Dat heb ik ook nooit gezegd, maar motorisch is de SR20DE toch net even wat verder doorontwikkeld en beter in elkaar gestoken dan de 15000jaar oude Nord die op dat moment nog in de 155 verkocht werd. Toen uiteindelijk Alfa met een 16V kwam bleek het een gietijzer ding te zijn van een Croma met een zelf ontwikkelde kop, refererend naar de 105 GTA... 2 bougies..
Daar is het misgegaan met de Alfa 4 cilinders en eigenlijk hebben ze bij Alfa na de 75TS geen fatsoenlijk 4 cilinder Alfa-blok meer ontworpen (Nu is het opel).
Ze hebben blijkbaar de man die cilinderkoppen ontwerpt niet kunnen ontslaan vanwege een put-optie oid ... alle blokken komen van verouderd elders en er wordt een andere kop op getekend
De V6 was de laatste motor die de naam Alfa waardig was..... Tja die gladde spider van jou is zo'n zelfde voorbeeld... hou vast aan een ontwerp en ojee ojee..Duetto 1965 oid..einde spider..1995.. een auto die 30 jaar in productie is...Ten tijden van jouw spider 4 was er veel meer en beters te koop..Laten we zeggen dat na de 75... ach dat is al zo vaak gezegd
