@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: ACHTERWIELAANDRIJVING !!!!!!

do nov 01, 2007 22:01

Minderwaardig? Dat heb ik hier niet gelezen: Anders? : Ja, maar dat wist je al he.. :wink:
Door gas te liften en de zaak te zetten gaat ie ook dwars,(kost ook weer snelheid) maar deze topic ging over achterwielaandrijving toch??

Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

greyhound

do nov 01, 2007 22:10

Och Algra,

Was dat maar waar. Een 145/146 als fiatjes neerzetten. De redder van ons merk (de sud) neerzetten als een minderwaardige zeepkist (nou heeft die zeepkist toevallig wel de beste wegligging uit de hele alfa-historie). En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Voor mij is alles een Alfa Romeo. Of het nou een 8c2600 is of een Arna. En daar ontbreekt het bij velen nog steeds aan.

Groetjes,

Greyhound :!:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 01, 2007 22:13

Afbeelding Afbeelding :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: ACHTERWIELAANDRIJVING !!!!!!

do nov 01, 2007 22:32

Och Algra,

Was dat maar waar. Een 145/146 als fiatjes neerzetten. De redder van ons merk (de sud) neerzetten als een minderwaardige zeepkist (nou heeft die zeepkist toevallig wel de beste wegligging uit de hele alfa-historie). En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Voor mij is alles een Alfa Romeo. Of het nou een 8c2600 is of een Arna. En daar ontbreekt het bij velen nog steeds aan.

Groetjes,

Greyhound :!:
Nou ben ik een enorme fan van de Sud, die als eerste (al wordt wel eens anders beweerd) auto heeft bewezen, dat je met een FWD wèl hard de bocht om kunt, maar de 'redder van ons merk' heeft tevens zo ongeveer voor de ondergang gezorgd. Zelfs jonge mensen, die de Sud niet eens kennen, leggen bij Alfa direct de link met roest. :?

(edit: stonden wel erg veel tikfouten in)
Laatst gewijzigd door Alessandro op do nov 01, 2007 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

greyhound

do nov 01, 2007 22:35

Tsja Alessandro,

Die vergeten dan gelijk, dat een Golf 1 een kadett D een Astra 1998 en zo kan ik nog wel uren doorgaan, allemaal nog harder onder je kont wegrotten dan alle supersuds bij elkaar.

Forza ALLE Alfa´s,

Greyhound 8)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 02, 2007 00:51

Tsja Alessandro,

Die vergeten dan gelijk, dat een Golf 1 een kadett D een Astra 1998 en zo kan ik nog wel uren doorgaan, allemaal nog harder onder je kont wegrotten dan alle supersuds bij elkaar.

Forza ALLE Alfa´s,

Greyhound 8)
NOUOUOUOU, da's toch niet helemaal waar hoor. Ik heb zelf een Sudje gehad en ik was helemaal gek van die wagen. Maar eerlijk is eerlijk, ze hadden een GIGANTISCH roestprobleem. Een oom van mij heeft er ooit een nieuw gekocht en die was na 4 /12 jaar al zo rot, dat de garage weigerde om hem nog mee te geven omdat hij levensgevaarlijk was geworden. Na 4 1/2 jaar! Hij had er een schuifdak inzitten dat aan de voorkant zo'n 2 a 3 cm naar binnen was gezakt, gewoon omdat alles wat hem omhoog moest houden weg was gerot. Kadettjes en zo (was het niet vooral de E?) gingen ook niet vrijuit, maar ZO erg was het echt niet.

NU daarentegen hebben de Italianen het behoorlijk op orde, en zijn het vooral enkele Duitse merken waar het probleem weer begint op te spelen. :biggrin:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 02, 2007 00:55

Je kan van Mercedes-Benz veel zeggen, maar niet dat het minderwaardige produkten maakt. Ik zou er totaal geen probleem mee hebben als ik in een Alfa met MB techniek zou rijden...
Mja.... dan rijd je wel rond in een Alfa zonder ziel. :(
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 02, 2007 09:20

Je kan van Mercedes-Benz veel zeggen, maar niet dat het minderwaardige produkten maakt. Ik zou er totaal geen probleem mee hebben als ik in een Alfa met MB techniek zou rijden...
Mja.... dan rijd je wel rond in een Alfa zonder ziel. :(
Daar zou ik mij niet druk over maken, het gaat vnl. om de afstemming van veren, dempers, tuning van de motoren, etc... Een ding weet je zeker, kwalitatief steekt het goed in elkaar, en een stijf platform: lekker spelen met veer- en demperafstellingen.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 02, 2007 09:21

Als de Alfa techniek op een MB bodempje komt, heeft het echt wel een ziel zolang de motoren maar bij Alfa weg komen :? Dat is trouwens iets waar ik me meer zorgen om maak dan de aandrijving.
''Drive tastefully''

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 02, 2007 09:28

Als de Alfa techniek op een MB bodempje komt, heeft het echt wel een ziel zolang de motoren maar bij Alfa weg komen :? Dat is trouwens iets waar ik me meer zorgen om maak dan de aandrijving.

en die komen van.......................... :roll:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 02, 2007 10:24

Voorwielaandrijving en de juiste motor :)

Filmpie

Die gaat toch best dwars of niet 8)
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Dinky Boy
Miniaturista

vr nov 02, 2007 10:35

Die gaat toch best dwars of niet 8)
Yep, en heel erg niet snel. Op 10 seconden hadden een paar toeschouwers ruim de tijd gehad om een handtekening te vragen en te krijgen.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 02, 2007 10:54

GOED NIEUWS..... (of toch niet helemaal)

Okee, FWD kan leuk zijn (als ik terug denk aan mijn 33 tijd, wat heb ik daar een plezier mee beleeft)
Maar de FUN factor van een RWD is toch wel vele malen groter...
(okee, kleine uitleg hierbij: dwars gaan met een FWD kan wel, maar getuigd dan meestal van gebrek aan wegligging of het niet juist nemen van de bocht of er wordt gebruik gemaakt van de handrem.... De moderne RWD auto's zullen uitgerust worden met het complete alfa-bet met ASP, ABS, ESP, ATB....blablabla en dan zal je ook niet meer dwars kunnen gaan want de electronica zal dat tegenhoduen..... Met mijn 75 en wat vochtig weer is dwars geen ontzettend makkelijk en ook erg leuk, nadeel hiervan is ook dat de huidige 75 QV die ik heb ook wel eens dwars wil gaan als ik dat niet wil... Mijn meissie laat ik er niet in rijden, want die zou gelijk de bocht uitvliegen.... Niet omdat ze niet kan rijden, maar gewoon om het feit dat ze zoiets niet verwacht en ook niet weet hoe erop te reageren.... De nieuwe alfa's met eventueel RWD zullen wel uitegrust worden met een hele vloot aan electronica zodat zwars gaan bijna niet mogelijk zal zijn, zodat iedereen er veilig mee kan rijden.....)

Leuk dat alfa weer RWD(mogelijk) gaat invoeren, maar doe er aub voor mij wel een knopje op zodat alle electronica uitgezet kan worden, want anders zie ik erg weinig voordelen en zeker voor normaal weg gebruik.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Vince
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 02, 2007 11:10

GOED NIEUWS..... (of toch niet helemaal)Leuk dat alfa weer RWD(mogelijk) gaat invoeren, maar doe er aub voor mij wel een knopje op zodat alle electronica uitgezet kan worden, want anders zie ik erg weinig voordelen en zeker voor normaal weg gebruik.
Er zijn maar weinig merken waarbij de systemen volledig uit kunnen worden gezet...

Ghiblighiblighibli............. 8)
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Dinky Boy
Miniaturista

vr nov 02, 2007 11:27

Afbeelding

:biggrin:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”