 2.0, 2.4TD en 2.5V6.
Hier een voorbeeld. De stakker staat op een sloperij in Emilia Romagna, reeds ontdaan van opschriften en lampen. [edit]: deze is beter.[/edit].
De Magnum, leuk ding alleen jammer van die Citroen BX achterlichten :lol:

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 13:07

http://www.flickr.com/photos/v50/176864980/
Msn een beetje off topic, maar hier een photoshop gevonden, gemaakt voor een wedstrijd.
Vind het wel nog iets hebben, buiten die grille, spiegels en moderne handgrepen...
Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1243
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 13:59


Dat klopt. Zelfs de deuren zijn hetzelfde. En de Giulietta is weer een doorontwikkeling van de Alfetta. In feite is de 75 een grote facelift Giulietta.
Is het niet zo dat de Giulietta de vervanger van de Giulia is gebaseerd op het Alfetta (transaxle) platform. De ontwikkellijnen lopen dan ook logischer door: Alfetta - > 90 -> 164; Giulia -> Giulietta ->75 -> 155 ?


Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 14:18


Dat klopt. Zelfs de deuren zijn hetzelfde. En de Giulietta is weer een doorontwikkeling van de Alfetta. In feite is de 75 een grote facelift Giulietta.
Is het niet zo dat de Giulietta de vervanger van de Giulia is gebaseerd op het Alfetta (transaxle) platform. De ontwikkellijnen lopen dan ook logischer door: Alfetta - > 90 -> 164; Giulia -> Giulietta ->75 -> 155 ?


Groet,

Rob
en tussen de Alfetta en de 90 bungelt nog de Alfa 6 al heeft die technisch gezien weinig met deze auto's te maken natuurlijk.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 14:59


Dat klopt. Zelfs de deuren zijn hetzelfde. En de Giulietta is weer een doorontwikkeling van de Alfetta. In feite is de 75 een grote facelift Giulietta.
Is het niet zo dat de Giulietta de vervanger van de Giulia is gebaseerd op het Alfetta (transaxle) platform. De ontwikkellijnen lopen dan ook logischer door: Alfetta - > 90 -> 164; Giulia -> Giulietta ->75 -> 155 ?


Groet,

Rob
en tussen de Alfetta en de 90 bungelt nog de Alfa 6 al heeft die technisch gezien weinig met deze auto's te maken natuurlijk.
volgens mij is de 6 groter dan de 90 en is de 90 ook geen opvolger van de 6 :?:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: De geschiedenis van de 75

wo mei 28, 2008 15:16

Is het niet zo dat de Giulietta de vervanger van de Giulia is gebaseerd op het Alfetta (transaxle) platform. De ontwikkellijnen lopen dan ook logischer door: Alfetta - > 90 -> 164; Giulia -> Giulietta ->75 -> 155 ?


Groet,

Rob
en tussen de Alfetta en de 90 bungelt nog de Alfa 6 al heeft die technisch gezien weinig met deze auto's te maken natuurlijk.
volgens mij is de 6 groter dan de 90 en is de 90 ook geen opvolger van de 6 :?:
De Alfa 6 is inderdaad groter en de 90 is niet zijn opvolger, maar de opvolger van de alfetta.
daarom zeg ik, de Alfa 6 bungelt er een beetje tussen :wink:

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: De geschiedenis van de 75

wo jun 11, 2008 17:06

We dwalen af .... ;)

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1786
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: De geschiedenis van de 75

ma jun 23, 2008 22:39

Zelfs de deuren zijn hetzelfde.
Niet hetzelfde, de portiersloten en dus de deurprofielen aan de binnenzijde zijn anders, ook de ruitjes met raamgeleiders en raamlijsten van de voordeuren. Deuren zijn niet uitwisselbaar.

De zichtbare veranderingen bij de "Giulietta-naar-75" facelift vond ik (aanvankelijk) geen verbetering :( . En wat was eigenlijk het nut om de portieren te veranderen als je dat aan de buitenkant helemaal niet kunt zien :?: . Italiaanse logica zeker 8) .


.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”