Het verschil tussen Alfa en Volkswagen is dat Alfa altijd voor sportiviteit gaat, ook in haar diesels.Dat weet ik ook wel, maar de verhouding tussen de benzine- en dieselmotor verandert daar niet door.
Ja en nee. Dit is een leuk voorbeeld van dat cijfers kunnen liegen.@ alfavaganza;
Diesel auto is in zijn totaal slechter voor het milieu.
Dat valt nog te bezien. Het filter laat natuurlijk nog steeds deeltjes door, maar dan heeeel kleine. en dat zijn naar verluidt carcinogenen, die door hun kleine formaat ook nog eens lekker diep in de longen doordringen.Het roet probleem is tegenwoordig opgelost wegens het verplichte filter.
Ahum... Honda Civic TypeR 2007Ik snap niet wat veel Alfa rijders tegen diesel hebben? JT'D's zijn de fijnste diesels in de markt, dat is iets om trots op te zijn. Een 170pk JTD maakt gehakt elke 2.0 16v het zou mij niks verbazen als zelfs een Flog V GTI er nog een flinke kluif aan zou hebben.
Je moet wel motoren van dezelfde klasse met elkaar vergelijken natuurlijk. En ik vind het argument dat je turbo met turbo moet vergelijken niet opgaan. Tuurlijk heb je een turbo nodig om een diesel leuk te maken. Daarom wordt hij er ook zo vaak opgeschroefd. De vergelijking ging tussen diesel en benzine, en bij Alfa zeg je dan automatisch turbo-diesel en benzine. Maar goed, als jullie vinden dat alleen turbo-benzine motoren leuker zijn dan TD's....@ alfavaganza;
met het koppel bij lage toerentallen heb ik het over een turbo benzinemotor... Ook het maximum koppel van een turbobenzine is niet misselijk. kijk maar eens bij squadra op de site bij bv de 155Q4, max koppel origineel 290 Nm bij 2500 toeren...Het max koppel van een 156 JTD 1.9 16v is 320 Nm bij 2500 toeren...en dat is een veel modernere motor.En de 155 kun je door halen tot 7000 toeren. koppel neemt dan natuurlijk wel af maar dan wordt het overgenomen door de pk's, vandaar het voordeel van het langer kunnen doortrekken.
![]()
Diesel auto is in zijn totaal slechter voor het milieu.
Een Civic Type-R is inderdaad een geduchte tegenstander, maar je kan niet altijd de beste zijn, Alfa heeft weer andere kwaliteiten waar Honda niet tegenop kan, bijv Emotie, iets wat ik bij nog geen enkele jappanner ben tegen gekomen in de mate als dat je die bij Alfa vind.Ahum... Honda Civic TypeR 2007Ik snap niet wat veel Alfa rijders tegen diesel hebben? JT'D's zijn de fijnste diesels in de markt, dat is iets om trots op te zijn. Een 170pk JTD maakt gehakt elke 2.0 16v het zou mij niks verbazen als zelfs een Flog V GTI er nog een flinke kluif aan zou hebben.![]()
Ik zou willen dat ik zoiets ooit uit een daily driver 16V 2.0 TS fase 1 of fase 2 blok kan toveren voor in m'n 155je zonder problemen met duurzaamheid of 4gas te krijgen. Zo'n lift alleen al vereist verbouwen van de hele kop, aluminium frezen, andere klepveren, hydrolische stoters er uit etc. 8000 toeren draaien met een TSblokje vereist ook nog wel een en ander aan andere zuigers en drijfstangen, met alleen de kop aanpassen kom je er niet. Hoeveel overlap je nodig gaat hebben is me nog niet helemaal duidelijk en of je dan je 4gas nog gaat halen? Ik heb er een hard hoofd in.