AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Balen van mezelf

vr okt 19, 2007 22:01

Allemaal ineens NISSANminded hier :shock: , doe mij maar een rode alfa :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 19, 2007 22:18

met een SR20DET blok :lol:

Rode alfa heb ik al :!:

:jumping:

Vince
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Balen van mezelf

za okt 20, 2007 10:20

Ik realiseer me net dat mijn grote Alfaliefde is ontwikkeld met Nissan :roll:
Juist de Arna!!!!! :lol:
Toch jammer van die Primera :wink:
Overigens tijd terug met zon laatste model Primera(verkapte Laguna) gereden, wat een nietszeggend oerend lelijk en saai ding was dat zeg :?
De echte Primera's zijn de P10's ;)
Afbeelding
Zeg nou zelf...

Dat ziet er toch niet uit, man! :roll:
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Andretti Molletti

za okt 20, 2007 11:44

Dat heb ik ook nooit gezegd, maar motorisch is de SR20DE toch net even wat verder doorontwikkeld en beter in elkaar gestoken dan de 15000jaar oude Nord die op dat moment nog in de 155 verkocht werd. Toen uiteindelijk Alfa met een 16V kwam bleek het een gietijzer ding te zijn van een Croma met een zelf ontwikkelde kop, refererend naar de 105 GTA... 2 bougies..
Daar is het misgegaan met de Alfa 4 cilinders en eigenlijk hebben ze bij Alfa na de 75TS geen fatsoenlijk 4 cilinder Alfa-blok meer ontworpen (Nu is het opel).
Ze hebben blijkbaar de man die cilinderkoppen ontwerpt niet kunnen ontslaan vanwege een put-optie oid ... alle blokken komen van verouderd elders en er wordt een andere kop op getekend :?
De V6 was de laatste motor die de naam Alfa waardig was..... Tja die gladde spider van jou is zo'n zelfde voorbeeld... hou vast aan een ontwerp en ojee ojee..Duetto 1965 oid..einde spider..1995.. een auto die 30 jaar in productie is...Ten tijden van jouw spider 4 was er veel meer en beters te koop..Laten we zeggen dat na de 75... ach dat is al zo vaak gezegd :lol:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Balen van mezelf

za okt 20, 2007 11:59

Ten tijden van jouw spider 4 was er veel meer en beters te koop..
Dat valt wel mee (of tegen). Veel open tweezitters waren er niet meer in die tijd, in Europa alleen de Porsche 911 nog geloof ik, en dat is naar mijn idee juist de reden dat de 105 Spider het zo lang heeft kunnen volhouden. Er waren natuurlijk nog wel wat onthoofde gezinsauto's maar dat is toch wat anders. De Mazda Miata/MX5 heeft de markt weer wakkergeschud en komt de eer toe het begrip roadster nieuw leven te hebben ingeblazen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”