Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Terug uit Italië + paar pics

za okt 13, 2007 18:33

De afgelopen 3 weken heb ik Italië met mijn bezoek kunnen verblijden :?, heb de 147 daar via de Gotthardpas naartoe gedirigeerd en uiteraard het Museo bezocht.
Qua Alfa's viel mij vooral de enorme hoeveelheid 159's op, ga zo door! Oudere Alfa's heb ik niet al te veel gezien, wel 1 33 type 1 en 1 33 type 2, een bloedmooie zilveren Alfetta QO,een Giulia op het terrein van de dealer in Pisa en een 2600 Sprint in restauratie op het terrein van de dealer in Modena. Ook nog een zeer mooie Delta Integrale EVO, een Lancia Prisma en vooral veel Lancia Musa's gezien, leuk om te merken dat die auto het in Italië enorm goed doet.

Afgelopen maandag hebben we het Museo Storico bezocht, het was druk (6 mensen deze keer,voor mij een record :) ), nieuw voor mij was de ruimte tegenover het museo waar Formulewagens van Alfa stonden, van een boxer-aangedreven Formulewagen tot de March F1 wagen. Buiten stond een leuke brandweerAlfa (wat voor type is dat?) en voor de deur stonden diverse 156's Q4, die enorm afgebeuld waren, te zien aan de diverse vreemde schades. Bij de kantoren bij het museo stond nog een Spider type 3, de enige Spider die wij in Italié hebben mogen zien. Volgend jaar zelf dus maar met de Spider!
Overigens gaf de aanblik van het terrein in Arese een enorm triest gevoel, weer een stuk historie dat gaat verdwijnen. Verlaten, overal groeit het onkruid en de planten tussendoor, alleen een klein stukje van de motorenfabriek ziet er nog redelijk goed uit. Wij hebben er meerdere rondes gelopen, overal door de hekken loerend, maar er resteert niets meer behalve de gebouwen. Verbluffend is overigens dat de verroeste poorten nog op afstand gewoon bediend kunnen worden (helaas voor de slopers, ik had dus liever gezien dat de poorten niet meer gewerkt hadden....)

Hieronder een paar foto's, veel kijkplezier.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Terug uit Italië + paar pics

za okt 13, 2007 22:10

mooie fotottjes.. maar ook via de verkeerde kant naar binne gegaan ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Ton
Member
Member

zo okt 14, 2007 14:20

Heey , tipo 33 stradale weer terug . Hebben wij anderhalve week geleden moeten missen .

RG

Re: RE: Terug uit Italië + paar pics

zo okt 14, 2007 20:35

Heey , tipo 33 stradale weer terug . Hebben wij anderhalve week geleden moeten missen .
Ik ben er begin september geweest, toen was de Tipo 33 er ook niet, er waren veel Alfa's op Goodwood, met een hele goede reden overigens. :wink:

Zowel het museum (uiteraard bezoeker nr. 1 :wink: ) als die verlaten fabriekshallen zijn fascinerend, ik heb nog gevraagd of ik even ik zo'n fabriekshal mocht kijken... er werd druk overlegd, maar het werd uiteindelijk toch een no, had ik ook maar met de GTV6 moeten komen i.p.v. met een of andere suffe lease-bak! ](*,)

In het museum heb ik natuurlijk de GTV6 uitgebreid bekeken en wat schetst mijn verbazing.... een flinke roestplek in de wielkast! :shock: Ik kon een kleine lach niet onderdrukken. Helaas was mijn fototoestel al weer buiten (had het ietsje eerder gezien in het museum dan ik :wink: ), dus geen foto van gemaakt. Dus de volgende forummer die naar Arese gaat: zoek de roestplek op de GTV6! :lol:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

zo okt 14, 2007 21:03

Nice pics :wink:

PS : Die March is geen F1, wel Indy-cart waar o.a. Danny Sullivan mee reed .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 14, 2007 21:11

Serge, die brandweerwagen is een Mille.
Staat ook op de neus. :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Terug uit Italië + paar pics

ma okt 15, 2007 10:18

Ik ben er begin september geweest, toen was de Tipo 33 er ook niet, er waren veel Alfa's op Goodwood, met een hele goede reden overigens. :wink:

Zowel het museum (uiteraard bezoeker nr. 1 :wink: ) als die verlaten fabriekshallen zijn fascinerend, ik heb nog gevraagd of ik even ik zo'n fabriekshal mocht kijken... er werd druk overlegd, maar het werd uiteindelijk toch een no, had ik ook maar met de GTV6 moeten komen i.p.v. met een of andere suffe lease-bak! ](*,)

In het museum heb ik natuurlijk de GTV6 uitgebreid bekeken en wat schetst mijn verbazing.... een flinke roestplek in de wielkast! :shock: Ik kon een kleine lach niet onderdrukken. Helaas was mijn fototoestel al weer buiten (had het ietsje eerder gezien in het museum dan ik :wink: ), dus geen foto van gemaakt. Dus de volgende forummer die naar Arese gaat: zoek de roestplek op de GTV6! :lol:
ow ow....

net zo als het deukje dat in die gekke taxi zit ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 16, 2007 11:04

Och ja, een Indy-car... Ik met mijn rechtlijnige denken :) Maar het blijft mooie historie!
Mbt. de brandweerwagen, de voorkant heb ik ook bekeken, maar was best benieuwd naar meer info, leuke wagen hoor, daar zet ik mijn prullenbak wel voor in de brand :?
Ik ben helemaal vergeten de 75's te vermelden, eigenlijk hebben we er onderweg best veel gezien, maar bijna allen in Zwitserland. We hadden voor de tussenstop de tip van Dinkyboy gevolgd en een hotel richting de Italiaanse grens gepakt. Wegens een verbouwing zaten we achteraf maar alles was brandschoon, toch het belangrijkste. Een wandeling daar door het dorp leverde alleen al 6 Alfa 75's op! Doet mij weer terug verlangen naar mijn TS.... Had ik nooit moeten verkopen...

In Italië hebben we nog een rondreis gemaakt door de 'sportscar-valley' (of een soortgelijke naam, vergeten...) en hebben we de Ferrari fabriek, het Ferrari museum, de DeTomaso fabriek en de Pagani Zonda fabriek opgezocht. Uiteraard konden we de fabrieken niet in maar het ging ook meer om het gevoel, het is toch speciaal om voor een lelijke hal op een industrieterrein te staan, wetende dat die exotische sportwagens daar binnen moeten staan.....,

De beelden van het fabrieksterrein in Arese deden mij denken aan de oude Portello beelden, verlaten maar binnen nog bomvol historie zoals oude motortestbanken etc. Ik denk niet dat dat nog in Arese zal staan maar een beetje fantaseren mag toch wel heh? (op één van die foto's stond ook zo'n taxi, op zn dakkie, zal wel iets meer deukjes gehad hebben :wink: )
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

SPIDERVELOCE1750

Re: Terug uit Italië + paar pics

di okt 16, 2007 20:20

Afbeelding

[
Ik was je mooie verslag aan het lezen , zonder eerst door te scrollen en dan verschijnt deze als eerste ... :shock:

Ik krijg daar telkens weer enorme ... eu .. shakers van zal ik maar zeggen . :lol:

Damn , de mooiste wagen ooit .

Bedankt om het te delen Serge . :wink:

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 17, 2007 08:49

Ruuuustig, ruuustig... :) De Tipo33 Stradale, mijn absolute favoriet en eigenlijk de enige 33 die ik nog aan mijn collectie toe wil voegen.....Zet mij op een stoel bij de Stradale en ik ben uren zoet met alleen maar kijken.
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”