KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: En goedgekeurd!

zo mei 04, 2008 10:12

Als je een 6 cilinder gewend bent valt alles daarna een beetje tegen maar zo`n 4 cilinder rijdt best goed. Trekt de stenen niet uit het asfalt maar kan prima met het moderne verkeer mee. Mijn Alfetta doet het ook al weer een paar jaar dagelijks, winter en nu ook in de zomer en de kilometers vliegen er zonder problemen op. Ook de keuring is nooit een echte verrassing. Dit jaar een paar plekjes wegwerken, achterremmen vernieuwen en dan kan hij weer een tijdje vooruit. Ik ben nog niet op zoek naar een 156 iig. :D

Marian
Member
Member

zo mei 04, 2008 16:26

Ja ik was heel erg blij! 8) Ik had ook niets 'vreemds' gemerkt tijdens het rijden de laatste tijd dus ik had goede hoop. Dan is het toch wel fijn als het zo door de apk komt!
Wel maf: ik werd door de keurmeester naar de keuringsplaats gehaald "We kunnen de ramen aan de voorkant niet openkrijgen". Toen moest ik toch wel even glimlachen. (Natuurlijk de knopjes bovenaan bij de spiegel) en de keurmeester krabde toen even op zijn bolleke toen hij dat zag :roll: :lol: :lol: :lol:

Rene33
Full Member
Full Member

zo mei 04, 2008 17:34

Haha, mooi Marian:-)

Ik had laatst alleen nog maar Groot licht, dimlicht werkte niet meer, heb toen jou "menneke" maar gebeld, ...toen was het ineens opgelost.

Heeft ie de "lentebok" nog met jou gedeeld?
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

wouter75
Full Member
Full Member

Re: RE: En goedgekeurd!

ma mei 05, 2008 21:18

Ik had laatst alleen nog maar Groot licht, dimlicht werkte niet meer, heb toen jou "menneke" maar gebeld, ...toen was het ineens opgelost.

Grijs stekkertje op de aansluitng achter de zekering kast (bruine stekkerblok?) doorgebrand? Ik heb uren lang naar een extra relais gezocht toen ik dit verdachte doorgebrande stekkertje tegen kwam en gelijk maar vast gesoldeerd. Het volle vermogen van de koplmapen gaat door dat dunne draatje :shock: .
Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 05, 2008 21:34

Vermoed eerder een gevalletje van niet weten hoe de stengel werkt... :oops: stengel naar je toe blijven halen om over te schakelen tussen groot- en dimlicht terwijl je toch echt op het uiteinde moet drukken. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

wouter75
Full Member
Full Member

ma mei 05, 2008 21:48

Rene had alleen maar groot licht. 8) Maar omdat de apk keurmeester de grootlicht schakelaar niet kende op mijn 75 werd mijn 75 afgekeurd. ik heb nog een discussie gevoerd met meneer over de vergrendeling van het groot licht maar mocht niet baten. voor 29 euro wist ik dat ik daar niks meer te zoeken had :evil: .

Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 06, 2008 00:06

Ze lust geen bier (drinkt sowieso eigenlijk nooit). Bij mij gleden ze vlot naar binnen, maar een lentebok blijkt dus zwaarder te zijn dan gewoon pils merkte ik toen ik het 6-packje leeg had :needcoffee:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

di mei 06, 2008 13:38

Rene had alleen maar groot licht. 8) Maar omdat de apk keurmeester de grootlicht schakelaar niet kende op mijn 75 werd mijn 75 afgekeurd. ik heb nog een discussie gevoerd met meneer over de vergrendeling van het groot licht maar mocht niet baten. voor 29 euro wist ik dat ik daar niks meer te zoeken had :evil: .

Wouter
wat, je kunt gewoon op je strepen gaan staan hoor.
die beunhaas heeft de auto onterecht afgekeurd!!!
herkeuring bij de rdw aanvragen, om een lichtstengel :lol:

zal nu wel te laat zijn inmiddels.. :roll:

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di mei 06, 2008 17:20

goed om te horen!

Ik mag over 7 weekjes met de QV
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 06, 2008 20:01

Best een loze posting, maar zojuist is de 75 van Marian zonder problemen goedgekeurd. Aandachtspunten: stofhoesje van een stuurkogel en roest (goh, echt?) aan de rechter dorpel. Dat kunnen de zeurders die zeggen dat een oudere Alfa alleen maar problemen geeft dus in hun zak steken. Deze auto hebben we een jaartje geleden van Roy van Gortel overgenomen en er is sindsdien een 10.000 km of zo mee gereden. Enige euvel in die periode is eigenlijk geweest dat-ie een keer niet wou starten omdat het alarm van slag was. Gouden spul, die Alfa's 8)
Wat, had ie echt roest?
Ik kon van buitenaf zien wat er in de kofferbak lag, altijd handig.
Maar zonder dollen Yuri, de wagen is goed én veilig onderhouden. Fijn te lezen dat Marian er nog steeds gebruik van maakt.
Doet de airco het nog steeds zo goed?
Net maar even een ererondje met de Imola gereden. Ik mag dan altijd vooraan in de rij staan om te zeggen dat een 1800 het 'net niet' is, maar als ik mijn V6-vooroordelen even aan de kant zet is het eerlijk gezegd een hartstikke leuke auto, zeker voor de 'rondjes om de kerk' en lekker bochtjes pikken op binnenweggetjes.
Ik heb er ook twee ererondjes mee gemaakt.
- In 2004 of 2005 alleen naar Spanje, Barcelona, Frankrijk Nice daarna rondom Parijs weer naar huis. Dat waren bijna 5000 km's
- In 2006 met de hele familie en volgeladen naar Spanje. Op de terugreis een klapband overleeft (rechts achter) en da wagen bleef recht sturen. Met de reseveband (uit het jaar kruik) rustig terug gereden. Iets minder km's ongeveer 4000. Voor de deur brak de startmotor eraf en verknoeide meteen de accu. Een dag later kwam jij 'm met Marian ophalen.

Waarom deze wagen zo snel is komt volgens mij door de Imola emblemen die ik er met Sikaflex op heb geplakt.

Marian
Member
Member

zo mei 11, 2008 16:51

Hoi Roy!
Ja, ik heb er inderdaad nog heel veel plezier van! Vind het oprecht een hele fijne auto! De airco doet het prima; geen problemen mee. Wat naast jouw emblemen ook helpt, is mijn (door een vriend gemaakte) rode Ramones sticker op de achterruit! 8)
Dat euvel met het alarm toen was heel vreemd, het gebeurde midden in de winter. Kon toen niet starten, maar de ANWB-man vermoedde dat het met alarm te maken had. Ik dacht toen: ik kijk het even een weekje aan, maar het is sindsdien niet meer voorgevallen. Ik weet ook niet wat het nou precies was. Maar goed, na 10.000 km zonder andere problemen in de auto gereden te hebben, hoop ik dat hij het nog minimaal een jaar volhoudt op deze manier. In ieder geval, zolang ik nog studeer. Dan ben ik meer dan tevreden!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”