Door gas te liften en de zaak te zetten gaat ie ook dwars,(kost ook weer snelheid) maar deze topic ging over achterwielaandrijving toch??

Nou ben ik een enorme fan van de Sud, die als eerste (al wordt wel eens anders beweerd) auto heeft bewezen, dat je met een FWD wèl hard de bocht om kunt, maar de 'redder van ons merk' heeft tevens zo ongeveer voor de ondergang gezorgd. Zelfs jonge mensen, die de Sud niet eens kennen, leggen bij Alfa direct de link met roest.Och Algra,
Was dat maar waar. Een 145/146 als fiatjes neerzetten. De redder van ons merk (de sud) neerzetten als een minderwaardige zeepkist (nou heeft die zeepkist toevallig wel de beste wegligging uit de hele alfa-historie). En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Voor mij is alles een Alfa Romeo. Of het nou een 8c2600 is of een Arna. En daar ontbreekt het bij velen nog steeds aan.
Groetjes,
Greyhound
NOUOUOUOU, da's toch niet helemaal waar hoor. Ik heb zelf een Sudje gehad en ik was helemaal gek van die wagen. Maar eerlijk is eerlijk, ze hadden een GIGANTISCH roestprobleem. Een oom van mij heeft er ooit een nieuw gekocht en die was na 4 /12 jaar al zo rot, dat de garage weigerde om hem nog mee te geven omdat hij levensgevaarlijk was geworden. Na 4 1/2 jaar! Hij had er een schuifdak inzitten dat aan de voorkant zo'n 2 a 3 cm naar binnen was gezakt, gewoon omdat alles wat hem omhoog moest houden weg was gerot. Kadettjes en zo (was het niet vooral de E?) gingen ook niet vrijuit, maar ZO erg was het echt niet.Tsja Alessandro,
Die vergeten dan gelijk, dat een Golf 1 een kadett D een Astra 1998 en zo kan ik nog wel uren doorgaan, allemaal nog harder onder je kont wegrotten dan alle supersuds bij elkaar.
Forza ALLE Alfa´s,
Greyhound
Mja.... dan rijd je wel rond in een Alfa zonder ziel.Je kan van Mercedes-Benz veel zeggen, maar niet dat het minderwaardige produkten maakt. Ik zou er totaal geen probleem mee hebben als ik in een Alfa met MB techniek zou rijden...
Daar zou ik mij niet druk over maken, het gaat vnl. om de afstemming van veren, dempers, tuning van de motoren, etc... Een ding weet je zeker, kwalitatief steekt het goed in elkaar, en een stijf platform: lekker spelen met veer- en demperafstellingen.Mja.... dan rijd je wel rond in een Alfa zonder ziel.Je kan van Mercedes-Benz veel zeggen, maar niet dat het minderwaardige produkten maakt. Ik zou er totaal geen probleem mee hebben als ik in een Alfa met MB techniek zou rijden...
Als de Alfa techniek op een MB bodempje komt, heeft het echt wel een ziel zolang de motoren maar bij Alfa weg komenDat is trouwens iets waar ik me meer zorgen om maak dan de aandrijving.
Yep, en heel erg niet snel. Op 10 seconden hadden een paar toeschouwers ruim de tijd gehad om een handtekening te vragen en te krijgen.Die gaat toch best dwars of niet
Er zijn maar weinig merken waarbij de systemen volledig uit kunnen worden gezet...GOED NIEUWS..... (of toch niet helemaal)Leuk dat alfa weer RWD(mogelijk) gaat invoeren, maar doe er aub voor mij wel een knopje op zodat alle electronica uitgezet kan worden, want anders zie ik erg weinig voordelen en zeker voor normaal weg gebruik.