Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:18

Om ook maar even mee te doen, rij ik liever in mn 1300 Giulia dan in mn 75V6 maar daar rij ik weer liever in dan in mn 156V6 terwijl het vermogen omgerkeerd oploopt.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:18

Dat weet ik ook wel, maar de verhouding tussen de benzine- en dieselmotor verandert daar niet door.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:19

Het punt dat je veel verder kan rijden op diesel is niet voor iedereen een voordeel ;) Het feit dat ik voordat ik een diesel had op t werk, elke dag moest tanken, vond ik wel prettig, ik deed dat namelijk bij hetzelfde tankstation, waar ik altijd ff bleef hangen voor een kopje koffie en praatje.

En afgezien van de toeren die een diesel niet maakt (zie ik al een voordeel), zie ik niet echt nadelen. Er zijn genoeg diesels welke lekker klinken en dan heb ik het echt niet over BMW/Audi 6/8 cilinders maar over een fijne 2.4-5 pitter en 1.9-4 pitters, kleine simpele ingrepen laten ook diesels lekker klinken.

Edit en zeg nu niet dat je dan zelf wat aan de auto moet veranderen, want een groot gedeelte van de bezoeker/posters hier, doet dat zowieso.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6741
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:23

Maar dat mag niet, want dan is een auto niet origineel meer...





...zeggen ze iig tegen mij...



:roll:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7011
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:24

@ alfavaganza;

met het koppel bij lage toerentallen heb ik het over een turbo benzinemotor... Ook het maximum koppel van een turbobenzine is niet misselijk. kijk maar eens bij squadra op de site bij bv de 155Q4, max koppel origineel 290 Nm bij 2500 toeren...Het max koppel van een 156 JTD 1.9 16v is 320 Nm bij 2500 toeren... :? en dat is een veel modernere motor.En de 155 kun je door halen tot 7000 toeren. koppel neemt dan natuurlijk wel af maar dan wordt het overgenomen door de pk's, vandaar het voordeel van het langer kunnen doortrekken. 8)

Diesel auto is in zijn totaal slechter voor het milieu. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:26

Bij de meesten mag dat inderdaad niet, maar sommige contracten zijn wat makkelijker. Overigens zullen ze aan de telefoon en per e-mail vaak strenger zijn dan de officiele regels die de leasemaatschappij hanteerd. Bij onze auto mogen we eigenlijk vrijwel alles veranderen, op een aantal voorwaarden:

1) het moet goed gekeurd zijn binnen de Europesche en Nederlandse wetgeving (bijv dmv keurmerk)
2) geinstalleerd door erkende vakman
3) verwijderd kunnen worden zonder schade OF het moet blijven zitten bij het inleveren van de auto.

Voorbeeld: Ik mag dus rustig een spoiler laten monteren bij de dealer, mits ik em laat zitten of de plek waar die vast zit opnieuw laat spuiten.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:28

Dat weet ik ook wel, maar de verhouding tussen de benzine- en dieselmotor verandert daar niet door.
Het verschil tussen Alfa en Volkswagen is dat Alfa altijd voor sportiviteit gaat, ook in haar diesels.
Maar goed, hopelijk komt er op overzichtelijke termijn weer een 164 en dat zou dan een bezine moeten zijn. Wie weet stel ik mijn mening dan bij, omdat ik dan een zuiverdere vergelijking kan maken dan nu met een benzine 145. Hoewel ik wel heb gehoord dat de 164 TD een betere balans had dan de TS :-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:28

@ alfavaganza;


Diesel auto is in zijn totaal slechter voor het milieu. :(
Ja en nee. Dit is een leuk voorbeeld van dat cijfers kunnen liegen.

Per 1 liter gebruikte brandstof, is benzine schoner. Maar vergelijkbare auto's (gewicht,vermogen, enz) laten per Kilometer zien dat diesels op vrijwel alle vlakken schoner zijn voor het milieu.

Het roet probleem is tegenwoordig opgelost wegens het verplichte filter.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:30

Het roet probleem is tegenwoordig opgelost wegens het verplichte filter.
Dat valt nog te bezien. Het filter laat natuurlijk nog steeds deeltjes door, maar dan heeeel kleine. en dat zijn naar verluidt carcinogenen, die door hun kleine formaat ook nog eens lekker diep in de longen doordringen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:33

Ik snap niet wat veel Alfa rijders tegen diesel hebben? JT'D's zijn de fijnste diesels in de markt, dat is iets om trots op te zijn. Een 170pk JTD maakt gehakt elke 2.0 16v het zou mij niks verbazen als zelfs een Flog V GTI er nog een flinke kluif aan zou hebben.
Ahum... Honda Civic TypeR 2007 :oops:

Ik zou willen dat ik zoiets ooit uit een daily driver 16V 2.0 TS fase 1 of fase 2 blok kan toveren voor in m'n 155je zonder problemen met duurzaamheid of 4gas te krijgen. Zo'n lift alleen al vereist verbouwen van de hele kop, aluminium frezen, andere klepveren, hydrolische stoters er uit etc. 8000 toeren draaien met een TSblokje vereist ook nog wel een en ander aan andere zuigers en drijfstangen, met alleen de kop aanpassen kom je er niet. Hoeveel overlap je nodig gaat hebben is me nog niet helemaal duidelijk en of je dan je 4gas nog gaat halen? Ik heb er een hard hoofd in.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:36

@ alfavaganza;

met het koppel bij lage toerentallen heb ik het over een turbo benzinemotor... Ook het maximum koppel van een turbobenzine is niet misselijk. kijk maar eens bij squadra op de site bij bv de 155Q4, max koppel origineel 290 Nm bij 2500 toeren...Het max koppel van een 156 JTD 1.9 16v is 320 Nm bij 2500 toeren... :? en dat is een veel modernere motor.En de 155 kun je door halen tot 7000 toeren. koppel neemt dan natuurlijk wel af maar dan wordt het overgenomen door de pk's, vandaar het voordeel van het langer kunnen doortrekken. 8)

Diesel auto is in zijn totaal slechter voor het milieu. :(
Je moet wel motoren van dezelfde klasse met elkaar vergelijken natuurlijk. En ik vind het argument dat je turbo met turbo moet vergelijken niet opgaan. Tuurlijk heb je een turbo nodig om een diesel leuk te maken. Daarom wordt hij er ook zo vaak opgeschroefd. De vergelijking ging tussen diesel en benzine, en bij Alfa zeg je dan automatisch turbo-diesel en benzine. Maar goed, als jullie vinden dat alleen turbo-benzine motoren leuker zijn dan TD's.... ;-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Doe mij maar een witte!

wo nov 28, 2007 23:42

Ik snap niet wat veel Alfa rijders tegen diesel hebben? JT'D's zijn de fijnste diesels in de markt, dat is iets om trots op te zijn. Een 170pk JTD maakt gehakt elke 2.0 16v het zou mij niks verbazen als zelfs een Flog V GTI er nog een flinke kluif aan zou hebben.
Ahum... Honda Civic TypeR 2007 :oops:

Ik zou willen dat ik zoiets ooit uit een daily driver 16V 2.0 TS fase 1 of fase 2 blok kan toveren voor in m'n 155je zonder problemen met duurzaamheid of 4gas te krijgen. Zo'n lift alleen al vereist verbouwen van de hele kop, aluminium frezen, andere klepveren, hydrolische stoters er uit etc. 8000 toeren draaien met een TSblokje vereist ook nog wel een en ander aan andere zuigers en drijfstangen, met alleen de kop aanpassen kom je er niet. Hoeveel overlap je nodig gaat hebben is me nog niet helemaal duidelijk en of je dan je 4gas nog gaat halen? Ik heb er een hard hoofd in.
Een Civic Type-R is inderdaad een geduchte tegenstander, maar je kan niet altijd de beste zijn, Alfa heeft weer andere kwaliteiten waar Honda niet tegenop kan, bijv Emotie, iets wat ik bij nog geen enkele jappanner ben tegen gekomen in de mate als dat je die bij Alfa vind.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Andretti Molletti

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 00:00

En juist die emotie zit hem in de benzine motoren ;)

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

Re: RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 00:03

Het is dat wij geen 166 v6 tb hebbe in Nl, anders zou je die maar eens moeten proberen...[/quote]

Geprobeerd ,onder de 3000 rpm.gebeurd er erg weinig
CMVA

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 00:05

grootste off-topic ooit? :lol:
Ik rijdt nu een zuipende niet Alfa op benzine, maar wel met zeer soepele zescilinder en moet zeggen dat ik er veel meer lol in heb, dan ooit met de traktor* heb gehad. En dan heb ik het gewoon over woon-werk, want daar rijdt ik graag ook leuk! Ik ga toch niet 400km (of zo) in de week me lopen te vervelen in een ongetwijfeld veel snellere diesel, als het ook zo kan? Moet het goedkoper, dan twijfel ik geen moment => LPG. :D

on-topic: ik vind die witte -met striping!- retecool. 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”