Best een loze posting, maar zojuist is de 75 van Marian zonder problemen goedgekeurd. Aandachtspunten: stofhoesje van een stuurkogel en roest (goh, echt?) aan de rechter dorpel. Dat kunnen de zeurders die zeggen dat een oudere Alfa alleen maar problemen geeft dus in hun zak steken. Deze auto hebben we een jaartje geleden van Roy van Gortel overgenomen en er is sindsdien een 10.000 km of zo mee gereden. Enige euvel in die periode is eigenlijk geweest dat-ie een keer niet wou starten omdat het alarm van slag was. Gouden spul, die Alfa's

Wat, had ie echt roest?
Ik kon van buitenaf zien wat er in de kofferbak lag, altijd handig.
Maar zonder dollen Yuri, de wagen is goed én veilig onderhouden. Fijn te lezen dat Marian er nog steeds gebruik van maakt.
Doet de airco het nog steeds zo goed?
Net maar even een ererondje met de Imola gereden. Ik mag dan altijd vooraan in de rij staan om te zeggen dat een 1800 het 'net niet' is, maar als ik mijn V6-vooroordelen even aan de kant zet is het eerlijk gezegd een hartstikke leuke auto, zeker voor de 'rondjes om de kerk' en lekker bochtjes pikken op binnenweggetjes.
Ik heb er ook twee ererondjes mee gemaakt.
- In 2004 of 2005 alleen naar Spanje, Barcelona, Frankrijk Nice daarna rondom Parijs weer naar huis. Dat waren bijna 5000 km's
- In 2006 met de hele familie en volgeladen naar Spanje. Op de terugreis een klapband overleeft (rechts achter) en da wagen bleef recht sturen. Met de reseveband (uit het jaar kruik) rustig terug gereden. Iets minder km's ongeveer 4000. Voor de deur brak de startmotor eraf en verknoeide meteen de accu. Een dag later kwam jij 'm met Marian ophalen.
Waarom deze wagen zo snel is komt volgens mij door de Imola emblemen die ik er met Sikaflex op heb geplakt.